acc Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 Ik ben al enkele weken aan het sukkelen om TVsource goed werkend te krijgen en ondervind steeds hetzelfde probleem. namelijk dat: Het eerste kanaal dat op de liveTV wordt getoond lukt het afstemmen goed. zelfs HD is goed. maar bij het zappen naar het volgend kanaal krijg ik steeds: "Sorry, cannot display this channel either because there is a technical problem or no TV signal." Ook FTA krijg ik er dan niet door. Ook opnames lukken niet. Acamd is volgen mij goed ingesteld want in de logs kom ik niets bijzonder tegen. en het eerste kanaal lukt goed om te decoderen. Ook als ik met een client probeer verbinding te maken lukt dat ook niet om iets op het scherm te toveren. Nogthans heeft de client al verbinding gemaakt en zijn de kanalen gesynchroniseerd in WMC. kaarten en signaal zijn goed want ik werk er ook nog mee met mythtv en dat werkt vlot. configuratie-schets: CPU: T5600 RAM: 2Gb vga: Nvidia GT210 HDD: WD10EADS DVB: 1x TeVii S480 en 2x TeVii S464 OS: Win7 x64 (ook al met x86 geprobeerd) met TVsource 3.2 met network pack server met Acamd 0.6.2.0 LNB: 4x4 met 4x Disceq-switch Heeft het iets te maken met de TeVii kaarten/ drivers? of ligt het aan TVsource? of misschien aan Acamd Acamd maakt verbinding met een CCcam op een dreambox. ik heb ook al via NewCS geprobeerd maar geeft geen beter resutaat.
lujo Geplaatst: 24 februari 2011 Geplaatst: 24 februari 2011 Aan ACamd kan het niet liggen aangezien je ook FTA zenders niet krijgt. Ik denk dat het aan de communicatie tussen TVSource en Disceq-switch ligt. Probeer anders op FTA zenders op hetzelfde satelliet af te stemmen. Dus als je eerste zender die je wel open krijgt zich op 19,2E bevindt dan probeer je als volgende zenders ook een FTA op 19,2E
acc Geplaatst: 24 februari 2011 Auteur Geplaatst: 24 februari 2011 ik heb ook al geprobeerd zonder de disceq-switch (dus rechtstreeks op de LNB) maar dit geeft hetzelfde resultaat
lujo Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Ik zou zo en zo TVSource 3.2.1 versie installeren. Daarnaast zou ik een ander programma proberen om te zien of die wel werkt. Zo kan je namelijk uitsluiten of het aan TVSource ligt of aan je kaartjes (defect?). Zelf denk ik dat het aan TVSource ligt en ik zou die installatie verwijderen, computer opnieuw opstarten en dan versie 3.2.1 helemaal opnieuw installeren.
acc Geplaatst: 25 februari 2011 Auteur Geplaatst: 25 februari 2011 Ik had er ook al aan gedacht om de 3.2.1 versie te nemen maar kan ze momenteel niet download van de site. een probleem met de site zelf. verder werken de kaartjes goed op windows en linux. ook via de dvblink server configuratie met vlc preview gaat het goed. en geen problemen mee. juist met TVsource in mce gaat het mis. ook connecteren met een client gaat niet goed, en nochtans zijn de kanalen gesynchroniseerd.
acc Geplaatst: 26 februari 2011 Auteur Geplaatst: 26 februari 2011 vandaag met versie 3.2.1. geprobeerd. nog slechter resultaat. nu komt het eerst gekozen kanaal er ook niet meer door. wel krijg ik alle kanalen zonder problemen open in server configuration met de vlc player. dus ik vermoed dat Acamd goed werkt, ook voldoende signaal is en de kaartjes goed werken. ik gebruik nu nog steeds 1 LNB zonder disqec-switch. kwestie van wat mogelijke scenario's uit te sluiten. Iemand nog ideeën?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen