Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ook bij mijn buurman hetzelfde probleem, hangen na de vermoedelijke installatie van een van de binnengekomen automatische updates.

Hier helpt wederom alleen het terugzetten van een recente image.

Vanmiddag heb ik ook SP1 laten downloaden en installeren en daarna functioneert alles perfect.

De totale downloadtijd was ruim 40min en de installatietijd circa 15min.

Tijdens het downloaden viel het mij op dat de laptop zeer traag reageerde en de download regelmatig voor 10 á 15min pauzeerde, dit o.a. bij 35%, 52% en 92%.

Het vreemde hierbij was dat tijdens het pauzeren nauwelijks of geen netwerkactiviteit dus ook geen download plaats vond maar wel een enorme diskactiviteit.

Het opslaan van de gedownloade data lijkt mij niet het probleem te zijn want dat is maar 87,6Mb, althans volgens het weergavescherm van de automatische update.

Het lijkt erop alsof tijdens de download al iets wordt geïnstalleerd en / of uitgevoerd en als je dit proces onderbreekt het dan waarschijnlijk fout gaat.

Zowel mijn buurman als ik hebben de lopende download onbewust onderbroken omdat de laptop uitgezet is.

Anders kan ik dit probleem niet verklaren.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Yep, dat is een groot risico. Overal wordt aanbevolen om de servicepack niet te onderbreken en daarom de laptop op 230V aan te sluiten.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Nou, ik onderbreek in feite niets want de automatische update komt 'onder water' binnen en wordt ook zonder dat ik er weet van heb gedownload.

Het enige waaraan ik kan zien dat een automatische download plaatsvind is het in de Taskbalk aanwezige icoon.

Immer staat nergens dat ik de laptop niet mag uitzetten tijdens het downloaden,

Het echte installeren gebeurt later na het afsluiten of als ik handmatig opdracht geef om de installeren.

,,,en dat heb ik nooit afgesloten.

• Moderator
Geplaatst:

ik heb mijn laptop nog niet geupdate, ik zal het ding morgen eens laten updaten en kijken wat ie doet.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Na nu 3x keer SP1 geïnstalleerd te hebben heb ik geconstateerd dat het downloaden en installeren circa 45min - 1uur in beslag neemt.

Als je dit complete proces niet onderbreekt gaat het allemaal goed.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Jürgen
Na nu 3x keer SP1 geïnstalleerd te hebben heb ik geconstateerd dat het downloaden en installeren circa 45min - 1uur in beslag neemt.
Als je dit complete proces niet onderbreekt gaat het allemaal goed.

Tijd is natuurlijk een beetje relatief omdat je d/l snelheid meetelt. Ik zit hier op een 4mb lijntje en deed er ook ongeveer een uur over om te d/l en te installeren.

Die hangers waar jullie het echter over hebben heb ik niet gezien. Hij is bij mij dus echt 3x een uur (1 uur per pc) aan het werk geweest met ofwel d/l ofwel installeren.

Wat wel grappig is is dat de PC's vrij verschillend zijn qua geheugen, bus en cpu en toch allemaal ongeveer net zo lang nodig hebben gehad. Moet wel zeggen dat alle HDD's 7200rpm zijn.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

• Moderator
Geplaatst:

kanonne zeg, wat een draak van een ding. Ik had dus 3x de installatie afgebroken, en wat ik ook deed met windows update, ik mocht hem niet meer installeren.

Dus heb ik maar de dvd met sp1 gedownload, en die geinstalleerd, na een uurtje en 3x booten was het zover, er verscheen een window met windows 7 service pack 1 is succesvol geinstalleerd.

nu maar afwachten of alles nog werkt smile

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen