Ga naar inhoud


De beste oplossing voor lange afstanden?


roymar

Aanbevolen berichten

Door omstandigheden moet de schotel verplaatst worden het gaat hier om een afstand van +- 55m naar de switch(spaun) en vervolgen nog 20m naar de ontvangers. ik heb te maken met een visiosat Bisat met 3 quattro (alps) lnb's voor de 3 astra's

 

De huidige situatie is 2x astra met quatrro lnb's ook op de Bisat met zo'n 35 meter naar de switch met H125 kabel en dat gaat nog goed maar in het verleden heeft de schotel ook verder gestaan maar dat ging niet goed(kabel toen onbekend).

 

Ik hab al een beetje gezocht naar kabeltypes en vind dan ook nog de koka799, maar volgens mij is dien niet veel beter dan de H125.

 

waar is nu de meeste winst te halen?? nog andere kabel of een totaal andere schotel en of lnb's. wie heeft hier ervaring mee?.

 

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

De afstanden hier van satelliet-wcd tot LNB's (met ertussen een koppelstation in de meterkast en switches bij de schotel) variëren van ca. 45 tot ca. 70 meter. Ik heb nergens problemen mee. In huis ligt vrij standaard coax en van meterkast tot LNB's gebruik ik de 4-in-1 kabel.

 

Ik denk dat het je niet tot betere/slechtere resultaten komt als je afstanden overbrugt die tot rond de 100 meter zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal gesproken moet dit geen probleem zijn met standaard satelliet coax zoals Koko799/H125.

 

je zou eventueel wel kunnen overwegen om PGR11 te gebruiken. kost wel flink wat meer maar heeft op dit soort afstanden nauwelijks demping. Kun je zo een paar honderd meter mee gaan (met sat signaal).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je wat gegevens van deze kabel?

 

Ik kan niets gerelateerds vinden m.b.t. PGR 11.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

unique

Ik denk dat je deze coaxkabel bedoeld

RG 11/U coaxkabel HDTV/SDI digitaal, hier heb je wel andere pluggen

voor nodig, deze kabel is dikker, hij is heel geschikt voor lange

afstanden, maar hij is ook behoorlijk duur .

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

unique

Ik denk dat je deze coaxkabel bedoeld

RG 11/U coaxkabel HDTV/SDI digitaal, hier heb je wel andere pluggen

voor nodig, deze kabel is dikker, hij is heel geschikt voor lange

afstanden, maar hij is ook behoorlijk duur

 

Ik ben het hier mee eens.

1 keer goed maken en niet lopen te kloten en gokken.

Met de RG11 kun je zonder problemen tot 70 meter ver komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...