Ga naar inhoud


settings alfa w-lan


djalissa

Aanbevolen berichten


De ALFA R36 functioneert in feite met elke WLAN USB adapter die met de Realtek RTL3070 chipset is uitgevoerd.

Voor zo ver ik het nu kan beoordelen heeft jouw AWUS036nh deze chipset aan bord en zou moeten functioneren.

Ik gebruik de ALFA R36 ook maar dan in combinatie met de Auslinx Outdoor USB Adapter RT8187L want die is ook compatibel met de RTL3070 chipset.

Welke firmware zit nu in de R36?

De laatste goed werkende FW is R36-WLAN-NEWUI-0.2.0.4-1202.img.

 

Leg ook eens even uit wat het probleem is, welke stappen heb jij al ondernomen en wat is eventueel niet duidelijk?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ook een alfa awus 036h en met deze usb w-lan heb ik geen probleem, ga naar easy setup vervolgens naar site survey zoeken en raak vul een acc. point in en het werkt. met easy setup en de 36nh kaart vindt ik totaal niets.

heb mijn router de alfa r36 opnieuw ingesteld en krijg dan wel een verbinding draadloos met de laptop, maar alleen met de router,de usb kaart krijg ik er niet tussen.of moet ik eerst deze usb w-lan met de pc installeren een driver erop zetten bv.

de netwerk naam was eerst alfa ap bij de eerste kaart en heb deze veranderd in fr...-ap bij de tweede kaart ,bij de status heb ik staan router mode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dit betekent dat de R36 prima functioneert, althans i.c.m. met de AWUS036H, en dat de instellingen correct zijn.

 

Nu blijft het de vraag of de AWUS036NH toch wel over de juiste chipset beschikt.

Op een Duits forum las ik dat de AWUS036NEH niet functioneert i.c.m. de R36.

Het vreemde is echter dat in de betreffende specs op de ALFA site, zie <HIER> toch wel duidelijk staat dat deze adapter over een chipset RTL3070 beschikt.

Ik heb zo even op het Duitse forum deze vraag uitgezet en zodra ik bericht heb laat ik het wel even weten.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb het gelezen maar op die site staat rt 3070 chipset, weet niet of daar een verschil is jij schrijft rtl 3070? ook heb ik gelezen dat je het waarschijnlijk moet configureren met de ad-hoc mode en waarschijnlijk op 802.11g dus niet de 802.11n mode daar dat meer iets is voor de toekomst. krijg ik natuurlijk weer een probleem om dat ding in ad-hoc mode te programmeren , weet ik al helemaal niet meer hoe al deze instellingen moeten staan,maar voor dat ik al m,n haren uittrek van ergernis,pleur ik dat ding in de kast, maar eerst nog proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij moet ik mijn eerder gegeven antwoord corrigeren.

Alleen de WLAN USB adapters met de Realtek RTL8187 chipset functioneren i.c.m. de R36.

 

Hieraan voldoet dus de AWUS036H en de USB WLAN adapters van Wifisky en Auslinx.

Alle ALFA USB WLAN adapters met een 'N' in de typebenaming voldoen hier niet aan omdat deze van de Ralink chipset zijn voorzien.

Dit is dus ook de reden waarom jouw adapter niet i.c.m. de R36 functioneert.

Helaas heb ik geen beter antwoord voor je.

 

Mijn eerder gegeven antwoord dat adapters met de RT3070 i.c.m. met de R36 zou functioneren komt dus hiermee te vervallen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, heb het begrepen ,wat betreft de nieuwste software deze heb ik gisteren al erop gezet en gaf ook geen verbeteringen.

nog even stoeien met die ad-hoc instellingen en anders kan ik hem nog gebruiken voor een laptop of pc. want daar werkt dat met de drivers wel op.

en misschien gaan voor een auslink -wifisky.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: djalissa
...en misschien gaan voor een auslink -wifisky.

Zelf had ik in 1e instantie ook een ALFA AWUS036H gekocht maar omdat ik deze adapter buiten gebruik vond ik het nogal lastig om deze adapter steeds maar weer waterdicht in te moeten pakken.
Verder vond ik het koppelen van een langere versterkte USB kabel om dezelfde reden onhandig'immers moest dit ook buiten gebeuren en de ontvangstkwaliteit liet toch wel te wensen over.

Uiteindelijk heb ik besloten om de Auslinx Outdoor USB Adapter RT8187L te bestellen.
Deze adapter is speciaal voor Outdoor gebruik ontworpen, heeft een 14dBi antenne en een USB kabel van 8m, dus koppelen is niet meer noodzakelijk.

Ik kan de Auslinx Outdoor USB Adapter RT8187L aanbevelen temeer omdat je met de 14 dBi antenne Hotspots op meer dan 2km afstand prima kan ontvangen.
Overigens gebruik ik voor het ontvangen van Hotspots tot 15km een Ubiquiti NanoStaion2 maar dat is nu niet aan de orde.


Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Er is nieuwe Firmware voor de R36, zie onderstaand bij schrift.

 

Thanks for contacting Alfa Customer Service.

 

The firmware 1.3.0.0 adds support on AWUS036NH, AWUS036NHR, UBDo-n, UBDo-nt, and Tube-U(N). Note, 1.3.0.0 does not support AWUS036H and you need to use 1.2.0.7 if you are going to use it on AWUS036H, UBDo-gt, or Tube-U(G).

 

 

Best Regards,

 

William Lee

 

Alfa Network, Inc.

 

TEL: 886-02-22796-8477 ext. 24

 

FAX: 886-02-2796-8478

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...