Gast Mvv93 Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Hallo Wij zijn al een tijdje bezig met de schotel. We kwamen in eerste instantie achter dat die te laag hing. Nu hebben we hem hoger gehangen. Maar welke satelieten moeten we nu kiezen? We hebben 4 koppen. En op welke draai zitten ze?
Tonskidutch Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 ik spreek voor mezelf, maar de meest bekeken zijn 1) Hotbird 6 / Hotbird 8 / Hotbird 9 (13°E) 2) Astra 1H / Astra 1KR / Astra 1L / Astra 1M (19.2°E) 3) Astra 3A / Astra 3B (23.5°E) 4) Astra 2A / Astra 2B / Astra 2D / Eurobird 1 (28.2 <> ,5°E) vindt je allemaal bij kingofsat.net en die tonen een breedt scala aan zenders en naties binnen europa ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast Mvv93 Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch ik spreek voor mezelf, maar de meest bekeken zijn 1) Hotbird 6 / Hotbird 8 / Hotbird 9 (13°E) 2) Astra 1H / Astra 1KR / Astra 1L / Astra 1M (19.2°E) 3) Astra 3A / Astra 3B (23.5°E) 4) Astra 2A / Astra 2B / Astra 2D / Eurobird 1 (28.2 <> ,5°E) vindt je allemaal bij kingofsat.net en die tonen een breedt scala aan zenders en naties binnen europa ciao Dan heb ik nog een hele dome vraag naja, 2 1 E staat voor East of niet? 2 Kan / moet je je dreambox updaten?
Tonskidutch Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 die E is inderdaad East tov zuid... updaten van je dreambox? afhankelijk van je image maar belangrijk is dat je een juiste tuner configuratie kiest via diseqc opt a b c d en een juiste settingslijst erin schuift met dreamboxedit daarvoor hoef je niet de dreambox persee te updaten want dat was toen en u ook mogelijk WEL als je dvb-s(2) HD zenders wilt zien MOET het een enigma2 HD receiver zijn, dan moet je UPGRADEN naar een nieuwe dreambox je gaf nergens aan welke dreambox je nu gebruikt. ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast Mvv93 Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch die E is inderdaad East tov zuid... updaten van je dreambox? afhankelijk van je image maar belangrijk is dat je een juiste tuner configuratie kiest via diseqc opt a b c d en een juiste settingslijst erin schuift met dreamboxedit daarvoor hoef je niet de dreambox persee te updaten want dat was toen en u ook mogelijk WEL als je dvb-s(2) HD zenders wilt zien MOET het een enigma2 HD receiver zijn, dan moet je UPGRADEN naar een nieuwe dreambox je gaf nergens aan welke dreambox je nu gebruikt. ciao Het gaat om de D500MS, Met linux geloof ik. Ik zal het morgen is proberen, En 4 koppen heeft dat eigenlijk wel echt zin? En toen ik hem opstarten koos ik Disqtec Simpel
Tonskidutch Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 je hebt toch wel een handboek? daar staat in hoe je de tuner configureert voor 4 LNB's aan een 4in1 diseqc. heb je 4in1 diseqc is het per menu diseqc opt ABCD en niet simple welke posities je MOET kiezen voor A B C of D hangt ermee samen op welke positie de LNB's zijn uitgericht en of je de coax ook in juiste volgorde hebt aangesloten dat kan ik van hieruit niet zien... moet je naar de schotel gaan kijken van rechts naar links (voor de schotel staand) positie W positie X positie Y positie Z en dan op poort W <> 1 X <> 2 Y <> 3 Z <> 4 van de diseqc switch dan is de volgorde juist en ook makkelijk te onthouden dus volgens eerst gegeven antwoor 13 <> 1 19,2<> 2 23,5<> 3 28,2<> 4 en zo ook in je dreambox tuner konfiguratie ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Tonskidutch Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 Overigens met een dm500s zul je erg weinig nederlandse zenders ontvangen omdat die op HD en ook dvb-s(2) zijn overgestapt op positie 23,5 Oost ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Jassy Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 Inderdaad, uitgezonderd de regionale omroepen. In dat geval zou ik persoonlijk kiezen voor 4,8 Oost of 1,0 West.
Tonskidutch Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 omdat de vraagsteller een tikkeltje onduidelijk is kan het zijn dat hij enkel wilt weten hoe je de tuner configuratie voor 4 LNB's instelt in het menu vd 500s zelf dacht ik eerst ook dat hij enkel wilde weten wat hij voor posities hij "kan" kiezen uit het firmament ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen