Ga naar inhoud


Het geluid van een andere zender bij je huidige zender zetten


Apple740

Aanbevolen berichten

Bestaat die mogelijkheid? Dus dat je bijvoorbeeld naar BBC One-HD kijkt tijdens de Formule1 maar het geluid van RTL7 Olav Mol erbij zet? (RTL gaat de Formule1 niet in HD uitzenden, alleen SD, vandaar).

 

Ik heb al geprobeerd te rommelen met PiP, maar je kunt de zender die rechtsbovenin wordt weergegeven niet helemaal full screen krijgen.

 

Iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen? Iemand van het Pli team?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: mereltje
Met twee droomdozen moet dat toch kunnen ! :D


De 800 staat bij mij onder de slaapkamer tv, beetje moeilijk dan. smile

Het zou natuurlijk fantastisch zijn als je onder de gele knop de optie had om het geluidsspoor van een andere zender toe te kunnen voegen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of je dit uiteindelijk wel wil?

waarschijnlijk is de webif oplossing de makkelijkste maar dan heb je met vertragingen te maken.

nog los van het feit dat je dan kijkt op BBC en dat je dan het geluid hoort dat de Andrelon shampoo bij de kruidvat in de reclame is ;-)

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: the_knarf
Ik vraag me af of je dit uiteindelijk wel wil?
waarschijnlijk is de webif oplossing de makkelijkste maar dan heb je met vertragingen te maken.
nog los van het feit dat je dan kijkt op BBC en dat je dan het geluid hoort dat de Andrelon shampoo bij de kruidvat in de reclame is ;-)


Formule1 was maar een voorbeeld, er zijn andere gevallen te bedenken waarbij het goed uit kan komen om geluid van een andere zender te hebben. (met name internationale sportevenementen, voetbal e.d.).

Even over het PiP scherm. Dit is tot max 80% full screen te krijgen. Is er in Enigma2 een file waar je deze waarde eenvoudig zou kunnen veranderen naar 100%? In dat geval is het probleem namelijk opgelost. Je zapt naar RTL7, vervolgens zet je PiP aan en zapt in het PiP screen naar BBC-HD en je vergroot dit schermpje naar full screen. Voila, je hebt BBC beeld met RTL7 geluid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit bij voetbal al vaak geprobeerd, vooral omdat buitenlandse zenders i.h.a in een veel betere kwaliteit uitzenden dan Canaldigitaal, met name bij het afgelopen WK.Ik heb het geprobeerd met 2 dreamboxen op satelliet of de combinatie DVB-T en DVB-S

 

Maar het effect is dramatisch.

Door verschil in looptijden tussen de verschillende zenders kan het doelpunt al 5 seconden gemeld zijn vóórdat je het ziet of andersom. Zelfs met m'n 7020 en 500 op dezelfde zender zit er al meer dan een seconde verschil in beeld en geluid. De DB500 is sneller.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
@1664, daarom is werken met 2 verschillende apparaten sowieso niet praktisch. Echter met bijvoorbeeld de Picture in Picture methode die ik beschreef kun je het geluid synchroniseren met het beeld. wink

Nou, zap maar eens heen en weer tussen twee zenders die hetzelfde sportprogramma uitzenden.
Zelden zijn die "synchroon", dus je blijft het probleem zoals door 1664 geschetst gewoon houden.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nou, zap maar eens heen en weer tussen twee zenders die hetzelfde sportprogramma uitzenden.
Zelden zijn die "synchroon", dus je blijft het probleem zoals door 1664 geschetst gewoon houden.

vGnp


Dan gooi je de permanent timeshift plugin toch ook in de strijd....

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: Apple740
@1664, daarom is werken met 2 verschillende apparaten sowieso niet praktisch. Echter met bijvoorbeeld de Picture in Picture methode die ik beschreef kun je het geluid synchroniseren met het beeld. wink

Nou, zap maar eens heen en weer tussen twee zenders die hetzelfde sportprogramma uitzenden.
Zelden zijn die "synchroon", dus je blijft het probleem zoals door 1664 geschetst gewoon houden.

vGnp


Het is dan ook alleen bruikbaar bij internationale evenementen waarbij zenders dezelfde aanvoerfeed gebruiken. Je hebt dan eventueel alleen last van geluid out-of-sync wat te corrigeren is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...