moonchild Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch heb voor T55 hing nog gekeken op cas75 met VU+, daar was signaal op BVN 19,2 doorsnee 72% naderhand met T55 dus 87% Heb je hier mischien een verklaring voor? De cas 75 zou toch een 2 dB hogere gain moeten hebben. Alexa open mijn koelkast en stook de bbq op 250 graden. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Tonskidutch Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 als je de LNB-mounts kent, die klemmen speciaal voor cas75 dan weet je dat er een nagenoeg onwrikbaar afstand tussen LNB's bestaat op je T55 kun je die afstnd veel beter beheren en dus optimeren. ciao Pabadam Yonderboi
D_V Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 Origineel bericht van: Eduard07 Origineel bericht van: edbe succes mannen, voor diegene binnenkort hun T90 gaan plaatsen Zit toch te wachten op beter (vooral droger en iets minder koud) weer... Heb vorige week maandag nog m'n T90 compleet opnieuw opgezet met een andere lnb in het midden en het was heerlijk weertje met 'n lekker zonnetje. Laatste dagen regent het hier zowat alleen maar.
Eduard07 Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 Origineel bericht van: D_V Heb vorige week maandag nog m'n T90 compleet opnieuw opgezet met een andere lnb in het midden en het was heerlijk weertje met 'n lekker zonnetje. Laatste dagen regent het hier zowat alleen maar. Je snapt vast wel dat ik de schotel thuis wil installeren en niet ergens waar het zonnetje lekker schijnt. Dus moet ik wachten tot het zonnetje hier komt. Maar het is alleen maar nat en koud hier in het noorden. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
moonchild Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch als je de LNB-mounts kent, die klemmen speciaal voor cas75 dan weet je dat er een nagenoeg onwrikbaar afstand tussen LNB's bestaat op je T55 kun je die afstnd veel beter beheren en dus optimeren. ciao thanks, de t55 heeft dus over een bereik van 40 graden dezelfde gain terwijl bij het "bijplaatsen" van een lnb op een offset schotel een groter verlies ontstaat. Alexa open mijn koelkast en stook de bbq op 250 graden. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 Origineel bericht van: moonchild thanks, de t55 heeft dus over een bereik van 40 graden dezelfde gain terwijl bij het "bijplaatsen" van een lnb op een offset schotel een groter verlies ontstaat. Niet helemaal, echter minder variatie dan bij een offset.
wigee Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Ik heb in november een t90 gekocht en vorige week nieuwe tegelvoet. Dus dit weekend hem helemaal in elkaar gezet. Hij staat momenteel nog binnen, wachtend op enkele stenen om de tegelvoet vast te zetten... Ik heb wel nog 1 vraagje: Bij de t55 kon je gemakkelijk het aantal graden (30,2) zien op de schotel, bij de grote broer is dit niet het geval. Kan iemand me vertellen hoe je het best deze schotel kan zetten op 30,2?
Sky viewer Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Tegenwoordig kun je een waterpas kopen ,voor een redelijke prijs , waar mee je digitaal , die 'graden' kunt instellen . Ik heb die laatst gekocht bij die Duitse winkelketen , die was daar in de promotie .
wigee Geplaatst: 7 maart 2011 Geplaatst: 7 maart 2011 Oplossing was nog simpeler, gewoon met smartphone de applicatie bubble level downloaden. Spijtig genoeg kan ik mijn t90 nog steeds niet zetten. de balustrade van ons terras staat in de weg. Deze moet eerst verwijderd worden zodat ik de schotel kan installeren. Hiervoor heb ik wel deskundige hulp nodig... Het zal voor eind maart worden! Dus nog even verder te t55 gebruiken.
Gast keske Geplaatst: 28 maart 2011 Geplaatst: 28 maart 2011 Ik zat ook met het probleem hoe een t90 af te stellen.Het belangrijkste is de middelste lnb en de skew postitie van de schotel,dit is de schuinte van de schotel.Als de eerste lnb en de skew goed staat gaat de rest van de lnb's afstellen gemakkelijk.Dit afstellen doe je wel met een satmeter. Ik moet wel zeggen dat ik veel tips heb gehad van ################################### ,die veel ervaring heeft met het afstellen van een t90 groeten keske
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen