Gast Geplaatst: 15 augustus 2002 Geplaatst: 15 augustus 2002 Wat doet iedereen toch moeilijk over die omgebouwde magic modules. De magic, Global,Universal en EXCIS modules zijn Hardware identiek en zijn dus gebaseerd op de hardware van sidsa. De global en EXCIS zijn alleen gemaakt op print rev 2. De global heeft 16Mbit flash en 128k sram de EXCIS heeft 32Mbit flash en 512k sram. Universal en magic zijn beide uitgebracht op de print rev 2.41 als op print rev 2. De oude Universal heeft een 8Mbit flash en een 128k sram De nieuwe hebben een 16Mbit flash en een 256k sram net als de magic. Beide hebben een Toshiba flash (zeer belangrijk). Dus die laatste is exact hetzelfde ,dus maak je niet druk daarover .Het zal echt als de magic werken. Wat betreft de capaciteit van de flash en sram ,is het echt gelul. Met zelfs 64k werkt de module goed (uitgebreid getest). De flash wordt niet eens 20% benut (dus 8Mbit 40%) En in de toekomst ook niet. Global module decodeerd zelfs nog Conax en cryptoworks en die behaald de 20% van de capaciteit niet eens. Het enige wat van belang is de flash type dus Toshiba TC58VB160 (te vergelijken met 29lv160). In de startup van de module worden de flash ID's gecontroleerd. Zit er wat anders in doet de module het niet eens. Tegenwoordig is er een hack om die Id check te om zeilen alleen kan de module niet geproggd woden ,omdat diezelfe check ook uitgevoerd wordt door de loader interface. Dus de modules waar geen Toshiba in zit zijn geblocked en kunnen niet op dream load gezet worden. Meer technishe gegevens kan ik niet geven ,anders worden bepaalde mensen erg BOOS op mij.
Gast Geplaatst: 15 augustus 2002 Geplaatst: 15 augustus 2002 Thanxs, klare taal en ZEER duidelijk !!!!!!!!!!!!!!!!!. Technisch worden wij vaak commercieel voor de gek gehouden, maar dat gebeurd op ieder nivo en/of branche. Ikzelf kocht gisteren zo'n ronde zilveren brander waarin zo'n gelpotje moet, gezellig en een goede vervanger voor een kaars. Maar nu de clou, zaterdag zag ik zo'n pot voor Euro 380,- in zo'n "dure" winkel van Jan de Bouvrie, gisteren dus in een "gewone" winkel voor Euro 59,- .............Tel uit je winst. Vraagje, is er nu verschil tussen Magic 1.01 of 1.02 in uitvoering ?????
prutsie Geplaatst: 15 augustus 2002 Geplaatst: 15 augustus 2002 Kijk, da's duidelijk. het is al langer bekend dat dit kan, alleen het is en blijft "niet netjes" dat handelaren de modules omproggen. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Ron Geplaatst: 15 augustus 2002 Geplaatst: 15 augustus 2002 Dat is ook nog niet eens erg. Wat wel gewoonweg bedrog is, is zo'n module als Magic Module te verkopen. Want dat is het niet. Dat zou hetzelfde zijn als een CD recordable van lifetec (***geen-reclame***) te verkopen als TDK. Dat kan natuurlijk niet. Groetuh, Toxic[Q]
Aanbevolen berichten