Ga naar inhoud

[DM800HD] Dreamboxen laten CDS update signaal niet door

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Loui (K)
Nog beter zet deze in de root van je box of op de Hdd en ga via het menu/instelling/softwarebeheer/installeer lokale extentie,en dan installeerd hij zich automatsch.

Ik kom er net achter dat deze niet werkt op pli image omdat de de Cccam niet in usr/bin staat maar in Camd dus even niet gebruiken als je het niet goed weet hoe.

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

OK, met angst en beven die laatste ipk op de HD gezet. Toen in blue panel d.m.v. "Install local extensions" geinstalleerd, hetgeen werd bevestigd.

Alles opnieuw opgestart, maar volgens "CCcam Cam Info" heb ik nog steeds versie 2.14. Alles werkt zo te zien nog als voorheen..

In usr/bin staat ook nog steeds dezelfde cccam file.

Ik zal wel iets fout doen, maar wat?

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:

Moet ik dan jouw "CCcam221_full_E2_bh.tar" hernoemen naar simpelweg "CCcam" ? Want zo staat 'ie in mijn usr/bin map.. Vind ik wel griezelig :-(

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Belsat
Moet ik dan jouw "CCcam221_full_E2_bh.tar" hernoemen naar simpelweg "CCcam" ? Want zo staat 'ie in mijn usr/bin map.. Vind ik wel griezelig :-(

Ciao, Henk

Nee, niet hernoemen in dit geval. Je noemt hier een compleet installatie CCcam 2.2.1, bedoeld voor nabilo Black Hole.
Wanneer je black hole draait, eerst de oude CCcam verwijderen, daarna deze via handmatige installatie erin zetten.
Dus CCcam221_full_E2_bh.tar in de map / var zetten d.m.v. ftp.
Daarna via de groene knop afstandsbediening kiezen voor handmatig.

Een andere mogelijkheid is de oude CCcam in de map /var/bin hernoemen naar bijv. CCcam.old.

En dan het bestand wat ik hier in de bijlage zet ( ingepakt met winrar ) via ftp in de map /var/bin plaatsen. En hernoem deze naar dezelfde naam, als de oude CCcam had. Geef deze ook rechten ( chmod 755 ).
Daarna CCcam herstarten.

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Geplaatst:

Sorry, maar ik zie nu door de bomen het bos niet meer :-( Ik draai PLI (zie signature).

Ik denk dat ik maar bij 2.14 blijf, tenzij 2.21 grote voordelen heeft (Zie hierboven).

Ciao, Henk (Hondengek, ik heb er 12)

Geplaatst:

Versie 2.14 van CCcam zit helemaal niet in de downloads. Weet je wel zeker dat je OpenPLi draait?

Geplaatst:

Maar in open pli staat ie er toch tussen?als je op menu drukt en naar applicaties gaat en dan op de groene knop drukt ee eventjes wacht zie je verschillende menus ga naar softcam en kies de bovenste druk oke en je hebt hem.Je moet dan wel internet aansluiting op je box hebben wat aanneem.

Geplaatst:

Ik voel mij bijna gegeneerd dat er zo veel aandacht wordt verleend aan mijn kleine probleempje...

@Loui: Bij de te downloaden plugins staat sinds kort geen nieuwe ccCam, naar verluidt om juridisch / technische redenen. Wel staat er nog v. 2.09; waarom die dan wel, mag Joost weten :-)

@ MiLo: Zeker gebruik ik Open Pli! Bij informatie: Enigma: OpenPli 2010-07-06-master

Image: openpli-2010-05-21; Kerni Skin; CCcam 2.14 volgens CCcam Ppanel.

Ik heb deze versie (met embedded ccCam 2.14) ooit ergens op 't internet gevonden en hij bevalt uitstekend. Alleen leek mijn CDS kaartje dus moeite te hebben met updaten, maar ik vermoed dat dit verholpen kan worden door het kaartje af en toe aan het werk te zetten (dwz. LAN verbinding los te koppelen ;-) Of zie ik dit verkeerd?

Ciao, Henk

Geplaatst:

@Belsat,

Citaat:
(dwz. LAN verbinding los te koppelen ;-)

Wat misschien ook nog je probleem kan zijn is het volgende.

Kijk eens in je config file of er verwezen wordt naar een key file, bijv. met als naam CCcam.key, Camd3.Key.

Standaard staat hier het # teken voor, dan wordt de regel niet gelezen, kan zijn dat dit teken weggehaald is.

Probleem kan zijn dat er naar een niet geldige key in de key file gekeken wordt i.p.v. naar de kaart ?

Gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

In mijn ccCam.cfg file staan uitsluitend twee regeltjes waar we het niet over kunnen hebben. Moet daar misschien iets bij, zodat 'ie ook af en toe naar de CDS kaart kijkt?

Vriendelijke groeten, Henk

Geplaatst:

@Belsat,

Daar moet iig de regel staan die aangeeft dat er naar het kaartslot gekeken moet worden resp. 0 en/of 1, gr.

Zilverster.

Geplaatst:

@Zilverster: Zou je zo vriendelijk willen zijn mij exact te zeggen wat daar dan moet staan? En of dat dan boven of onder die andere twee regeltjes moet staan. Mijn probleem is dat ik hier en daar wel de klok heb horen luiden, maar soms geen idee heb waar de klepel hangt...

Vriendelijk dank, Henk

Geplaatst:

@Belsat,

Sorry voor mijn verlate Re, was even met iets anders bezig tussendoor blush .

Citaat:
Daar moet iig de regel staan die aangeeft dat er naar het kaartslot gekeken moet worden resp. 0 en/of 1,

Dit heeft te maken met een externe lezer, die instelling en niet voor het kaart slot. Ik meende dat men die ook apart moest instellen, maar staat waarschijnlijk standaard goed ingesteld, kom het iig niet terug vinden.

Wel moet je veranderingen aanbrengen als je iets wel of niet wilt blokken :

Citaat:
# configure what EMM blocker you want. Add as many as readers you have attached

# default is blocking nothing

#

# B: /dev/sci0 01

# 00 - nothing

# 01 - sa blocked

# 02 - ua blocked

# 04 - ga blocked

# and sum of for combinations

#

#examples

#

#B: /dev/tts/0 07

#B: /dev/sci0 01

# disable all EMM readers (clientside setting)

# saves lots of CPU, but you won't get any updates anymore

# (unless you get updates from your clients)

#

# default: no

#

#DISABLE EMM : yes

Ik kwam nog wel het volgende tegen waar je eens naar zou kunnen kijken, een gedeelte uit de config :

Citaat:
# The seca handler is used to better support simulcrypt on the same ident

#

# With this setting you can change the behaviour of how SECA has to be used

# This setting is ignored unless SECA2/SECA3 simulcrypt is detected!!

#

# When disabled CCcam behaves like previous versions

#

# When "prefer SECA3 over SECA2" is enabled try to use SECA3 ecm first, then SECA2

#

# When "Ignore SECA2" is enabled, ignore all SECA2 ecm so a SECA3 card will not get SECA2 request which it cannot handle

#

# When "Ignore SECA3" is enabled, ignore all SECA3 ecm so a SECA2 card will not get SECA3 request which it cannot handle

#

#

# The following settings can be used

#

# SECA HANDLER: <value>

# <value> : 0 = disabled, 1 = prefer SECA3 over SECA2, 2 = prefer SECA2 over SECA3, 3 = Ignore SECA2, 4 = Ignore SECA3

#

# default: 1

#

# Example try to use SECA3 ecm first, then SECA2

#SECA HANDLER: 1

#

# Example try to use SECA2 ecm first, then SECA3

#SECA HANDLER: 2

#

# Example to ignore all SECA2 ecm so a SECA3 card will not get SECA2 request which it cannot handle

#SECA HANDLER: 3

#

# Example to ignore all SECA3 ecm so a SECA2 card will not get SECA3 request which it cannot handle

#SECA HANDLER: 4

Hierin kun je de kaart evt. of naar een Seca2 kaart of een Seca 3 kaart laten kijken.

Bij jou lijkt het er op dat er eerst naar het netwerk wordt gekeken en niet naar de kaart, gr.

Zilverster.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen