Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, Ik probeer een nieuwe pickaart 2 (24c64/16f628) te proggen met ICprog 1.04<BR>t.b.v. DS9, krijg stees de melding "verify failed at adres 0000h !" Op mijn H5400 staat "invalid card" wie kan mij helpen, ik ben maar een beginner, op de 5400 staat softwareversie 2.08 shocked.gif" border="0

Geplaatst:

@henkb, probeer 'ns de pinnen 4 en 5 van de eeprom kort te sluiten/bruggen als je de PIC 16F628 gaat programmeren.<BR>Als het goed is krijg je nu ook geen verify error meer na het proggen van de PIC processor. Vergeet niet bij opties de 'controlle tijdens programmeren' aan te vinken!!!<P>Nu kun je de eeprom programmeren, haal wel eerst weer de kortsluiting/brug van pin 4 en 5 van de eeprom! <P>Pin 4 en 5 zijn overigens de pinnen van de eeprom die het dichtst bij de pic processor zitten.<P>De eeprom kun je het beste met PicBinEd v1.30 programmeren (dat is tenminste mijn ervaring).<P>Greetings,<P><B>Redcat</B>

Geplaatst:

Redcat, bedankt voor je raad maar zoals ik al vermelde ben ik maar een beginner, waar zit de pic en de eeprom ? zijn dat die zwarte blokjes ? en moet ik er daar een paar van kortsluiten ? Met een koperdraadje of zo ? En waar kan ik PicBinEd v 1.30 downloden ? Sorry voor al die vragen ! confused.gif" border="0

Geplaatst:

Henkb,<BR>de pic is de grote chip de eeprom de kleine.<BR>Let op als je progged moet je de kaart er zo in steken dat de soldeerpunten vd eeprom naar boven wijzen. Pin 4/5 zijn dan de pootjes die het dichts bij de grote Pic chip zitten. Natuurlijk zet in settings wel de 16f628/24c64 aan voor dat je met proggen begint. Zelf gebruik ik een paperclip om de pinnen te bruggen. Het is trouwens niet nodig om de brug te verwijderen tijdens het proggen vd eeprom.<BR>Suc6

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.