Jassy Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Citaat: De televisiekanalen van SBS Nederland zijn vanaf 1 maart op een nieuwe frequentie op de Astra1-satelliet te ontvangen. Dit alles is het gevolg van het afstoten van één transponder op deze satelliet door CanalDigitaal. De televisiezenders SBS 6, Net5 en Veronica/Disney XD verdwijnen niet direct op 1 maart op de huidige frequentie. Van 1 maart tot en met 1 mei worden deze zenders op beide frequenties uitgezonden. CanalDigitaal geeft hiermee niet alleen haar abonnees maar ook televisieaanbieders die het satellietsignaal voor doorgifte van de televisiezenders via het eigen netwerk of voor back-up voor het hoofdsignaal op het eigen netwerk gebruiken ruim de tijd om naar de nieuwe frequentie over te schakelen. Wie beschikt over de door Canal gecertificeerde ontvangers van Philips en Thomson hoeft helemaal niets te doen om de SBS Nederland zenders te blijven ontvangen. Een automatische fastscanlijst verversing zorgt hiervoor. Bezitters van een satellietontvanger met fastscan optie hoeven alleen handmatig een nieuwe fastscanlijst in te laden. In alle andere gevallen dient de ontvangerbezitter handmatig de nieuwe frequenties in te lezen. Men hoeft niets te doen aan de schotelinstallatie omdat de zenders op dezelfde satellietpositie blijven uitzenden. Vanaf 1 maart is Veronica/Disney XD op de frequentie 12.343 GHz H (27500 – 3/4). SBS 6 en Net5 zijn dan via de frequentie 12.515 GHz H (22000 – 5/6) te zien. De HD-zenders SBS 6 HD, Net5 HD en Veronica/Disney XD HD blijven onveranderd op de huidige frequenties op de Astra3-satelliet uitzenden. Ook RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8 blijven onveranderd op de huidige frequentie op de Astra1-satelliet uitzenden. Geruchten dat M7 Group S.A overweegt om op korte of middellange termijn de televisiekanalen van de publieke omroep, SBS Nederland en RTL Nederland naar de Astra3-satelliet te verplaatsen verwijst de Luxemburgse televisieaanbieder naar het rijk der fabelen. Bron: Totaal TV Datum: 24-02-2011 Auteur: Jarco Kriek Transponder 12.574H wordt dus leeggehaald. Het gros gaat naar 12.515H, waar ruimte vrij komt door de afschakeling van Sport1/Film1. Veronica gaat naar 12.343H. Tot 1 mei is er simulcast op beide frequenties. Waar Comdy Central (voormalig TMF) heen gaat is onduidelijk. Waar de radiostations heen gaan is ook onduidelijk, daar wordt met geen woord over gesproken. Mijn eerste vermoeden is dat deze ook naar 12.515H gaan, daar er op deze transponder effectief 1 TV-programma weg valt (Er komen 3 TV plekken vrij, er worden er 2 opnieuw ingevuld). Mijn tweede vermoeden is dat ze naar Astra3 gaan, maar dat hoop ik eigenlijk niet!
Littlesat Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 TMF/Comedy Central gaat naar 23.5 Oost zover ik vermoed en de radio's ook... zover mijn fantasie reikt via de Regionale Omroepen transponder. Daar komt ook plaats vrij omdat er gebruik gemaakt gaat worden van MPEG4 (maar dan zonder DVB-S2, dus gewoon DVB-S). Volgens mij weten ze het zelf nog niet 100% zeker. Want ze kunnen transponder omschakelen naar 8PSK 2/3 of 3/4 voor meer bandbreedte, maar voor hetzelfde geld komt er een transponder bij omdat die QPSK 5/6 een enorme overdreven regen reserve oplevert en/of schotel niet goed africht marge. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Johan45 Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Dit bevestigd waar ik al heeeeeel lang van uit ging. Het Set Top Box abonnement blijft op de Astra 19.2 Overigens krijgen gebruikers van een seca2 kaart zonder abonnement momenteel een aanbieding voor het Set Top Box pakket. Volkomen logies dus, die 70 euro per jaar zijn mooi meegenomen. Vult u rustig aan !!!
Murdock Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 TMF/Comedy gaat naar 12343H Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Littlesat Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Dan wordt het wel extra druk op de RTL transponder... (graag bron)... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Frans B Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 Het is wel jammer dat de 12574 ontruimt wordt en niet de zwakker RTL 12344......want die transponder ontvangen wij hier heel slecht System Administrator (niet van deze site)
odysseus Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 de RTL zenders ondertussen in HD hier rest mis ik niet echt. Grote schotels vangen veel wind..
Frans B Geplaatst: 27 februari 2011 Geplaatst: 27 februari 2011 ja, dat heb ik ook. maar de 2e decoder voor de hobbykamer is een DM7020 dus SD, dus moet ik weer een nieuwe aanschaffen! Maar dit geldt voor heel veel mensen hier op kreta . System Administrator (niet van deze site)
Penthe Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Er staat dat Veronica/Disney XD op de frequentie 12.343 GHz H (27500 – 3/4) zal gaan uitzenden, echter op de site ikverhuismee.tv staat het volgende onderstaande bij Veronica/Disney XD. De nieuwe frequentie op de Astra1-satellietpositie (19,2 graden oost) is 12.344 GHz H – 27500 – 3/4 – DVB-S – MPEG2 Welke van de 2 is nu goed?
Littlesat Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Beide zijn goed.... het scheelt maar 1 Mhz Maar wat mij opvalt is dat 1 TV zender waarschijnlijk gaat vervalleen.... want waar TMF/Comedy Central komt is nog helemaal niet duidelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Penthe Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Ik heb de radio-tv pdf maar even van de CD site afgetrokken en daarin vind ik 12.343 en niet 12.344, dus houd ik 12.343 maar aan. Het is een typo denk ik van CD En het is niet enkel TMF/Comedy Central, er zit ook nog een hele rits aan radio zenders op 12.574H waarvan niet duidelijk is waar die heen gaan. Ik hoop in ieder geval niet naar de 23.5 want dan ben ik ze kwijt.
Littlesat Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Citaat: Ik hoop in ieder geval niet naar de 23.5 want dan ben ik ze kwijt. Hoezo kwijt??? Een Duo-LNB geen oplossing??? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Penthe Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: Ik hoop in ieder geval niet naar de 23.5 want dan ben ik ze kwijt. Hoezo kwijt??? Een Duo-LNB geen oplossing??? Nog niet(ergens volgend jaar), ik moet alles daarvoor aanpassen andere grotere schotel en twee losse lnb´s, switch want de duolnb werkt hier slecht of niet op mijn lokatie, en dan praat ik al over de 80cm variant.
de vrije fries Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 hoi, net 5 en sbs 6 zitten nu op de nieuwe plek 12515 h 5/6 22000 de oude plek nog tot mei groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
Frans B Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Ik heb hier op kreta al meerdere 80cm met duo lnb geplaatst. Wel uitgericht op 23,5 omdat die zwakker is dan de 19,2. Op beide satellieten prima ontvangst. System Administrator (niet van deze site)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen