Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zo net bleef op mijn laptop WINDOWS 7 volledig onverwacht tijdens het schrijven van een mail hangen.

De muiscursor verplaatst zich nog wel maar dat is dan ook nog het enige wat schijnbaar functioneert.

Uitzetten met de UIT-knop is de enige optie.

De enige wijziging die vandaag circa één uur hiervoor is aangebracht is het installeren van een tweetal automatische binnengekomen Windows updates.

Ik kan alleen niet zien welke updates dit vandaag zijn geweest want in het overzicht van de 'Geïnstalleerde updates' zie ik geen installatiedata vermeld want anders zou ik die kunnen verwijderen.

De laptop start op totdat de Desktop iconen en de Taskbalk bijna volledig in beeld zijn en hangt dan.

Ik kan de laptop nog wel in de Veilige modus opstarten en kon dus dan ook op het Internet om dit bericht te schrijven.

Wat ik me nu afvraag, is het toeval dat de laptop nu hangt nadat vandag 2 automatische updates zijn geïnstalleerd?

Ik overweeg nu om een image van afgelopen zaterdag terug te zetten maar ik wacht nog even op een reactie van dit forum.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Ik heb net hetzelfde voorgehad vorige week. 2 updates binnen gehaald en pc zo vast als een boom.

Uitgeschakeld via uit knop

Daarna opgestart en heeft hij zeker 20 minuten vast gezeten.

Dan is hij plots verder doorgestart en geen problemen meer gehad.

The wondere wereld van de pc

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

De Windows update die binnengekomen is, is de Windows 7 SP1 update. In deze update zitten voornamelijk BUG fixxes en geen extra functionaliteiten.

Kan je geen dag terug gaan met systeemherstel??

Als je de backup van afgelopen zaterdag terug zet zou ik persoonlijk niet de internet update gebruiken voor SP1, maar de offline editie.

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Geplaatst:

Nadat ik een systeemherstel (van afgelopen zaterdag) had uitgevoerd functioneert alles weer normaal.

Ik heb nu tijdelijk het automatisch installeren van de updates stop gezet.

Na controle van de daarna weer binnengekomen automatische updates blijken het 4 belangrijke updates voor installatie klaar te staan.

De 4 updates die waarschijnlijk vanmorgen geïnstalleerd zijn en waarvan misschien één ervan voor het probleem heeft gezorgd zijn (zie bijlage).

Ik ga morgen de gereedstaande updates stuk voor stuk installeren, misschien dat ik dan erachter kom welke de veroorzaker was, als het inderdaad ook hieraan mocht liggen.

post-21534-1318261828,9872_thumb.jpg

Geplaatst:

Is het niet dat je zonder schijfruimte komt te zitten bij die SP1? confused

Want dat is geen kattepis zo te zien.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

• Moderator
Geplaatst:

Ik hoor meer klachten van hangende machines na installeren van sp1 voor windows 7 zo lijkt het. Ik wacht nog even met installeren...

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

• Moderator
Geplaatst:

Microsoft is weer ouderwets bezig, er zijn vandaag ook al meldingen van hangende telefoons na het updaten van de Windows telefoon software.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: vGnp
Is het niet dat je zonder schijfruimte komt te zitten bij die SP1? confused
Want dat is geen kattepis zo te zien.

Een goede suggestie maar dat kan het probleem bij mij niet zijn want op de Windows partitie heb ik nog ruim 220Gb vrij.

Ik ga nu eerst de normale updates installeren en dan kijken hoe Windows reageert.
Misschien laat ik SP1 maar even voor wat het is.

Geplaatst:

Ik hoorde van anderen dat het servicepack bijna 3 kwartier vast leek te staan... daarna ging alles vanzelf verder, dus misschien "even geduld" hebben.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik heb service pack 1 gisteren geinstalleerd en het duurt inderdaad een hele tijd voor het klaar is, en soms lijkt het inderdaad stil te staan tijdens de installatie.

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz
Ik hoorde van anderen dat het servicepack bijna 3 kwartier vast leek te staan... daarna ging alles vanzelf verder, dus misschien "even geduld" hebben.

Volgens mij bedoel je nu dat installatie van het SP1 vast komt te staan maar dat bedoel ik niet.

Ik had na het installeren van het SP1 het probleem dat de laptop na het al dan niet volledige opstarten hing.

Ik heb nu de 2 normale updates geïnstalleerd en geen problemen ondervonden.
Vandaag ga ik opnieuw SP1 installeren en dan maar afwachten of het probleem terugkomt.

Geplaatst:

Ik heb eerst die 2 andere update's geïnstalleerd en daarna service pack 1 en ik ondervond geen problemen.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Geplaatst:
Origineel bericht van: pillie
Ik heb eerst die 2 andere update's geïnstalleerd en daarna service pack 1 en ik ondervond geen problemen.

Same here.

Ik heb alle 3 mijn PC's eerst helemaal geupdate en toen de SP1 eroverheen gegooid. Geen problemen (tot dus ver:P ).

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Ik heb het allemaal eens gecheckt en hij bleef hangen na een update van Silverlight.

Vandaag sp1 geïnstalleerd zonder problemen.

Het heeft bijna een uur geduurd voor hij het pakket had gedownload.

Daarna was het in een kwartiertje geïnstalleerd.

Na installatie ook nog update van MS essentials gedaan zonder problemen.

Win7 ultimate

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:
Citaat:
Het heeft bijna een uur geduurd voor hij het pakket had gedownload.

KLopt hij blijft heel lang stil staan op 30% en loopt daarna heel langzaam op. Ik vond het eigenlijk veels te lang duren.

Silverlight ging hier gewoon goed.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen