Laverda Geplaatst: 22 februari 2011 Geplaatst: 22 februari 2011 Sinds ik de laatste OpenPLi gefalsht he kan ik via verkenner windows 7 x64 geen toegang meer krijgen tot Dreambox 8000. werkt wel via Filezilla op poort 21 maar via verkenner foutmelding krijg ik de foutmelding: 0x80070035 via probleem oplosser komt er het volgende uit waarom weigert dreambox ineens toegang? Samba config is juist, maar ligt het probleem aan Samba zelf? Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer
looney2 Geplaatst: 22 februari 2011 Geplaatst: 22 februari 2011 Had met m`n dm800 ook geen toegang via browser,ook steamen via dreamdroid werkte niet. Kon met dreamcontrolcenter wel contact maken. Rest werkte gewoon. Heb netwerk herstart gedaan en toen werkte alles weer als vanouds. Misschien heb je er wat aan,anders beschouw dit maar als niet geschreven. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Liberty1 Geplaatst: 22 februari 2011 Geplaatst: 22 februari 2011 Origineel bericht van: Laverda Sinds ik de laatste OpenPLi gefalsht he kan ik via verkenner windows 7 x64 geen toegang meer krijgen tot Dreambox 8000. werkt wel via Filezilla op poort 21 maar via verkenner foutmelding krijg ik de foutmelding: 0x80070035 via probleem oplosser komt er het volgende uit waarom weigert dreambox ineens toegang? Samba config is juist, maar ligt het probleem aan Samba zelf? Helaas kan ik jou ook niet mee helpen omdat ik hetzelfde probleem ervaar met mijn Dreambox 800 HD se met open PLI 2.0. Samba config is juist, nee een herstart netwerk lost het probleem niet op. Ik had al eerder een bericht geplaatst in dit forum maar helaas geen antwoord hierop gekregen. Misschien wordt dit ooit weer opgelost met een nieuwe PLI versie? Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0, Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.
Henksat Geplaatst: 22 februari 2011 Geplaatst: 22 februari 2011 Origineel bericht van: Liberty1 Misschien wordt dit ooit weer opgelost met een nieuwe PLI versie? Neem nou maar van mij aan dat het niks met PLi 2.0 te maken heeft, ook ik heb hier Windows 7 64-bit, en ik heb de Dreambox en de CT et9000 gewoon toegevoegd als netwerkstation in Windows Verkenner, zie plaatje. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Laverda Geplaatst: 23 februari 2011 Auteur Geplaatst: 23 februari 2011 Origineel bericht van: Henksat Origineel bericht van: Liberty1 Misschien wordt dit ooit weer opgelost met een nieuwe PLI versie? Neem nou maar van mij aan dat het niks met PLi 2.0 te maken heeft, ook ik heb hier Windows 7 64-bit, en ik heb de Dreambox en de CT et9000 gewoon toegevoegd als netwerkstation in Windows Verkenner, zie plaatje. Op 2 verschillende pc met windows 7 1 met x86 en 1 met x64 zelfde probleem, ook met xp kom ik er niet in via verkenner! Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer
Laverda Geplaatst: 23 februari 2011 Auteur Geplaatst: 23 februari 2011 Origineel bericht van: Henksat Origineel bericht van: Liberty1 Misschien wordt dit ooit weer opgelost met een nieuwe PLI versie? Neem nou maar van mij aan dat het niks met PLi 2.0 te maken heeft, ook ik heb hier Windows 7 64-bit, en ik heb de Dreambox en de CT et9000 gewoon toegevoegd als netwerkstation in Windows Verkenner, zie plaatje. Heb vanmorgen image van vandaag opgehaald, geflasht en voila dreambox weer toegangkelijk vanuit verkenner. Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer
Littlesat Geplaatst: 23 februari 2011 Geplaatst: 23 februari 2011 Hoe oud was je image... want het is al enige tijd (ben zelfs vergeten hoe lang) geleden dat dit probleem er wel was... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Laverda Geplaatst: 24 februari 2011 Auteur Geplaatst: 24 februari 2011 Origineel bericht van: Littlesat Hoe oud was je image... want het is al enige tijd (ben zelfs vergeten hoe lang) geleden dat dit probleem er wel was... van afgelopen weekend (secondstage 81) Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer
Liberty1 Geplaatst: 26 februari 2011 Geplaatst: 26 februari 2011 Origineel bericht van: Laverda Origineel bericht van: Henksat Origineel bericht van: Liberty1 Misschien wordt dit ooit weer opgelost met een nieuwe PLI versie? Neem nou maar van mij aan dat het niks met PLi 2.0 te maken heeft, ook ik heb hier Windows 7 64-bit, en ik heb de Dreambox en de CT et9000 gewoon toegevoegd als netwerkstation in Windows Verkenner, zie plaatje. Heb vanmorgen image van vandaag opgehaald, geflasht en voila dreambox weer toegangkelijk vanuit verkenner. Ik heb mijn DM800HD se ook opnieuw geflasht met de laatste open pli 2.0 en nu is de box weer via de verkenner bereikbaar. Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0, Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.
Amused Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Herkenbaar !! Vandaag op DB8000 de open PLI van 25-03-2011 erop gezet m.b.v. Dreamup/Rs232/Lan) Direct daarna is zowel vanuit Win7 als vanuit XP niet alles meer te benaderen op de box. Sommige mappen wel, andere zoals map "etc" niet ( melding "geen toegang tot......) Met een FTP programma lukt het wel. Mogelijk omdat daarin vooraf een userid/password combinatie wordt ingevuld. (?) Enkele dagen terug ook nieuwe PLI image op DB7025+. Daarbij is toen niets veranderd v.w.b. toegang met windows explorer. Ik tast vorlopig nog in het duister. VU+Ultimate4K OpenPLI 8.1 (DVB-S2 en DVB-C tuners) Channelmaster 100 met Smart Titanium Quattro LNB. & Visosat Bigsat met 3x Alps BSTE9-101B. GSO Spaun Switch.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Lijkt op 'standaard' instellingen van Samba...
Gast MiLo Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Jep, oude smb.conf teruggezet, dan krijg je dat, omdat die nog /var/ probeert te delen, en daar staat niks interessants. En de nieuwe samba (3.5.x) is wat minder scheutig met permissies. Handmatige fix: - Verwijder /etc/samba/smb.conf - Herinstalleer samba In telnet commando's: Code: rm /etc/samba/smb.confopkg remove sambaopkg install samba
Amused Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Bedankt ! Daar ga ik mee aan de slag. VU+Ultimate4K OpenPLI 8.1 (DVB-S2 en DVB-C tuners) Channelmaster 100 met Smart Titanium Quattro LNB. & Visosat Bigsat met 3x Alps BSTE9-101B. GSO Spaun Switch.
Amused Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 .....en dat werkt super. Gelijk e.e.a. nagelezen via zoekfunctie over samba want dat is nogal onbekend terrein voor mij. VU+Ultimate4K OpenPLI 8.1 (DVB-S2 en DVB-C tuners) Channelmaster 100 met Smart Titanium Quattro LNB. & Visosat Bigsat met 3x Alps BSTE9-101B. GSO Spaun Switch.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 26 maart 2011 Geplaatst: 26 maart 2011 Toch is het ook niet moeilijk om zelf even de configuratie van samba naar je wensen aan te passen, maar zo kan het ook natuurlijk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen