Ga naar inhoud


Eindelijk Brein aangepakt !!


joker55

Aanbevolen berichten


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Ook dat is niet zo hoor.

 

Er wordt al sinds de invoering van de compact disk enorm geklaagd over de hoge prijzen.

 

En terecht naar mijn idee.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Vandaag in het nieuws:

Omzet entertainment markt in 2010 met 11% gedaald.

Dit vertegenwoordigt ongeveer 100 miljoen Euro.

Dit is dus de keerzijde van het downloaden.

Nee, dat is de keerzijde van een verouderd distributiemodel, wat geen rekening houdt met internet.

Het distributiemodel is voor een deel overbodig geworden door Internet. En in plaats van gebruik te maken van de mogelijkheden (zoals b.v. itunes dat doet), proberen ze het krampachtig in leven te houdem.

Kijk: als ik nu een bepaald stuk muziek of film wil hebben, ga ik even zoeken op torrent / usenet / whatever. En in 95% van de gevallen vind ik meteen wat ik zoek, en kan ik het binnen 1 uur van de muziek/film genieten.

En dat is verdomd handig. En dan bedoel ik niet dat het gratis is, maar omdat het BESCHIKBAAR is.

Als ik een bepaalde prijs zou moeten betalen voor dat zelfde genot dan zou ik daar helemaal geen moeite mee hebben. Ik heb hier kasten vol staan met betaalde cd's en dvd's, voor ettelijke 1000den euro's.

Maar er is domweg (nog) geen echt commercieel en legaal alternatief voor de illegale bronnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@joopv,

 

Citaat:
En dan bedoel ik niet dat het gratis is, maar omdat het BESCHIKBAAR is

 

Voor mij is het kennis uitbreiding, het vervelenste is dat vaak het geen "BESCHIKBAAR" is niet origineel is te krijgen in de wereld.

 

En ik kijk echt verder dan Nederland alleen !

 

Misschien een gat in de markt, wat niet te krijgen is kan je eenvoudig weg niet kopen. Oorzaak kan zijn dat er naar een lokaal gebied gekeken wordt wat de afzet markt is van een bepaald product en dat er wordt vergeten dat mede door toedoen van internet er een veel grotere groep mensen is die "niet bekende" muziek leren kennen en dus ook graag zouden willen kopen.

 

Het leren kennen van voor mij onbekende muziek zet mij er alleen maar toe aan om juist meer te kopen, m.a.w. zie ik het gehele probleem van mensen die downloaden niet.

 

Tijden veranderen en hier zou men creatief op in moeten spelen om geld te kunnen verdienen.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Bijzondere opsporingsbevoegdheid intrekken van deze stichting. Probleem uit de lucht.


Brein heeft geen bijzondere opsporingsbevoegdheid, ze zijn een gewone stichting en hebben even veel rechten als andere organisaties.

Azbox HD Premium+, firmware 0.9.5020, Multicas 1.62-E11

Dreambox 7000 met PLI

Visiosat BISAT G4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: joopv
Origineel bericht van: ceesv
Dit is dus de keerzijde van het downloaden.

Nee, dat is de keerzijde van een verouderd distributiemodel, wat geen rekening houdt met internet.

Kijk: als ik nu een bepaald stuk muziek of film wil hebben, ga ik even zoeken op torrent / usenet / whatever. En in 95% van de gevallen vind ik meteen wat ik zoek, en kan ik het binnen 1 uur van de muziek/film genieten.

En dat is verdomd handig. En dan bedoel ik niet dat het gratis is, maar omdat het BESCHIKBAAR is.


Laat ik voorop stellen, dat ik niemand veroordeel, een ieder heeft hierin zijn eigen verantwoordelijkheid.

Maar er zitten aan dit verhaal twee kanten.
De entertainment industrie bestaat ook uit vele, soms kleine bedrijven, met medewerkers, die hun brood in deze industrie tak verdienen.
En deze groep verliest steeds vaker hun levensonderhoud.
De quote hierboven bewijst dat door de opkomst van het snelle internet de omzet vermindert.
Content downloaden bestaat bij de gratie van lieden, die illegaal content uploaden.
Doordat gedownloade data niet tastbaar is, is de drempel heel laag, voor het gebruiken van illegaal geupload materiaal.

Wanneer je daarover nadenkt, moet er toch het besef ontstaan, dat je iets doet wat moreel niet in de haak is.

Zodra je iets kan vasthouden zal iedereen het erover eens zijn, dat je dat niet zonder betaling mag meenemen.
Echter wanneer je het binnenhaalt over internet, geldt er plotseling een andere opvatting over mijn en dein.

Een ander argument wat er steeds gebezigd wordt, is dat content te duur zou zijn, en dat wanneer je het goedkoper zou maken, het wel gekocht zou worden.
Laat ik jullie hier uit de droom helpen, het zou dan goedkoper moeten zijn, als het downloaden uit het internet.

Ik vertegenwoordig hiermee in deze thread ongetwijfeld een minderheids standpunt.
Maar ik vraag jullie wel, om voor jezelf hierover eens na te denken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

""De entertainment industrie bestaat ook uit vele, soms kleine bedrijven, met medewerkers, die hun brood in deze industrie tak verdienen.

En deze groep verliest steeds vaker hun levensonderhoud.

De quote hierboven bewijst dat door de opkomst van het snelle internet de omzet vermindert.""

 

Beste Oldmen,

 

Wij in de electrobranche maken dezelfde omzetdaling mee, en verkopen steeds meer met verlies...

Alle winst wordt de kleinhandel ontgund!

Moeten we ons daarop ook verenigen en taksen doen leggen op de spullen van Al di en Little enz?

Het wordt naar mijn mening tijd dat die zogenoemde kunstenaars eens leren werken voor de kost en geen maffioze praktijken helpen organiseren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je vertegenwoordigd denk ik een minderheids standpunt.

Niet wat betreft mijn en dijn op zich, ik denk dat de meeste mensen die iets ebzitten of make het daar meen eens zijn.

 

Het gaat hier over een verouderd model om iets op de markt te brengen, te verkopen.

 

daar gaat het denk ik over.

 

Ook werkgelegenheid is secundair.

Ik betaal niet voor werkverschaffing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123

Ik ben het helemaal eens met joopv.

 

Natuurlijk zijn de schijfjes achterhaald.

We willen muziek op onze mp3 speler/mobiel.

Video via een mediaspeler.

 

Ik zelf weiger al jaren om CD's, DVD's of BluRay's kopen.

 

Waarom? Omdat ik als ik ze wil zien of horen ze eerst moet rippen naar een formaat dat mijn TV, mediaspeler of muziekspeler ondersteund (FLAC, MP3, MKV, AVI, VOB, MPEG, etc..)

 

Muziek kun je tegenwoordig makkelijk en legaal kopen op het internet, maar films blijft een probleem.

 

En ik ben best bereid video-verhuur prijzen te betalen voor een film (mits ik zelf de kwaliteit kan bepalen en kan afspelen op een apparaat naar keuze (bijv. TV, media-speler, PC) en last but not least niet hoef te wachten tot de betreffende film uit de bioscoop en verkoop is).

 

Zolang de entertainment bedrijven dit niet voor elkaar krijgen zal ik blijven downloaden.

Dit is in Nederland nog steeds legaal en ik heb daar geen enkel (moreel) schuldgevoel bij.

 

Medelijden met mensen uit de branche die hun inkomsten zien teruglopen heb ik niet, wees innovatief en ga iets anders doen.

 

Lang geleden hebben koetsen bouwers ook geprobeerd auto's verboden te krijgen omdat hun markt instortte.

 

Onze wereld veranderd nu eenmaal.

Als we altijd zouden blijven vasthouden aan het verleden dan liepen we nu nog in berenvellen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik wil geen mp3. Ik heb veel geïnvesteerd in een behoorlijke stereo, en dan wil je geen mp3. Maar ik download me wel suf. Dat is voor mij niet anders dan naar de Free...shop te gaan en met een koptelefoon op te luisteren, alvorens al dan niet te kopen.

 

Zo download ik ook veel, wat ik na nog niet eens een keer helemaal te luisteren al weer weggooi.

 

Als er dan wel iets tussen zit, koop ik het.

 

Dus eigenlijk zou die stichting (wat is een stichting eigenlijk anders dan een bridge clubje?) Brein haar brein eens moeten gebruiken en niet alles gelijk als diefstal, inbreuk op auteursrechten en illegaal moeten bestempelen.

 

Maar ik heb dan ook altijd al zeer grote moeite met kopieerheffingen gehad, terwijl downloaden legaal is in NL, we op iedere gegevensdrager ook nog een "Brein heffing" betalen en Brein, die in haar blinde kortzichtigheid, alle bochten uitvliegt!

 

Onlangs maar weer eens bevestigd, dat Brein volslagen de weg kwijt is... Inbeslagname van de foute servers. Terwijl Brein de laatste is die iets in beslag kan nemen... En dan hebben ze ook nog eens servers meegenomen die niks te maken hadden met de content waar Brein het over had...

 

Worden ze aangeklaagd wegens diefstal!!!

 

Stelletje sukkels zijn het.

 

Sorry, maar ik kan het niet anders noemen, als je er zo'n zooitje van maakt, nogmaals, blinde kortzichtigheid en totaal de weg kwijt zijn!

 

Daar komt nog eens bij dat ze met de rechter in het FTD proces, waarschijnlijk diverse keren uit zijn gaan eten, met een hotelletje en wat dames erbij, want als je de uitspraak doorleest... Bijna net zo kolderiek als die stichting zelf. Moet totale omkoperij zijn geweest.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sjonnie123

Natuurlijk zijn de meeste MP3 die je download slecht (snel geript met bijv. WMP) en kun je het verschil wel degelijk horen.

 

Er zijn verschillende gerenommeerde testen geweest die keer op keer aantonen dat het verschil tussen lossless (FLAC, CD, SACD) en niet lossless (bijv. een MP3) niet waarneembaar is (als de MP3 goed gecodeerd is) door nagenoeg het gehele testpanel.

 

Alleen mensen met een zogenaamd super gehoor (en jonger dan 35) kunnen wellicht een verschil horen, daar zul jij dan wel tot toe behoren...

 

Dat een MP3 per definitie slechter is dan een CD zit letterlijk tussen je oren.

Daar komt nog eens bij dat men tegenwoordig CD's heel slecht afmixed (zo vlak mogelijk) omdat het dan beter klinkt in bijv. de auto, het gaat dus al vaak fout bij de bron...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...