Ga naar inhoud

Funke of Triax

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,<P>Welke schotel kan ik het beste aanschaffen.... het schijn zo te zijn dat een Funke een beter signaal geeft dan een triax van b.v. 100cm, is dit werkelijk zo??<P>greeting Admirals<BR> confused.gif" border="0smile.gif" border="0

Geplaatst:

Hallo<P>Ja dat klopt de funke geeft 4db meer,<BR>t.o.v. de triax.<P>Groetjes Sjefke..

Geplaatst:

Hoi,<BR>Ik werk met de funke 95 cm Alu schotel in combinatie met de strong 4375.Sinds mei 2001<BR>Afgesteld op de Astra1 satelliet.Ben heel tevreden over het signaal dat binnenkomt op mijn ontvanger.Bijna alle zenders worden als locked Hi (3,5 a 4 blokken)op de signaalsterktemeter opgeslagen.<BR>Zelfs bij de onweders van de laatste weken hier in Vlaanderen heb ik tot nu toe nog geen beelduitval of blokvorming op het scherm gekregen,het enigste wat ik tot hiertoe gezien heb,is dat bij hevige regenval het signaal van locked Hi naar locked Me(zijnde twee blokjes groen van de vier op de signaalsterkte meter)verminderd.<BR>De triax schotel ken ik niet,maar ik denk dat de funke(Nederlandse kwaliteitsschotel) wel een goede keuze is.<P> wink.gif" border="0

Geplaatst:

Ook met de beide Triaxen van 88cm die ik heb zijn er geen problemen ook niet met de zware regenval van afgelopen dagen. De ontvangst is en blijft prima. Dus het zal mekaar allemaal niet zoveel maken. laugh.gif" border="0

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reactie laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0cool.gif" border="0<BR>ik werk zelf nu met een 65cm Triax op astra 19.2 veel signaal wegval/uitval met zware regen buien van laatst, maar wil straks over stappen op een draaibaar syteem met en schotel van ongeveer 100cm vandaar mijn vraag <P>greetings Admirals laugh.gif" border="0<p>[ 11-08-2001: Message edited by: Admirals ]

Geplaatst:

Naar mijn mening is de Triax even goed alleen een stukje goedkoper. laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.