marcow Geplaatst: 11 februari 2011 Geplaatst: 11 februari 2011 Beste leden, Ik kijk nu enkele weken naar mijn Panasonic Full-HD scherm ( TX-P42G20) en het valt mij op dat bv bij een uitzending waar snelle camerabewegingen voorkomen ( zoals Paul en Witteman) er soms schokbewegingen bij personen voorkomen op het scherm. Ondanks andere beeldinstellingen te hebben uitgeprobeerd blijft dit regelmatig voorkomen. Omdat dit niet voorkomt bij weergave van andere bronnen zoals DVD wordt mijn verteld dat dit aan de opname van het programma ligt of aan de instellingen van de ontvangstapparatuur ( REBOX 8000). Dat vindt ik toch een beetje vreemd want hiervoor had ik een Panasonic LCD scherm ( niet HD ready ) met de HD ontvanger aangesloten en had dit schokeffect van het beeld niet. Ik moet wel zeggen dat ik toen alleen naar de SD zenders keek en dmv een scartaansluiting naar de TV was aangesloten. Ik gebruik nu de bijgeleverde HDMI kabel van de REBOX 8000 naar de TV . ( Men adviseerde om deze HDMI kabel te vervangen door een andere omdat de storing ook door deze kabel kan worden veroorzaakt ; ook dat vindt ik raar want ik neem aan dat er bij de REBOX een deugdelijke HDMI kabel is meegeleverd. Gaarne advies Mvg Hans
Bigfoot Geplaatst: 11 februari 2011 Geplaatst: 11 februari 2011 Misschien dat het aan de ontvanger ligt en dat hij de HD signalen niet goed kan verwerken? Probeer het eens met een scartkabel, dan geeft hij uiteraard alleen de SD signalen door.
Gerard 76 Geplaatst: 11 februari 2011 Geplaatst: 11 februari 2011 Kun je de ontvanger ook instellen op 50 of 60 Hz? Als ik de mijne op 60 zet is 't beeld ook wat schokkerig.
HDfanaat Geplaatst: 11 februari 2011 Geplaatst: 11 februari 2011 Als er eventueel een "intelligent frame creation" mogelijkheid op jouw tv zit en deze is ingesteld op "aan" dan kun je deze voor TV uitzendingen het beste op "uit" zetten. Deze instelling heeft meestal alleen zin bij het afspelen van blu ray films. Bij de normale TV uitzendingen kan deze instelling voor een schokkerig beeld zorgen. Gr. Albert
Gast SatMann Geplaatst: 12 februari 2011 Geplaatst: 12 februari 2011 doe maar wat Gerard zegt, je ontvanger staat bijna 100% zeker op 60 en niet op 50. lukt dat niet dan moet je op zoek gaan naar motion plus of zoals HDFanaat schreef. maar ik verdenk ook je instelling van 60.
marcow Geplaatst: 12 februari 2011 Auteur Geplaatst: 12 februari 2011 Beste leden, Bedankt voor jullie reactie Waarschijnlijk kijk ik ergens overheen , maar ik kan niet zo snel de optie vinden in welk menu ik het aantal hertz kan wijzigen naar 50. Misschien nog een domme opmerking maar de tv werkt met 100 Hertz volgens de specificatie Mvg Hans
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 februari 2011 Geplaatst: 12 februari 2011 Origineel bericht van: marcow Misschien nog een domme opmerking maar de tv werkt met 100 Hertz volgens de specificatie Da's niet zo'n heel domme opmerking, bedenk eens dit: Ontvanger 50Hz, TV 100Hz -> Ontvanger stuurt 50x beeld naar TV, welke 100x ververst per minuut. Mooi 2:1 dus. Ontvanger 60Hz, TV 100Hz -> Ontvanger stuurt 60x beeld naar TV, welke 100x ververst per minuut. 1,66:1 Stel nu dat je een tv zou (kunnen) hebben, die werkt met 300Hz: Ontvanger 50Hz, TV 300Hz -> 6:1 (elke keer dat de ontvanger iets stuurt, wordt dat 6x weergegeven) Ontvanger 60Hz, TV 300Hz -> 5:1 (elke keer dat de ontvanger iets stuurt, wordt dat 5x weergegeven) Bovenstaande theorie leert dus dat de verhouding tussen refresh rates het liefst een geheel getal oplevert.
Gerard 76 Geplaatst: 12 februari 2011 Geplaatst: 12 februari 2011 Origineel bericht van: marcow Beste leden, Bedankt voor jullie reactie Waarschijnlijk kijk ik ergens overheen , maar ik kan niet zo snel de optie vinden in welk menu ik het aantal hertz kan wijzigen naar 50. Misschien nog een domme opmerking maar de tv werkt met 100 Hertz volgens de specificatie Mvg Hans Dit stel je in op je ontvanger. Tenminste,bij mijn DM8000 iig. Hoe het bij een Rebox moet weet ik niet.
exciter Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 toch even een helemaal andere opmerking: Hoe sterk is je signaal op de HD transponders? TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
marcow Geplaatst: 13 februari 2011 Auteur Geplaatst: 13 februari 2011 Beste leden, De signaalsterkte varieert op de HD zenders van 85% tm 90%. Toen ik nog alleen naar de SD zenders keek was de hoogste waarde 94 % nadat ik de schotel op advies van een lid had bijgesteld. Mvg Hans
marcow Geplaatst: 13 februari 2011 Auteur Geplaatst: 13 februari 2011 Beste leden, Het is helaas niet mogelijk om het aantal Hertz aan te passen. Deze optie is niet beschikbaar voor de REBOX 8000. Ik heb inmiddels Intelligent Frame Creation uitgeschakeld maar dit lost het probleem niet op. Mvg Hans
HDfanaat Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 Beste Hans, jammer dat het uitschakelen van de IFC geen effect had. Vaak is dit nl. de oplossing. Heb je al eens geprobeerd om alle overige z.g. "beeldverbeteraars" in het beeldmenu van jouw TV uit te schakelen ? In veel gevallen werken deze averechts. Als ook dat niet helpt, zou ik het echt niet meer weten. Gr. Albert
HDfanaat Geplaatst: 13 februari 2011 Geplaatst: 13 februari 2011 O ja, nog even dit : ik bedoel hiermee dat ik betreffende de TV instellingen het eigenlijk niet meer zou weten als dit allemaal niet helpt. Het lijkt me dan toch iets met de sat tuner of probeer toch eens een andere HDMI (1.3 ) kabel, ondanks jouw twijfels daarover. Gr. Albert
Psychosammie Geplaatst: 14 februari 2011 Geplaatst: 14 februari 2011 Citaat: zoals Paul en Witteman Ah, maar dan is het probleem duidelijk. Dat programma is niet alleen slecht voor je TV maar het kan ook hersenverweking veroorzaken. Probeer eens een ander kanaal! Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Johan684 Geplaatst: 14 februari 2011 Geplaatst: 14 februari 2011 Hoi! Mijn nieuwe Panasonic heeft soortgelijke problemen met de Rebox 4000. Het is m.i. een Rebox "eigenschap", omdat mijn vorige TV dezelfde hiks vertoonde. Daarop heb ik de CAM in de Panasonic gedaan, de kabel van de schotel ingeplugd in de TV en ben ik een avondje bezig geweest om de kanalen in te lezen en in de juiste volgorde te zetten. Het probleem was hiermee opgelost. Gr. Johan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen