Gast Boullie Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Hey mede satelliet-kijkers. Ik heb een rariteit met mijn sat-box wat verschillende oorzaken kan hebben, vandaar dat ik deze in het "algemeen" post. Het betreft een Venton HD 200S receiver icm een TVV-schotelsetje (Astra1&3). Ik had wat problemen met het toestel (problemen met de stroom), en moest deze daarom terugsturen naar de fabrikant. Nu heb ik deze terug toegestuurd gekregen en valt het me op dat ik geen hd-zenders meer kan ontvangen, wat hiervoor wel werkte. Ik dacht "misschien verhuis van transponders oid?". Nieuwe zenderlijst ingeladen en er wordt geen enkele HD zender gevonden... Film HD, EEN HD, Nederland 1, 2 en 3 HD... NIETS. Zijn deze allemaal verhuisd van transponder oid? Of zou het een probleem met de receiver kunnen zijn? Iemand iets gelijkaardigs gehad?
Satdorus Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Heb je nadat je de box hebt terug gehad ook astra3 weer in je config gezet? Alle door je genoemde kanalen zitten nl. op 23,5E
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Staan je DiSecq settings wel goed? Moet je misschien een nieuwe transponder-scan doen?
Gast Boullie Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Bedankt voor de antwoorden! Disecq-instellingen staan correct (heb wel beeld op andere kanalen op 23,5). Transponderlijst scannen? Iets wat ik precies niet weet hoe dat te doen
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 25 februari 2011 Geplaatst: 25 februari 2011 Ok, je settings staan dus goed. Dan blijft over: een andere zenderlijst proberen.
Gast Paullo Geplaatst: 26 februari 2011 Geplaatst: 26 februari 2011 Heeft die ontvanger de mogelijkheid om een fastscanlijst te laden ? Greets
Moderator ceesv Geplaatst: 26 februari 2011 Moderator Geplaatst: 26 februari 2011 Origineel bericht van: Boullie Nieuwe zenderlijst ingeladen en er wordt geen enkele HD zender gevonden... Kennelijk wel. Maar het lijkt erop, dat de transponders niet in de lijst voorkomen. Wanneer je op Kingofsat kijkt, kan je precies de gegevens van de transponders terugvinden, en dan controleren of je ontvanger werkt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Boullie Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 Er begint me iets op te vallen... Ik DENK dat de (duo) lnb (monoblock) defect is. Heb even een volledige scan laten doen, en kan bvb wel duitse HD zenders (FTA) decoderen, op de 19.2E, maar er wordt geen enkele zender gedecodeerd op de 23.5 De zenders worden voor het grootste deel wel gevonden bij het zoeken naar kanalen, maar ik krijg op alle zenders "geen video signaal".
Beeper Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 Heb je zo'n dual kop van onze canaal vrienden? Ik heb daarmee ook een vreemde ervaring dat het signaal op 23gr wegvalt. Na een volledige reboot is het dan weer terug.
caveman Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Ook als hij niet kapot is kan hij wel meer stroom trekken dan een ander merk. Als je een andere aanschaft hier misschien even rekening mee houden. DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad
satencom Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Als je alle zenders wel kunt ontvangen maar geen beeld hebt ,dat ligt hem niet aan de lnb Ik denk dat jou smartkaart even een update moet hebben, gebruik je wel de oranje kaart. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast Boullie Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Er komt absoluut géén beeld op de 23.5... Zelfs niet op de demo-kanalen... Bij het bekijken van VTM HD (dacht ik) krijg ik enkel duits geluid... Eerst was ik aan't denken dat de schotel misschien verkeerd uitgericht stond, maar hier kan je bij mijn denken niet fout mee doen... Schotel uitrichten op ASTRA 1, en Astra 3 is ineens uitgericht. Dit heeft ook altijd zo gewerkt.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Origineel bericht van: Boullie Schotel uitrichten op ASTRA 1, en Astra 3 is ineens uitgericht. Dit heeft ook altijd zo gewerkt. Zit de LNB wel goed in de houder?
Gast Boullie Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 yep, want zoals het nu aangesloten is heeft alles al gewerkt... Straks even iets testen... Ik ga proberen de schotel wat te draaien, en op poort 1 van de lnb (astra 1) astra 3 te ontvangen, zien of dat werkt. Uiteraard ook omgekeerd, om met de 2e kop astra 1 te ontvangen (door dan de schotel naar de andere kant te draaien). Ik hou jullie op de hoogte!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen