Gast tijdertje Geplaatst: 22 februari 2011 Geplaatst: 22 februari 2011 Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en wil na lang zoeken eigenlijk meteen met een vraag beginnen. Ik heb recent een Samsung UE46c5700 gekocht en geïnstalleerd, hierbij liep ik tegen het volgende probleem op, Deze tv heeft een ingebouwde DVB-S2 tuner i.c.m. CI+ voor betaalde kanalen, deze werkt perfect, ook met CanalDigitaal. Het probleem is dat deze televisie officieel geen door CD gecertificeerde firmware heeft (ook niet beschikbaar bij Samsung), hierdoor kan er bij het installeren van de kanalen niet een zenderlijst worden gekozen noch kan er gekozen worden voor voorkeur voor HD of SD kanalen, dit kan beide wel op een gecertificeerde tv/firmware. In het menu van de tv kan een zenderlijst worden geïmporteerd en geëxporteerd, waardoor ik me af vraag, zou iemand met een gecertificeerde tv met een HD/SD kanalenlijst zijn lijst na installatie kunnen exporteren en kan deze lijst vervolgens ook worden geïmporteerd in de niet gecertificeerde tv (welke verder dezelfde functies ondersteund) ? Ik heb online in meerdere fora gezocht maar niemand lijkt dit geprobeerd te hebben. Is er iemand in dit forum met een gecertificeerde tv van Samsung die weet of dit mogelijk is en/of dit zou willen proberen voor mij en anderen die hiernaar blijkbaar wel op zoek zijn. De geëxporteerde file word door de tv op een USB stick geplaats waardoor ik ervan uit ga dat deze ook kan worden verstuurd online/email. Bij voorbaat dank.
denoss Geplaatst: 22 februari 2011 Geplaatst: 22 februari 2011 hallo ik heb ook een gecertificeerde ontvanger van samsung ik heb een kanalen lijst van astra 1 astra 3 en astra 2 als je het email adres opgeeft zal ik het je toesturen dan kun je het op een stick zetten en kun je het impoerteren in je samsung.mijn mail is. pchleenders@telfort.nl
Gast tijdertje Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 Ik heb inmiddels met Denoss getest of het inderdaad mogelijk is om een zenderlijst van een gecertificeerde tv over te zetten (export-import) op een niet gecertificeerde tv van Samsung. Denoss heeft mij een zenderlijst gestuurd van CD (HD) welke hij vanaf zijn gecertificeerde Samsung tv heeft geëxporteerd, deze heb ik op een usb-stick gezet en geïmporteerd, het duurde geen minuut voordat ik alle zenders had, en op de juiste plek natuurlijk. Ik moet nog even kijken waarom ik op de NL HD kanalen een melding krijg met service niet beschikbaar maar misschien komt dit omdat ik het pakket nog moet activeren (ga ik morgen doen), wel vreemd dat ik bij andere kanalen welke niet in mijn pakket zitten een melding krijg dat ik de kanalen niet mag zien omdat ze niet in mijn pakket zitten. Ik laat weten hoe dit afloopt. Denoss nogmaals bedankt voor je snelle reactie en hulp. Als er anderen geïnteresseerd zijn in deze lijst ga ik ervan uit dat ik deze mensen hieraan mag helpen van Denoss ?!
Mister HaCk Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 service niet beschikbaar wil zeggen dat de parameters niet kloppen van de zenders Als hij niet doet decoderen krijg je gecodeerd signaal
Gast tijdertje Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 Ik heb alle kanalen op 23.5 getest, ik ontvang geen van deze kanalen. Signaal waarden, 19.2 (denk ik) Freq. 12515 Service-ID. 0fab Multiplex. (TSID 0451 ,ONID 0035) Netwerk. (ID ffff) Bitfoutfrequentie. 1200/1520 signaalsterkte. 99 Kwaliteit signaal. 12 23.5 (denk ik) Freq. 11856 Service-ID. 1b7b Multiplex. (TSID 0c88 ,ONID 0003) Netwerk. (ID ffff) Bitfoutfrequentie. 1520 signaalsterkte. 100 Kwaliteit signaal. 12 95cm schotel Is mijn signaal wel goed ? Of moet ik toch iets aanpassen aan de parameters ?
Gast tijdertje Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 GOED NIEUWS ! ! ! Het importeren van de zenderlijst was zoals gemeld heel eenvoudig en was ook niet de oorzaak van het niet ontvangen van de HD kanalen. Ik moest de Diseqc van 19.2 op 1/4 en die van 23.5 op 2/4 zetten, hierdoor werd de DUO-LNB goed aangestuurd (als ik het goed begrijp). Daarna kon ik zien dat er GEEN signaal binnen kwam op 23.5, het signaal dat ik eerder binnenkreeg was gewoon van de 19.2. Er is een satelliet-boer gekomen om de schotel goed af te stellen waarna het signaal perfect was en alle CD en FTA HD en SD kanalen te ontvangen zijn. De 19.2 gaf soms al storingen bij heel veel wind, dit zou nu ook over moeten zijn volgens de satelliet-boer. Als iemand dus nog vragen heeft, ik ben nu bijna een expert op het gebied van amateur satelliet installaties... Bedankt voor alle hulp en het meedenken ! ! !
Gast Noor Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Hallo. Ik heb ook een Samsung die niet door CD gecertificeerd is. Heel fijn als iemand een kanalenlijst van Astra 19 (ik heb niet astra 23) zou willen exporteren en mailen aan sosolheim@hotmail.com Alvast bedankt
Tonskidutch Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Noor het blijkt na firmware update versie xxxx niet meer te werken, het zelf inladen van kanalenlijst. met broertje was ik er ook een tijd mee bezig en lukte niet meer of er is nieuwer nieuws (dan 24/02/11) ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast tijdertje Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Noor, als je me je email adres stuurt zal ik een kanalenlijst naar je mailen.
Tonskidutch Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Origineel bericht van: tijdertje Noor, als je me je email adres stuurt zal ik een kanalenlijst naar je mailen. kun je hem dan nog steeds laden??? vertel! ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast tijdertje Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Als je het niet probeert weet je zeker dat het niet lukt... Ik heb de lijst enkele weken geleden nog bij iemand kunnen inladen.
Tonskidutch Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 nu ja omdat we er al een tijdje mee bezig waren, en geen enkele procedure leek te werken namen wij aan het ligt aan de firmware (hetgeen we ook elders op internet konden nalezen) dus proberen willen we best wel maar welke methode volg jij? misschien is die afwijkend van de zie ook dit> die wij gelezen hadden ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast tijdertje Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Importeren vanaf USB via de kanalenlijst importeer/exporteer functie.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen