Ga naar inhoud


Advies aankoop HD ontvanger


qompaqniet

Aanbevolen berichten

Beste Mensen,

Deze week is tijdens een stroom storing mijn good-old Philips 6072 overleden. Discussie met het energie bedrijf is opgestart.

Echter ik ben op zoek naar een goede en eventueel betere vervanger.

De locale Satdealer adviseerde als goede vervanger een Strong 6850 aan. Deze staat hier nu te draaien maar ik ben niet echt te vreden. Zappen duurt bij gecodeerde kanalen naar mijn gevoel lang en heb al diverse keer gehad dat zenders bevriezen en evenlater weer door gaan. Dit kan niet aan het weer liggen wat dat is de laatste dagen prachtig.

Daarnaast overweeg ik over te stappen op HD. het Advies van de Satdealer is een Venton ontvanger. Heb hier geen ervaring mee en er is weinig geschreven op forums overder deze ontvanger. Dat kan een goed teken zijn. Maar gezien de prijs die er voor gevraagd wordt € 285.-- weet ik niet of ik dit moet doen.

Wie kan adviseren.

 

Dank

Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm Triax
Samsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind jouw lokale satdealer geen goed advies geven. Strong 6850 is een SD ontvanger, welke ook al jaren geleden gefabriceerd is. Ik denk, dat jouw lokale satdealer graag die strong kwijt wil, aangezien hij te veel van de bijna onverkoopbare Sd ontvangers heeft staan.

Ik zou direct die waardeloze strong 6850 terug brengen en geld terug vragen bij hem.

 

Een goede satdealer had als advies gegeven om een HD ontvanger te kopen. Canal Digitaal zal waarschijnlijk binnen een jaar of anderhalf geheel over gegaan zijn naar HD ( high definition ).

Wanneer je die strong 6850 nog hebt, dan zul je alsnog een andere ontvanger moeten aanschaffen.

Als HD ontvanger is , denk ik, een pace / philips DSR 7141 goed genoeg voor je. Deze kun je eventueel via canal digitaal gaan bestellen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor deze informatie, ik kreeg al een klein beetje dit idee.

Wil niet zeggen dat ik me beetgenomen voel, de SD ontvanger is aangegeven door mij zelf omdat ik het beeld al perfect vind. De Strong leek mij een beetje gedateerd.

Mijn voorstel voor een Philips HD werd afgewezen omdat dat een waardeloze ontvanger is.

Voor wat de Venton betreft is daar ervaring mee. Prijzen op internet zijn rond de € 180, de locale satboer vraag 100 meer. dus doe ik niet.

 

Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm Triax
Samsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sab Titan vind je al voor 129 euries.

Kleine leuke ontvager met veel mogelijkheden voor zn geld.

Zelfs geschikt voor cs en draaid cccam ook voor de orginele kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Adviseren een Philips/Pace te nemen?

Dat zou ik toch het laatste zijn wat ik zou zeggen.

Het zijn zo ongeveer de slechtste en meeste probleem opleverenden ontvangers die er zijn.

Alleen omdat CD ze goedkeurden tegen beter weten in hebben ze een bestaansrecht.

Laat je goed voorlichten door een en liefst meerdere goede dealers en beslis dan wat je koopt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, wat de één waardeloos noemt, is voor de ander goed genoeg.

Het is maar net, wat je de koper zelf wil.

Voor de topic starter is recht aan recht toe TV kijken het doel.

Hij hoeft geen geklooi met wat alles en nog wat.

 

Hij had zo'n oude philps dsx geval, ook canal digitaal "goedgekeurd" . Zijn satdealer heeft hem sowieso op een verkeerde spoor gezet om zo'n gedateerde Strong srt 6850 te laten kopen. Deze strong is gewoon weg een goedkope waardeloze prul, waarmee zelfs enkele bouwmarkten hebben gestunt. Ik kan me niet begrijpen dat een satdealer zo'n apparaat nog verkoopt. Die SRT 6850 wordt al jaren niet meer gefabriceerd.

Dus hiermee vind ik zijn satdealer niet betrouwbaar.

 

Maar wat is nu belangrijk voor een keuze tot aanschaf:

 

Wat wil de gebruiker zien en ontvangen ?

Wil de gebruiker ook op gaan nemen ?

Wil de gebruiker op gaan nemen en iets anders zien ?

 

Dat maakt de keuze. Daarnaast is het kosten plaatje voor de gebruiker ook belangrijk. Zie maar naar de topic starter, deze heeft een goedkope srt 6850 gekocht, daaruit concludeer ik, dat hij niet al te veel geld wil uitgeven.

 

Daar vanuit gaande adviseer ik een "goedgekeurde" HD ontvanger aan te schaffen. En ik heb nog geen echte negatieve ervaringen gehad met zo'n pace / philips geval.

En ik kom ( wel hobbymatig ) diverse sateliet ontvangers en merken tegen.

 

En onthoud maar:

 

Elke satelietontvanger heeft zijn eigenaardigheden.

Sab zijn ondersteuning op hun produkten is matig.

Dreambox / VU+ etc heeft juist perfect software ondersteuning door enkele hobbiësten ( images schrijvers, etc. )

CI ontvangers vallen en staan door de gebruikte CAM. Ook de combinatie merk en type cam gaat niet altijd goed.

Zo kun je veel meer van dit soorte zaken opnoemen.

 

 

Wil de topic-starter alles goed voor elkaar hebben en geld speelt geen rol, dan zou ik een heel ander advies geven:

 

Visio bi bigsat, twin LNB's en een VU+ duo

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen ik wil waar voor mijn geld en daarnaast niet te veel uitgeven.

+/- 9 jaar gedaan met de Philips kast zeer tevreden.

Heb nooit overwogen om op te gaan nemen etc.

Dus dat is nu ook niet nodig. Gemist is gemist en opnemen ja daar is toch geen tijd voor om terug te kijken.

Bovenstaande posts hebben bevestigd mijn vermoeden dat de strong een oud type was. Morgen gaat deze terug, en ga verder rondshoppen bij andere satboeren en laat deze vallen.

 

De venton is dan een optie, maar wel voor € 180 niet meer eerder minder.

 

Dank.

Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm Triax
Samsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gewoon wil kijken en verder geen onderhoud aan wil doen,

dan moet je gewoon gaan voor CDS ontvanger. Philips 7141 of ook opnemen zou je ook CDS ontvanger nemen.

Wil je meer, dan is er keuze zat, wat wil je er voor betalen.

De keuze is aan jou

Clarke Tech 2100 (maxplus 2100)Philips 7141

Humax 5400, Venton 200HD

Amiko 8900HD

lnb astra1,astra3,astra2,hotbirt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of koop een 7141 op markpl,er staan elke week wel een stuk of 15 erop,bied 80 euro en je bent spekkoper,beeldkwaliteit is

perfect,in deepsleep nog geen 1 watt,is ie aan 10 wat,dat is voor een hdtuner een record!en probleemloos,een nadeel is het

favoriet indelen.maar dat is met alle gecertiviseerde hd ontvangers.heb hem zelf op de slaapkamer.voor het geld(80 euro)

niet te verslaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mensen Bedankt voor de support.

De strong is van morgen terug gegaan naar de Satboer hier op het eiland. Was nog een nieuwe mogelijkheid om een Philips met externe voeding te kopen € 99. Daar had ik geen zin meer in.

Eventjes rondvragen en een collega had nog een Philips 8121 staan. Niet gebruikt en deze voor een prikke overgenomen. Ben nu spekkoper. Heb gelijk een HD abo afgesloten en alles werkt tot op heden perfect.

 

Nogmaals dank voor het support en dit lijntje kan gesloten worden.

Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm Triax
Samsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: qompaqniet
Eventjes rondvragen en een collega had nog een Philips 8121 staan. Niet gebruikt en deze voor een prikke overgenomen. Ben nu spekkoper. Heb gelijk een HD abo afgesloten en alles werkt tot op heden perfect.


Krijg je zo'n ontvanger niet gratis van CD als je een HD abbo afsluit?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...