Gast Higherdemon Geplaatst: 9 februari 2011 Geplaatst: 9 februari 2011 Er heeft mij iemand gevraagd een setup uit te denken om satelliet te kunnen kijken. Ik kijk zelf al jaren satelliet via dreambox 800HD maar deze setup is mij te complex. Van IT geen probleem maar satelliet setup daar ben ik niet goed in. Vandaar dat ik hier ben Huidige situatie: Momenteel kijken ze analoge tv op de volgende manier: 5 pc's doorheen het huis met als scherm een tv. Al deze pc's hebben een tv-kaart waar een coax op aangesloten is. Ook zitten al deze pc's op een netwerk aangesloten. Ze hebben ook een NAS waar alle programma's worden op opgenomen. Ze kunnen op iedere pc tv kijken en opnemen tegelijk. Geen telenet mogelijk: Telenet is geen optie omdat er dan overal een digicorder moet komen. Verder is het ook niet mogelijk omdat het punt waar de coax van telenet binnenkomt verlengt is tot aan de splitter in huis. Telenet moet hun router daarvoor kunnen zetten volgens de telenet installateur maar dit ter zijde. Ze zouden graag een zelfde setup hebben zoals ze nu hebben waar ze overal tv kunnen kijken en opnemen maar digitaal. Ze moeten enkel de zenders van Tvvlaanderen kunnen zien. Ik had aan het volgende gedacht. Dus een schotel met 2 koppen (voor tvvlaanderen moet je twee satellieten kunnen zien dacht ik) waar telkens 5 kabels uitkomen naar een DiSEqC 5/1 (als dat bestaat) switch. Uit de switch moeten dan 5 kabels naar binnen komen. Deze kabels verbinden we dan met de huidige bekabeling. Oplossing1: Bij iedere pc kunnen we de tvkaart vervangen door een firedtv bijvoorbeeld. Ze moeten dan wel 5x tvvlaanderen abonnement nemen maar ze kunnen dan ook kiezen om een pc te vervangen door satelliet ontvanger. Iedere pc kan dan terug opnemen zoals ze nu ook gewoon zijn. Oplossing2: We zetten een dreambox 8000HD met 4 DVB-S tuners. (5de valt dan weg maar vinden ze geen probleem). De pc's kunnen via het ip adres kijken naar de webcontrol van de dreambox. Opnemen zullen ze terug op de NAS kunnen doen. Heb je dan maar 1 abonnement tvvlaanderen nodig? Als je dan naar tv kijkt met meerdere regelt de dreambox dan de tuners? Oplossing3: ? Zoals je merkt veel vragen. Kunnen jullie mij adviseren?
cheapwatcher Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Oplossing 2 klinkt goed. Dan neem je gewoon een duolnb quad en leg je 4 kabels van de lnb naar de dreambox. Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10 VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665 Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700 Ziggo start CI+
Gast Higherdemon Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Origineel bericht van: cheapwatcher Oplossing 2 klinkt goed. Dan neem je gewoon een duolnb quad en leg je 4 kabels van de lnb naar de dreambox. Ivm oplossing 2: Heb je dan maar 1 abonnement tvvlaanderen nodig? Als je dan naar tv kijkt met meerdere regelt de dreambox dan de tuners? (ik vermoed dat dit zo is ander zou je 4 webinterfaces moeten draaien op de dm8000) Ik heb nu zelf een dm800HD en ik vermoed dat de dm8000 een zelfde webinterface zal hebben?
_Bartje_ Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 En dat gaat lukken 3 streams tegelijk uitsturen via de netwerkpoort op de DM zonder haperingen? Ik zou toch eerst eens informeren of dit wel gaat werken in het DM forum. mvg Bart
Gast Higherdemon Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Origineel bericht van: _Bartje_ En dat gaat lukken 3 streams tegelijk uitsturen via de netwerkpoort op de DM zonder haperingen? Ik zou toch eerst eens informeren of dit wel gaat werken in het DM forum. mvg Bart Heb ik ook mijn twijfels over want poort is maar 100Mbit dus als je 4x full hd gaat streamen zal dat niet lukken. Maar wat zou jij aanraden om te doen? Er moeten hier toch nog mensen zitten met een groot gezin en meerdere tv's?
_Bartje_ Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Ik zou toch gaan voor 4 losse ontvangers, deze verbinden via share intern. Voor de prijs van een DM8000 heb je ook al bijna 4 HD ontvangers, vb vu Solo of dm500 hd. Veel monitoren hebben tegenwoordig meedere aansluitmogelijkheden waardoor je deze zowel voor computer als ontvanger kunt gebruiken. Minste problemen vermoed ik.
Gast Higherdemon Geplaatst: 10 februari 2011 Geplaatst: 10 februari 2011 Ja ik denk dat aparte ontvangers het best zullen werken. Ik vermoed als de NAS snel genoeg is dat ze allemaal kunnen hun recordings hierop wegschrijven. Wel moeten we dan nog 4x cam kopen met abonnement voor TV Vlaanderen.
Dreamer AB Geplaatst: 11 februari 2011 Geplaatst: 11 februari 2011 Origineel bericht van: Higherdemon Wel moeten we dan nog 4x cam kopen met abonnement voor TV Vlaanderen. Dat kan. Of een hoofdabonnement met extra kaarten (die zijn goedkoper) of als je toch CCcam capable ontvangers aanschaft middens een interne share zoals hierboven al wordt voorgesteld (dan hoef je maar 1 abonnement te hebben). DM 500+ DM 800 HD PVR DM 7000-S (voorheen) Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB
FuManchu Geplaatst: 11 februari 2011 Geplaatst: 11 februari 2011 Of intern sharen met Smartwi. Vu+Ultimo met 2Tb HDD , VU+Duo met 2Tb HDD , TM 5400 CI+usb SuperTriax 88 met multibracket en 4 quad lnb's (13 oost, 19,2 oost, 23,5 oost, 28,2/28,5 oost)Wavefrontier 90
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen