Satori Geplaatst: 14 augustus 2002 Geplaatst: 14 augustus 2002 Omdat we met de H2DeeToo/Spacerunner soft op Philips en Pioneer problemen hebben met oneven keys voor betacrypt, zou ik graag wat gedetailleerder naar de laatste Huts files kijken. Ik heb bij Atmel de assembler gehaald, maar ik ben nu op zoek naar een goede disassembler. Ik heb inmiddels op het web 'atmeldiasm 1.2' = 'disavr3.exe' gevonden, maar die werkt niet. Wie weet waar ik zo'n disasm kan vinden ?? PS: De sourcecode van de flash, bij voorkeur met commentaar, is ook perfect. Alvast bedankt, Satori
Gast Geplaatst: 14 augustus 2002 Geplaatst: 14 augustus 2002 IDAPRO415. Heb hem hier wel maar is 25044KB groot. Die stuur ik dus niet ff via e-mail op. Mischien kan je hem op het net ergens vinden. Avensis
Satori Geplaatst: 14 augustus 2002 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2002 Bedankt voor de naam. Ik heb inmiddels de file gevonden, gedownload, uitgepakt en getest. Het lijkt allemaal te werken. Dit wordt mijn eerste Atmel ervaring, dus kan het el eens lastig worden om er iets uit te krijgen. (Dit om verwachtingen te temperen). Ik houd me nog steeds aanbevolden voor (becommentarieerde) sourcefiles. Groeten Satori
Gast Geplaatst: 17 augustus 2002 Geplaatst: 17 augustus 2002 Hoi Satori, Hoe gaat het met disassemblen van de flash van huts. Ik ben er ook "even" ingedoken maar kom er niet uit, mijn probleem is te weinig kennis van assembler, maar wil het graag leren. Kun je ons op de hoogte houden, en zou je eventuele tips kunnen delen in het coderen van flash files voor de funcard. groeten en succes, toro
Satori Geplaatst: 17 augustus 2002 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2002 Ik heb er een wel naar gekeken, maar nog niet de tijd gehad om diep te kijken. Ik heb lang geleden voor de hobby in assembler geprogd. Ik ken de Atmel assembler niet, dus heb ik eerst de datasheets gedownload. Het leren van een asembler betekent ook dat je moet weten hoe de registers opgebouwd zijn, welke gebruikt kunnen worden etc. Dat is niet een job van een paar uren. Ik heb ook geschreven dat ik nieuwsgierig was en dat ik geen hoge verwachtingen wil wekken. Van de GW heb ik nog sources liggen met commentaar, maar voor de Atmel heb ik helemaal niets. Groeten Satori
Gast Geplaatst: 17 augustus 2002 Geplaatst: 17 augustus 2002 @Satori Zoals je al zegt is het gebruik vd registers heel belangrijk. In ieder geval het gebruik van die registers. Richt je allereerst op het herkennen vd routines die jumps doen naar specifieke adressen. Analyseer de code die daar staat en je leert vanzelf de decrypt routines kennen met hun specifieke taken. Avensis
Gast Geplaatst: 18 augustus 2002 Geplaatst: 18 augustus 2002 Hoi Satori en avensis, Bedankt voor de tips, ik heb al diverse tutroials op het net gevonden en begin maar met de studie. groeten, toro
Gast Geplaatst: 18 augustus 2002 Geplaatst: 18 augustus 2002 Wat ook erg handig is bij het disassembleren van een flash file is om een schema van de funcard te hebben. Daarin kan gezien worden hoe de AT90S8515 met de 24Cxx eeprom en de ontvanger is verbonden voor communicatie. Het aansturen van deze pinnen van de AT90S8515 kan in de datasheet gevonden worden. Wanneer de subroutines voor communicatie met de EEPROM en de ontvanger gevonden zijn is het al eenvoudiger om te snappen hoe de flash file in elkaar zit. Het is ook makkelijk om met het programma AVR studio te kijken hoe de flash file verloopt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen