vGnp Geplaatst: 11 februari 2011 Geplaatst: 11 februari 2011 Origineel bericht van: SOURCEMASTER Het zou mij niet verbazen als het hele sprotje uit 1 en de zelfde fabriek komt. Reken er maar op dat dat zo is. Net als toendertijd de Gregorian schotels, met merken als Philips, Grundig, Delta Star, Kreiselmeyer, Master Focus, Nokia, Mediagate en nog een paar. Kwamen allemaal uit de Fibo-Støp fabriek. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
maja Geplaatst: 11 februari 2011 Geplaatst: 11 februari 2011 De geschiedenis herhaalt zich. Als iemand denkt dat hij of zij een originele schotel heeft dan klopt dit want ze zijn allemaal even origineel!!
edbe Geplaatst: 12 februari 2011 Geplaatst: 12 februari 2011 succes mannen, voor diegene binnenkort hun T90 gaan plaatsen 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Eduard07 Geplaatst: 12 februari 2011 Geplaatst: 12 februari 2011 Origineel bericht van: edbe succes mannen, voor diegene binnenkort hun T90 gaan plaatsen Zit toch te wachten op beter (vooral droger en iets minder koud) weer... Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
edbe Geplaatst: 12 februari 2011 Geplaatst: 12 februari 2011 vandaag wordt het rond 10 graden, toch wel een weer om te knutselen.... 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Gast 1664 Geplaatst: 12 februari 2011 Geplaatst: 12 februari 2011 Origineel bericht van: vGnp Ik heb eerder het vermoeden (let wel: vermoeden) dat de shops de beugel uit de verpakking halen, en deze los in de verkoop doen vGnp Dat dacht ik eerst ook, maar die shops verkopen vaak helemaal geen polarmount. Daar kun je alleen een Wavefield kopen zonder beugel of met een 'gewone' beugel/pijp, geen polarmount. Het is hier (Frankrijk) al de hele week 20 graden, ideaal 'ophangweer'. Maar ze denken hier kennelijk dat deze schotel van goud gemaakt is, gezien de prijs. Dus ik koop er wel 1 als ik weer in Nederland ben, dan hang ik 'm wel op bij 30 graden.
Tonskidutch Geplaatst: 12 februari 2011 Geplaatst: 12 februari 2011 hier was het nu niet echt ideaal ophang weer regen / motregen en vingers sterk onderkoeld maar de T55 hangt met een doorsnee signaalwaarde van 83% op VU+ DUO vooraf de LNB-klemmen op WF-scala ingesteld en buiten de minilaptop met satfinder erop werkt echt grandioso dat programma. de hollessheet in excel of satlex online helpt echt al heel heel veel aan een gevel/muur is wel een stuk lastiger dan op een tegelvoet / mast want je kunt er nagenoeg niet achter kijken en de skew is dus moeilijk in te stellen. (spiegeltje gebruiken hielp een beetje) ciao Pabadam Yonderboi
JanR Geplaatst: 12 februari 2011 Geplaatst: 12 februari 2011 Denk het ook. Maar het is een geweldige schotel met veel mogelijkheden. Je kan er veel mee ontvangen Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3 FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV
harry37 Geplaatst: 12 februari 2011 Geplaatst: 12 februari 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch ...aan een gevel/muur is wel een stuk lastiger dan op een tegelvoet / mast ..maar denk wel aan de vreemde mastbeugel, de mast moet 2" zijn; standaard tegelvoeten hebben doorgaans 1,5" (40x40 tegels) of 2,5" (40x60 tegels) masten. Er moet dus een verloop worden gemaakt. Origineel bericht van: vGnp .... Ik heb eerder het vermoeden (let wel: vermoeden) dat de shops de beugel uit de verpakking halen, en deze los in de verkoop doen om je nog een keer extra eurietjes uit de zak te troggelen. vGnp Wavefields worden met en zonder beugel geleverd, zie de sticker op de verpakking:
Gast 1664 Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch je kunt er nagenoeg niet achter kijken ciao Dat zal de reden zijn dat de fabrikant adviseert om de schotel eerst op de grond compleet op te stellen en daarna pas op te hangen. Kun je de signaalwaarde van de T55 vergelijken tov je vorige schotel? (ik neem aan dat er al iets hing ) Op de website van wavefrontier staat dat de T55 overeenkomt met een 55 cm offset schotel. Da's niet heel groot.
Tonskidutch Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 heb voor T55 hing nog gekeken op cas75 met VU+, daar was signaal op BVN 19,2 doorsnee 72% naderhand met T55 dus 87% wat betreft het vooraf instellen, ja klopt, maar als je buiten bent en de bouten lost om iets bij te stellen heb je snel kans dat de wok wegens het gewicht van de skew-instelling of elevation-instelling af glipt. dan ben je de klos want je hoofd past niet tussen wok en muur bij de eerst volgende wordt de middenpositie toch virtueel want 13 hotbird telkens op die schroef is vervelend. ciao Pabadam Yonderboi
Gast 1664 Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 Dan performt de T55 dus beter dan een Kathrein 75 cm. Klikt goed. Ennuh,lastige schotel of te groot hoofd?
waterpas Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 Tonskidutch, vertel eens wat meer over dat progje satfinder, wat je hebt gebruikt. Ik vind enkel apparaatjes, maar geen software. waterpas In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Tonskidutch Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 die zoeken... linkje werkt perfect alleen bij omschakelen zender is het iets te langzaam ciao Pabadam Yonderboi
waterpas Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 Bedankt! waterpas In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen