Ga naar inhoud

Wat is meerwaarde van een mediaplayer (vb mede8er) boven mediaplayer van de vu+?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
Nu a.u.b. geen kulverhaal meer over dat er niet goed getest wordt.
Dus wij maken kulverhalen? Ik vind dit absoluut geen manier van met elkaar omgaan. Moet je eens kijken wat jij doet als ik zulke taal gebruik: dan wordt ik gelijk verbannen.
Laten we het alsjeblieft netjes houden!

Over DTS: is dat met downmix aan of uit?

• Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• Beheerder
Geplaatst:

Dat zeg ik niet, dat maak jij er van.

DTS downmix aan of uit in de Pli image getest en maakt niets uit. In de VU image is die optie er niet, maar zal het zelfs al zou die optie er zijn, niets uitmaken.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Dat zeg ik niet, dat maak jij er van.
Wat betekent dit dan: "Nu a.u.b. geen kulverhaal meer"?
  • Beheerder
Geplaatst:

Dat ik na alle moeite of nogmaals te testen met een originele image, zoals jullie graag wilden, geen zin meer heb in een of ander kulverhaal dat er weer niet goed getest zou zijn.

Dat is nu ook zinloos, want ik heb precies dat gedaan wat er gevraagd werd en meer dan vaststellen kan je in dit geval niet doen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Nee, dat betekent het niet. In het Nederlands "geen kulverhaal meer" betekent precies wat er staat, namelijk "geen kulverhaal meer". En "meer" betekent dat er al wel kulverhalen zijn geweest. Anders slaat dat "meer" nergens op. En dat is niet \o heel erg netjes hoor.

Geplaatst:

Maar heb je nu wel kunnen constateren dat de DVD player beter werkt in orgineel c.q meteen start zonder haperingen.

Dit is namelijk nog aan verbetering toe in Pli.

By the way ogg files speelt hier wel goed op orgineel 5.6

Maar ik heb dan natuurlijk ook andere ogg files....

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Geplaatst:

Bij deze ook de media info. Met hoger bitstream als in je test file en werkt hier goed op orgineel 5.6

Ik snap niet zo goed waar het verschil zit dan.

Citaat:
root@bm750:~# opkg list-installed '*ogg'*

gst-plugin-ogg - 0.10.31-r1.0

libogg0 - 1.1.4-r4.0

python-logging - 2.6.4-ml8.2

root@bm750:~#

Citaat:
Algemeen

Volledige naam : \\VUDUO\Harddisk\Muziek\02 - Soul Meets Body.ogg

Formaat : OGG

Bestandsgrootte : 7,57 MiB

Duur : 3mn 50s

Totale bitrate : 275 Kbps

Album : Plans

Tracknaam : Soul Meets Body

Tracknaam/Positie : 2

Artiest : Death Cab For Cutie

Muziekstijl : Indie Rock

Opnamedatum : 2005

COMPILATION : 0

Audio

ID : 199 (0xC7)

Formaat : Vorbis

Formaatinstellingen, Floor : 1

Duur : 3mn 50s

Bitrate : 256 Kbps

Kanaal(en) : 2 kanalen

Samplerate : 44,1 KHz

Stroomgrootte : 7,05 MiB (93%)

Gebruikte encoderbibliotheek : libVorbis 1.1.1/1.1.2 (UTC 2005-03-04)

Harmony 300i,600
, Touch

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Ehhh... ik durf het bijna niet te vragen, maar wat betreft betamax en vhs???

Chill.gif

Geplaatst:
Origineel bericht van: johnwillem
Ik zou toch graag zien dat de Clarke-Tech word meegenomen met de test.
Er zou toch wel iemand zijn die zijn box 14 dagen kan uitlenen voor een test.
dan hebben we de 4 beste boxen bij elkaar voor de test

GR Johnwillem

De et9000 is net op de markt. Ik vermoed dat men eerst nog de box wil fine-tunen ivm driver updates voor mediafiles.

Harmony 300i,600
, Touch

• Beheerder
Geplaatst:

@ToniMacaroni,

Ik heb weinig tot geen verschil vast kunnen stellen.

DVD ISO leek soms iets sneller te starten, maar ik zou het echt niet met zekerheid kunnen zeggen.

De ISO's die die ik getest heb, deden het op de Pli2 volgens mij even goed.

Ik vond de originele software verder op alle punten een stuk slechter en vooral kaler dan de OpenPli2.

Voor een leek in ieder geval niet gebruksvriendelijk genoeg naar mijn mening.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Het gaat om het starten van dvd's in video ts formaat en het herkennen van extern usb dvd player. Dat werkt beter op origineel. Daar zit dus het verschil met Pli.

Ik test regelmatig met origineel om te zien of een gerapporteerde bug een driver issue is of Pli gerelateerd.

Origineel image moet je wel iets meer moeite voor doen en zal voor de doorsnee gebruiker inderdaad wel lastig zijn.

Maar als je een beetje weet wat je doet of leest op forums, heb je daarmee een volwaardig werkend image. Het CVS principe, waar Gemini ook al op voort beduurt.

Of softcam manager voor CVS images als je handmatig een cam aanpassen te lastig vind. Het is er allemaal.

