Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Leuk,

Ik had de demo eens gezien, maar is wel traag en haper beeld.

Maar misschien komt het dat er meer mensen naar toe linken.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb exact het zelfde probleem. Draait, maar de zenderlijst blijft hangen bij de "channels"

Het ziet er overigens wel goed uit. De test heb ik bij de site ook gedaan en het was toen ik het deed goed te volgen (geen hikups).

Ik wil het gebruiken om intern op al mijn pc's dit te kunnen streamen en natuurlijk ook op mijn mobiel via wifi.

Ik heb mijn logging gemaild, hopelijk is het niet te moeilijk om te fixen.

Ik gebruik hiervoor de dm500hd met Ubuntu linux.

Gr,

Kazbek007

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Geplaatst:

Had zelf ook het probleem dat die bleef hangen bij het inladen van de channels.

Heb dit opgelost door de bouquets andere (kortere) namen te geven.

Blijkbaar gaat er iets mis als ze te lang zijn of bepaalde tekens in zich hebben.

Helaas kreeg ik het verder niet aan de praat op Ubuntu 10.10 server. Waarschijnlijk door incorrect VLC en/of Wowza Media Server installatie.

Geplaatst:

Versie 2.0.1 is al uit.

Ik gebruik het zelf op een DM7025+ met openpli beta van 30-01-2010

Ik heb het eindelijk aan de praat door vlc zelf te compileren.

Het schijnt dat vlc op Ubuntu 10.10 64bit niet met ffmpeg enabled is.

Helaas blijft vlc wel draaien op de server ook al is restream afgesloten en openen de bouquettten niet volledig waardoor het kiezen van een kanaal wel erg moeilijk gaat.

Probeer eerst NED1 handmatig te transcoden met vlc via:

Code:
/usr/bin/vlc -vvv -I dummy "http://root:dreambox@192.168.1.51:8001/1:0:1:FAB:451:35:C00000:0:0:0:" vlc://quit --sout="#duplicate{dst='transcode{vcodec=h264,venc=x264{keyint=50,qpmax=36,qpmin=10,merange=24,qcomp=0.6,bframes=0,no-cabac,tune=zerolatency,ref=1,vbv-maxrate=312,aq-mode=0,no-mbtree,partitions=none,no-weightb,weightp=0,me=hex,subme=0,no-mixed-refs,no-8x8dct,trellis=0,fps=25},vb=1000,scale=1,acodec=mp3,ab=128,channels=2,samplerate=44100,deinterlace,width=512,height=288,audio-sync,fps=25}:gather:std{access=http,mime=video/mp4,dst=192.168.1.110:8000/NED1_SD.mp4,mux=ffmpeg{mux=flv}}'}"

Wel even 192.168.1.51 (dreambox) en 192.168.1.110 (server) veranderen.

Vervolgens kan je op een PC via VLC deze stream proberen af te spelen via http://192.168.1.110:8000/NED1_SD.mp4

Als dit werkt dan heb je het moeilijkste gedeelte al gehad.

• 4 jaren later...
Geplaatst:

Hier staat een DM800 welke ook aan het internet mag met het restream project. De bedoeling is om DM800 -> RaspberryPI (VLC recoding) -> Web interface -> Internet toegang te maken.

DM800 -> OK

Raspberry -> VLC lijkt OK

Restream geinstalleerd -> Toegankelijk via website op Raspberry poort 81 (ipv 80)

Indien ik nu een zender zoek krijg ik het ouderwetste test beeld te zien.... Otw fine-tuning is nodig.

Heeft iemand zinvolle tips inzake restream debugging ? 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen

+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen