Ga naar inhoud


[WIN7] Update Adobe Reader - Ongeldig station D:\


Jürgen

Aanbevolen berichten

Als ik de Adobe Reader Update uitvoer krijg ik de foutmelding 'Ongeldig station D:\' terwijl ik niet (meer) over een station D:\ beschik.

Ik denk dat ik de oorzaak wel weet maar niet hoe ik dit op een simpele wijze kan oplossen.

 

Toen ik de nieuwe laptop in gebruik nam was de fysieke schijf in 2 gelijk grote partities van elk 160Gb verdeeld.

Nadat ik zo goed als al mijn programma's op C:\ had geïnstalleerd en wat data op drive D:\ had gezet heb ik de data van de D:\ partitie veilig gesteld, daarna leeg gemaakt en verwijderd.

De vrijgekomen ruimte heb ik toen aan de C:\ schijf toegevoegd waardoor een C_schijf van 320Gb ter beschikking kwam.

 

Op zich functioneerde dit tot nu toe probleemloos totdat ik de update van Adobe Reader wilde uitvoeren waarbij de al genoemde melding verscheen.

Het gevolg is dat ik Adobe Reader ook voor geen mogelijk meer verwijderd krijg, ook niet met tools zoals Revo Uninstaller Pro.

Toen ik in de Registry zocht op verwijzingen naar drive D:\ schok ik mij een hoedje toen ik zag hoeveel verwijzingen daar aan het licht kwamen.

Ik sta dan ook versteld dat ik niet eerder problemen hierdoor heb ondervonden en wellicht ligt dit ook ten grondslag aan het steeds tragere opstarten van de laptop.

 

Even in het midden gelaten of het nu wel verstandig is geweest om drive D:\ te verwijderen vraag ik me af of ik het probleem met de verwijzing in de Registry naar drive D:\ nog kan herstellen of dat nu een herinstallatie noodzakelijk is.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op zich zijn die verwijzingen naar D wel logisch. Daar heeft je data gestaan dus daar verwijzen programma's naar. Waarschijnlijk had je ook een download directory op D en heeft de installatieprocedure van Adobe er een rommeltje van gemaakt.

 

Probeer eens CCleaner. Dat heeft ook een uninstaller voor zover ik mij kan herinneren. Verder verwijdert het alle ongeldige referenties in je register. Hij vraagt daarbij of er een backup gemaakt moet worden. Dat zou ik wel doen.

 

Daarnaast kan je effe spelen met MyUninstaller van Nirsoft. Geen idee wat dat allemaal kan.

 

Verder zou ik gewoon proberen Adobe opnieuw te installeren. Dus gewoon over de bestaande installatie heen.

 

En anders met het handje alles van Adobe uit het register verwijderen en vervolgens de directory verwijderen. Booten, nog een keer CCleaner er overheen en dan Adobe opnieuw installeren.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo simpel kan het zijn, inderdaad USB stick erin, driveletter D:\ toekennen en de update loopt door.

 

Het enige wat ik er nu niet kan uitstaan is dat ik een dergelijk simpel antwoord niet zelf heb kunnen bedenken.

 

Ik zal met CCleaner ook eens de Registry schonen en kijken of de verwijzingen naar D:\ dan verdwijnen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zo simpel kan het zijn, inderdaad USB stick erin, driveletter D:\ toekennen en de update loopt door.

 

Da's mooi maar het probleem bijft dus bestaan en is misschien wel groter geworden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...