Maar nietemin ik gebruik standaard ook Pli.

Harmony 300i,600
, Touch

Geplaatst:

Ik heb alle plugins die ik hebben moet en de met de grafische schil zit het ook wel goed.

Html:
enigma2-plugin-extensions-appletrailer - 0.1enigma2-plugin-extensions-audiosync - experimental-git20101217-r0enigma2-plugin-extensions-cccaminfo - svn-2940-r0enigma2-plugin-extensions-cooltvguide - Coolman_V2.2.2enigma2-plugin-extensions-dreamexplorer - 6.2enigma2-plugin-extensions-dvdplayer - experimental-git20101204-r0enigma2-plugin-extensions-easymedia - experimental-git20101217-r0enigma2-plugin-extensions-emailclient - experimental-git20101217-r0enigma2-plugin-extensions-enhancedmoviecenter - 1.1.0enigma2-plugin-extensions-epgsearch - experimental-git20101217-r0enigma2-plugin-extensions-imdb - experimental-git20101217-r0enigma2-plugin-extensions-mediaplayer - experimental-git20101204-r0enigma2-plugin-extensions-mediascanner - experimental-git20101204-r0enigma2-plugin-extensions-merlinmusicplayer - experimental-git20101217-r0enigma2-plugin-extensions-multiquickbutton-vu-dutch - 2.7.6-r2enigma2-plugin-extensions-mytube - experimental-git20101217-r0enigma2-plugin-extensions-pictureplayer - experimental-git20101204-r0enigma2-plugin-extensions-shoutcast - experimental-git20101217-r0enigma2-plugin-extensions-simplerss - experimental-git20101217-r0enigma2-plugin-extensions-sysinfo - 0.1-r0enigma2-plugin-extensions-virtualzap - experimental-git20101217-r0enigma2-plugin-extensions-weatherplugin - experimental-git20101217-r0enigma2-plugin-extensions-webinterface - experimental-git20101217-r0enigma2-plugin-extensions-xmltvimport - 1.0-r20enigma2-plugin-skins-vali.hd.glassframe - betaenigma2-plugin-systemplugins-factorytest - experimental-git20101204-r0enigma2-plugin-systemplugins-hotplug - experimental-git20101204-r0enigma2-plugin-systemplugins-networkbrowser - experimental-git20101217-r0enigma2-plugin-systemplugins-skinselector - experimental-git20101204-r0enigma2-plugin-systemplugins-softwaremanager - experimental-git20101204-r0enigma2-plugin-systemplugins-videomode - experimental-git20101204-r0enigma2-plugin-systemplugins-vuplus-fancontrol-in-standby - 2010-10-01-StandbyFix-OE2.0enigma2-plugins-meta - experimental-git20101217-r0enigma2-skin-vali.hd.nano - experimental-git20101211-r0enigma2-skins-meta - experimental-git20101211-r0

Harmony 300i,600
, Touch

Geplaatst:

Even tussendoor, hoe maak je zon mooi lijstje met die codecs die erin zitten? Ik heb Gspot 2.70 geprobeert maar als je de file opent zegt ie alleen dat het een mkv is verder niks.

Groeten Thomas

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: Duolist
Nu a.u.b. geen kulverhaal meer over dat er niet goed getest wordt.
Dus wij maken kulverhalen? Ik vind dit absoluut geen manier van met elkaar omgaan. Moet je eens kijken wat jij doet als ik zulke taal gebruik: dan wordt ik gelijk verbannen.
Laten we het alsjeblieft netjes houden!

Daar ben ik het wel mee eens. Maar kom dan ook niet steeds met argumenten dat de testmethodiek niet correct is en dat het allemaal anders getest moet worden, en ga zeker niet roepen dat wat geconstateerd wordt niet juist is of niet juist kan zijn.

Waarom wachten we het resultaat niet af van de test die Michel aan het doen is in plaats van langs de kant roepen dat het allemaal anders moet?

Vervolgens is Michel heel inschikkelijk, en doet het dan op jullie verzoek anders, en dan lijkt het nog niet goed te zijn?

Overigens wordt je hier niet zo maar verbannen, daar moet je echt je best voor doen.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:
Origineel bericht van: wiz
Maar kom dan ook niet steeds met argumenten dat de testmethodiek niet correct is en dat het allemaal anders getest moet worden,
Ja en nee.
Ja, want dat zou de normale gang van zaken zijn.
En nee, omdat Michel zelf met delen van het verhaal naar buiten komt voordat het gehele verhaal er is. En op enkele aspecten daarvan valt zeker wel wat af te dingen.

Origineel bericht van: wiz
.... en ga zeker niet roepen dat wat geconstateerd wordt niet juist is of niet juist kan zijn.
Hmmm, ik weet niet precies waar je nu op doelt. Volgens mij is er alleen maar gesteld dat een paar bevindingen merkwaardig zijn.

En of testen met de originele firmware betere resultaten oplevert of niet is niet van belang: het gaat erom dat dat de enige goede manier van testen is (nogmaals: tenzij je de moeite wilt nemen om een veelheid aan images te proberen, maar dat zou een eindeloze testerij worden).

Maar volgens mij hebben we hier genoeg woorden aan besteed: laten we even het gehele verhaal afwachten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen