Ga naar inhoud


Verhuist RTL8 binnenkort naar ASTRA3 (23,5) ?


Jürgen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 108
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Liever vandaag dan morgen aanbieden in HD kwaliteit. Die SD kanalen mogen van mij per direct weg. Zonde van de bandbreedte.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als ik hier lees, met welk gemak je op dit moment een HD ontvanger gesponsord krijgt van Canaal Digitaal, kan je zelf ongeveer inschatten, hoe lang er nog mpeg-2 uitgezonden gaat worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het niet gewoon gaan over de HD versie van RTL8?

 

Ik zou verwachten dat het basispakket toch nog wel even op 19.2 blijft. Film1Sport1 gaat al over, als ze zenders van familie en hoger ook overzetten kan het volgende ook weg:

 

Dorcel

Animax (geeft CDS niet eens door)

13th street

ECV 1

Man-X

 

Ik zou denken dat er op den duur ongeveer de volgende zenders overblijven op 2-en-een-halve transponders:

 

NED1

NED2

NED3

RTL4

RTL5

RTL7

Discovery

Animal Planet

Eurosport

RTL8

Nickelodeon

CNBC/NGC

NET5

SBS6

Comedy Central

Disney XD/Veronica

Één

Ketnet/Canvas

VTM

2BE

VT4

Vitaya

Jim

Vijf TV

VTM Kzoom/KanaalZ

Acht

 

De vier minst goed bekeken hiervan zullen dan op den duur ook wel naar 23.5 gaan en dan zijn er nog maar 2 transponders over. Gokje, RTL8, CNBC/NGC en 2 Belgen.

 

Wat er met BVN gaat gebeuren weet ik niet, een tijdje terug waren er nog berichten dat die mogelijk ook van 19.2 zou verdwijnen, ik weet niet hoe dat er nu voor staat.

 

Ik denk niet dat ze op een gegeven moment alleen settopbox op 19.2 laten, ze verdienen toch niks aan die STB-klanten, daar willen ze alleen maar vanaf. Of basispakket, of niets. Mogelijk Nederland 1-2-3 nog. Geen settop, dat bestaat niet eens meer als apart pakket.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd

13th street


De vier minst goed bekeken hiervan zullen dan op den duur ook wel naar 23.5 gaan en dan zijn er nog maar 2 transponders over. Gokje, RTL8, CNBC/NGC en 2 Belgen.


13th street zal zowiezo al verdwijnen op 19.2 want die zit op de 23.5 nu,
CNBC/NGC delen geen kanaal meer,
NGC zit 24/24 op sat en CNBC zit appart FTA op 19.2 24/24.
VRT 1 & 2 blijven nog op de 19.2 want die word verdeeld door Tv Vlaanderen en Telesat.
dus moet die op die ene transponder bij de vlaamse zenders blijven voorlopig.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker

13th street zal zowiezo al verdwijnen op 19.2 want die zit op de 23.5 nu,
Die is dus al zo goed als weg. laugh
Citaat:
CNBC/NGC delen geen kanaal meer,
Dan is kingofsat outdated, ik kijk normaal zelden NGC (en heb al een tijd geen CDS meer).
Citaat:
NGC zit 24/24 op sat en CNBC zit appart FTA op 19.2 24/24.
Maakt op zich niet uit, het is alsnog één zender op een CDS transponder.
Citaat:
VRT 1 & 2 blijven nog op de 19.2 want die word verdeeld door Tv Vlaanderen en Telesat.
dus moet die op die ene transponder bij de vlaamse zenders blijven voorlopig.
Ik zei ook "2 Belgen", natuurlijk niet de VRT. Wellicht Jim en Vitaya ofzo. Ik weet niet welke zenders het minst populair zijn in België.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er met BVN gaat gebeuren weet ik niet, een tijdje terug waren er nog berichten dat die mogelijk ook van 19.2 zou verdwijnen, ik weet niet hoe dat er nu voor staat.

 

Deze zit nu toch ook al op de 23 dacht ik. ?

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Cobus R
Wat er met BVN gaat gebeuren weet ik niet, een tijdje terug waren er nog berichten dat die mogelijk ook van 19.2 zou verdwijnen, ik weet niet hoe dat er nu voor staat.

Deze zit nu toch ook al op de 23 dacht ik. ?


Klopt,maar die is voor Kabel Deutschland.
Maar goed,wie weet is er wat te regelen voor CDS
om het door te prikken.....
Trouwens ik acht de kans groter dat RTL8 HD wordt toegevoegd
dan dat RTL8 SD naar 23,5 gaat.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76

Trouwens ik acht de kans groter dat RTL8 HD wordt toegevoegd
dan dat RTL8 SD naar 23,5 gaat.

13th Street is ook al naar Astra 3 aan het verhuizen.

En wat BVN betreft: die is net op Astra 1 aan het verhuizen, dus niet naar 3.
Lijkt me ook niet logisch: BVN heeft een heel andere doelgroep: internationaal. En daar hoort ook een grotere footprint bij dan die van Astra 3.
Verder denk ik dat mede om die reden de publieke transponder van Astra 1 (nog met Seca 2 te ontvangen) nog wel een poosje zal blijven. De andere CDS-transponders op Astra 1 zal CDS waarschijnlijk om diverse redenen (geld, verhuur voor HD aan bv Duitsland door SES) wel snel (wellicht zelfs versneld) opdoeken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Maar goed,wie weet is er wat te regelen voor CDS
om het door te prikken.....

Dat is heel gemakkelijk.... Kabel Deutschland maakt hem FTA... maar ik dacht wel dat dit een MPEG4 zender is... en wie weet komt de 'feed' wel van 19.2 Oost en dan hen je een kip-ei verhaal.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvangst van Kabel Deutschland op Astra 23,5 is uitsluitend bedoeld voor de kopstations in Duitsland en niet voor de eindgebruiker. Deze transponders worden op de middellange termijn afgestoten, daar dan alle kopstations via glasvezel worden toegevoerd.

 

Je kan er overigens vanuit gaan dat de bron van het signaal bij KD het Astra 19,2 signaal is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...