Ga naar inhoud


Verhuist RTL8 binnenkort naar ASTRA3 (23,5) ?


Jürgen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 108
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Toch wel, de fastscanlijst wordt meegezonden op één van de Astra 19'2°O transponders...

Ik twijfel niet aan deze opmerking maar toch blijf ik het vreemd vinden omdat ik nooit ergens heb gelezen dat je de CD HD kanalen op ASTRA3 alleen maar kunt ontvangen / inlezen als je ook toegang hebt tot ASTRA1 (19,2).

Geldt dit volgens jouw alleen voor de FastScan of ook voor alle overige Scans zoals Blind - Handmatig, etc?

Volgende week zit ik weer in Oostenrijk en dan zal ik mijn verbinding met ASTRA1 tijdelijk verbreken, de zenderlijst verwijderen en proberen deze opnieuw in te lezen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel voor de fastscanlijst van Canal Digitaal en TV-Vlaanderen uiteraard. Als je een ontvanger hebt die deze lijst niet nodig heeft, dan heb je uiteraard geen LNB voor Astra 19,2°O nodig. En dat zijn de meeste ontvangers, die officiële Philipsen kunnen daarentegen niet zonder.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niets verhindert Canaal Digitaal om de fastscan lijst te verplaatsen naar Astra 3 en de gecertificeerde ontvangers een software update te laten geven.

 

Op termijn zou het alleen maar logisch zijn, wanneer ze Astra 1 verlaten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: LEO79
Als alle nederlandse zenders op astra3 zitten, ga je als nieuwe satelliet kijker toch geen duolnb aanschaffen, want dat is duurder.


Die dingen krijg je voor niks ik heb er hier al 2 stuks liggen. laugh

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: technoboy
Ik heb van mijn dealer vernomen dat alles naar mpeg 4 gaat dit jaar.Dat weten we dan ook weer

CD is gaat dan dus aardig wat sneller met de tijd mee dan menige kabelaar met analoge stoomkabel. sick

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Toch wel, de fastscanlijst wordt meegezonden op één van de Astra 19'2°O transponders...

Maar ook dit kan CD zo overhevelen naar Astra 3. Lijkt me niet iets specifiek voor Astra 1.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De transponder op Astra 1, waar de fastscan lijst wordt uitgezonden zit vastgebakken in de software van de ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...