Busje komt zo Geplaatst: 8 februari 2011 Geplaatst: 8 februari 2011 Hallo allemaal, Ik heb sinds vandaag een nieuwe PC met Windows 7. Ik heb op een externe HD al mijn mailbestanden (.DBX) staan van mijn vorige PC (XP). Hoe kan ik nu deze mailbestanden weer gebruiken in een mailprogramma? Ik heb al gekeken in live mail, maar daar zie ik niet hoe ik ze zou kunnen importeren. Zijn er nog andere mogelijkheden? Gr. Remo .
winwiz Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 Nou een hele uitleg van meneer Microsoft zelf: http://office.microsoft.com/nl-be/outloo...A010079919.aspx Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Busje komt zo Geplaatst: 9 februari 2011 Auteur Geplaatst: 9 februari 2011 Dank je Winwiz. Ik heb alleen geen MS Office. Ik ga eens kijken of Open Office een optie heeft. Gr. Remo .
winwiz Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 Origineel bericht van: Busje komt zo Dank je Winwiz. Ik heb alleen geen MS Office. Ik ga eens kijken of Open Office een optie heeft. Gr. Remo Ah ja foutje van mij in welk programma wil je ze importeren? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Psychosammie Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 Ik weet wel een manier die zeker werkt. 1. Installeer Thunderbird op de oude PC en importeer daarbij direct de mail uit outlook express. Het is handig als je direct ook je account in Thunderbird aanmaakt; 2. Installeer KLSMailBackup en maak een backup van Thunderbird en Firefox; 3. Installeer Thunderbird en Firefox op de nieuwe PC; 4. Kopieer de gemaakte backup zipfile naar de nieuwe PC; 5. Restore met KLSMailBackup al je mail en instellingen; 6. En klaar is Remo. Vergeet MS outlook, livemail en weet ik veel welke ellende nog meer. Gebruik alleen Firefox en Thunderbird. Suc7 Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Busje komt zo Geplaatst: 9 februari 2011 Auteur Geplaatst: 9 februari 2011 Het liefst zou ik gewoon door blijven werken met outlook express, maar ik geloof niet dat dat mogelijk is. Open Office heeft geen mailprogramma. Ik denk dat ik het maar moet proberen met Thunderbird. Ik kan helaas niets meer doen met de oude PC want die is gecrashed. Ik heb al mijn mailbestanden op een externe backup-HD staan. Bedankt voor het meedenken. Gr. Remo .
Psychosammie Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 Tja, dan gaat bovenstaande methode ook niet werken. Kan je de oude PC niet meer aan de praat krijgen? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
D.Quijote Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 Links bovenaan bij windows live mail is een blauw vakje, daar links op klikken, dan kan je mails in of exporteren. Kopieër eerst even je oude map van XP naar een mapje ergens op windows 7 Volgens mij moet het zo werken. Maar ik kan het ook vaut hebben Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Sjattuh Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 Windows Live is de opvolger van Outlook Express zeg maar. Hier staat precies uitgelegd hoe je van OE naar WL kan expoteren. klik meee Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Busje komt zo Geplaatst: 9 februari 2011 Auteur Geplaatst: 9 februari 2011 Nee, ik krijg hem helaas niet meer aan de praat. .
Busje komt zo Geplaatst: 9 februari 2011 Auteur Geplaatst: 9 februari 2011 Hallo Don Quijote, dank je voor de tip. dat lijkt de methode. Ik moet nu eerst nog even 4500 mailtjes weggooien die Live Mail in een keer naar binnen slurpte van Gmail, toen ik live mail opstartte. Heeft iemand daar nog een tip voor? Dat gaat een hoop tijd kosten als ik dat stuk voor stuk moet doen. gr. Remo .
D.Quijote Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 @ Busje komt zo, ja daar had ik ook last van. Ik heb toen eerst een map aangemaakt bij gmail zelf, en die "ontvangen mails oud" genoemd, en daar die mail per 50 stuks heen verplaast. En toen pas weer live mail gestart. Als je bij live mail de bovenste mail van een pagina met links aanklikt en daarna op de onderste met shift + links wordt alles blauw, dan shift + delete, dan ben je er zo 50 per keer kwijt. Dat gaat wat sneller. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Psychosammie Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Pffff. Ik ben zo bij met Thunderbird! Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Busje komt zo Geplaatst: 13 februari 2011 Auteur Geplaatst: 13 februari 2011 weer bedankt voor je tip. Maar ik heb nu Thunderbird geinstalleerd en ik ga dat even proberen. Maar ik moet zeggen dat niets zo eenvoudig overkomt als Outlook express. Als iemand een tip heeft om dat alsnog te installeren onder Win7, dan houd ik me aanbevolen. Gr. Remo .
Sjattuh Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 Origineel bericht van: Busje komt zo weer bedankt voor je tip. Maar ik heb nu Thunderbird geinstalleerd en ik ga dat even proberen. Maar ik moet zeggen dat niets zo eenvoudig overkomt als Outlook express. Als iemand een tip heeft om dat alsnog te installeren onder Win7, dan houd ik me aanbevolen. Gr. Remo Outlook Express is vervangen door Windows Live Mail... Als je Office pakket hebt kun je Outlook gebruiken. Is een uitgebreiderde versie van OE. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen