Gast Neo Geplaatst: 20 februari 2011 Geplaatst: 20 februari 2011 Mijn box boot niet meer (ERROR op display gelijk in het begin) omdat de secondstage verziekt zou zijn dankzij een mislukte live-update. Ik zou via een null modem de seconstage opnieuw kunnen flashen waardoor het weer zou werken. Ik dacht opeens aan de usb recovery stick die ik bij mijn dm8000 heb zitten. Weet iemand wat het nut is van die stick? Kan ik hiermee mijn box terugflashen naar de fabriek-firmware? (wel wetend dat de bootloader v/d box nu niet start)?
vGnp Geplaatst: 20 februari 2011 Geplaatst: 20 februari 2011 Niet toevallig een loszittend "SIM" kaartje? -> Linkje vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Neo Geplaatst: 20 februari 2011 Geplaatst: 20 februari 2011 Origineel bericht van: vGnp Niet toevallig een loszittend "SIM" kaartje? -> Linkje vGnp Lijkt me sterk want het is opgetreden meteen na de live update van Newnigma2 (3.1.4 naar 3.1.5). Op de site van Newnimga2 Het lijkt ook bekend te zijn en het zou met een flash van de secondstage opgelost moeten worden.
Laverda Geplaatst: 20 februari 2011 Geplaatst: 20 februari 2011 Origineel bericht van: Neo Origineel bericht van: vGnp Niet toevallig een loszittend "SIM" kaartje? -> Linkje vGnp Lijkt me sterk want het is opgetreden meteen na de live update van Newnigma2 (3.1.4 naar 3.1.5). Op de site van Newnimga2 Het lijkt ook bekend te zijn en het zou met een flash van de secondstage opgelost moeten worden. met dreamup en een nulmodem kabel secondstage updaten, zoals elders gemeld is dat de oplossing na een mislukte update van newnigma2 Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer
EBOR Geplaatst: 20 februari 2011 Geplaatst: 20 februari 2011 Heb ook een keer een mislukte online update gehad, maar kon hem daarna wel gewoon flashen via de webinterface. DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse, Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V, Monitor Audio Gold 200 4G
Gast Neo Geplaatst: 20 februari 2011 Geplaatst: 20 februari 2011 Heb met dreamup gegflashed en alles doet het weer. Ik wil toch weten hoe het met die recovery stick zit. Wanneer kun je er gebruik maken en waarvoor? Kun je er alleen mee flashen als je bootloader werkt of is het ook van nut als je (zoals mijn geval) je bootloader ook kwijt bent. In het laatste geval kun je makkelijker nood-flashen via de usb stick dan met de nullmodem kabel. Wie kan een beetje uitleg geven over de recovery stick?
Gast MiLo Geplaatst: 20 februari 2011 Geplaatst: 20 februari 2011 Is een doodgewone USB stick. Ik zou niet weten waarom ze 'm "recovery" noemen. Ik gebruik hem om de VU+duo en de ET9000 van nieuwe firmware te voorzien.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen