Ga naar inhoud


[Nokia 9500] 9500 en video


Gast

Aanbevolen berichten

Ik vraag misschien wel iets wat al vele keren besproken is. Maar ik vindt geen duidelijk antwoordt.

De vraag is: is het mogelijk om tijdens het opnemen via de SCSI op de PC dit beeld tegelijk te zien op de PC monitor.

Of m.a.w is het mogelijk om het beeld wat door de 9500 ontvangen wordt in realtime via de SCSI verbinding op de monitor van de PC te laten zien.

 

Ik heb tot heden altijd het beeld naar PC gezet via een SCART kabel maar dat geeft bij opnemen en afspelen toch nog behoorlijk wat verlies.

 

Derhalve wou ik het op op een andere manier proberen. Maar eigenlijk vindt ik daar de juiste software niet voor of misschien is er die wel niet.

 

En is het ook mogelijk om deze mpeg via de SCSI kabel terug te zetten naar 9500 en dit beeld vervolgens te tonen op de daar aangesloten TV.

 

Het zijn een hoop vragen, maar misschien is er iemand die er raad op weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


de zoekfunctie op dit forum doet het gewoon. Als je daar op 'scsi' en 'video' zoekt met zoekoptie 'en' in berichten van alle datums in het Nokia forum vind je naar mijn idee de antwoorden op al je vragen.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist, omdat ik die zoek functie al gebruikt had. En eigenlijk al over het hele web gezocht heb. En ik pas sinds kort met deze Nokia met zijn mogelijkheden bezig ben en er nog niet zoveel van weet. Heb ik die vraag gesteld.

 

Want ik heb nergens een afdoende antwoordt op deze vraag in dit forum en op web gevonden: is het mogelijk om het beeld wat door de 9500 ontvangen wordt in "realtime" via de SCSI verbinding op de monitor van de PC te laten zien.

 

Ik weet wel in DVBrecorder kun je opnemen en dan met speler terwijl het programma nog opneemt de file afspelen. Maar dat lijdt wel tot erg veel fouten.

En dat is niet wat ik wil. Ik wil gewoon het beeld wat ontvangen wordt via mijn SCSI kabel op mijn monitor hebben.

Of DVBrecorder V1.19b moet nog over mogelijkheden beschikken die ik over het hooft gezien heb. Of is er nog een nieuwere versie?

 

Maar toch nog bedankt voor de tip.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee 1.19b is nieuwste versie. Dat het realtime afspelen tot erg veel fouten leidt verbaast mij. Ik zal hier zo eens een testje doen.

 

Wat voor en PC hardware en welke windowsversie gebruik je?

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

R2 D2 is bezig met een nieuwe versie die kan wat jij (en ook ik) wil.

 

zie email die ik heb gezonden en antwoord van R2 D2

 

Dus afwachten tot nieuwe versie komt.

 

Onno

 

---------------------------------------------------------------------------

van Onno

aan R2 D2

 

Hi

 

Thanks for 1.19b

 

Is the following perhaps a solution for video playback without the need

to save streams on disk.

 

I made a ramdisk (w2k) of 10 meg (I do have 128 meg in my laptop)

recording to that ramdisk is ok (until disk is full hi)

playback while recording is ok (delay is much smaller due to fast ramdisk)

until the ramdisk is full.

 

if there is a way to delete or overwrite the streamfile in the 10 meg

ramdisk

while recording then bingo !

Perhaps that is possible by splitting the files in 9 meg pieces and let

DVBrec

simply overwrite and overwrite again (same file name without questioning)

the 9 meg file.

 

Perhaps is what I am saying nonsense ?? :---)))

Let me know.

 

Onno in Rotterdam

 

---------------------------------------------------------------------------

 

 

 

van R2 D2

aan Onno

 

 

Hi!

 

It's much easier! There is no need for saving the stream to disk. One can

cache the required stream in memory until the data is needed for playback.

If memory gets full, Windows automatically begins to use the

memory-swap-file (pagefile.sys). I didn't have the time to do this yet,

thats all.

 

Greetings,

R2-D2

 

Wednesday, June 05, 2002 10:49 PM

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onno en Bart bedankt voor de informatie.

 

Zoals het in de laatste alinea staat, zou het kunnen werken.

 

Waarom het naar mijn gevoel nu niet werkt, is dat wanneer DVB recorder gegevens wegschrijft naar file. En de buffer van de DVD speler op dat moment leeg loopt er een probleem ontstaat. Want op de ene plaats schrijven en op een andere plaats lezen. Dat gaat nu eenmaal niet tegelijk. (Of de buffers voor beide apparaten moet echt groot zijn.) Waardoor er allerlei vertraging optreden in het afspelen. En er waarschijnlijk ook een aantal errors gebeuren in het opslaan.

 

Maar ik kijk ernaar uit.

 

Overigens de PC is 1200Mhz Duron met 512Mb geheugen en een 9 Gb SCSI drive.

En een Matrox G400 video kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch laat dit verhaal me niet met rust.

 

Ik heb vanmorgen is over het net gezocht en ben tegen deze pagina opgelopen. http://www.videolan.org/ het betreft hier een pagine die gaat over "OpenSource Video streaming solution for every OS". Het betreft hier in origine een project om streaming video via een lan net werk in realtime zichtbaar te maken. Maar het kan n.l ook de video stream van een satcard op het scherm zetten.

 

Ik ben daarmee een beetje aan het experimenteren geweest. Maar het punt is: dat de 9500 de PC niet ziet als HD. En andersom ziet de Windows de 9500 ook niet. Ik weet ook niet hoe b.v een programma als streaming video dat doet. Ik denk dat streaming video zodra je op record drukt. De HD recorder functie van de 9500 aanzet waardoor de gegevens stroom in gang gezet wordt. En deze van de SCSI poort uitgelezen wordt.

 

Indien er b.v een progje was dat b.v na opstarten, de 9500 op opnemen zou zetten en er tevens voor zorgde dat er b.v een drive zichtbaar werd b.v X:\Nokia\life.mpg zou het misschien met dit progje in realtime zichtbaar gemaakt kunnen worden. Of is wat de 9500 op SCSI bus zet geen MPG?

 

Misschien dat er nog iemand anders is diedaar zijn licht is over wil laten schijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak

 

Dat hij als device bij systeem onder schijfstations zichtbaar is als DVB2000 Nokia rulez zichtbaar is. Dat wist ik wel, maar ik kan hem b.v vanuit een standaard software matige DVD of mpeg player niet benaderen.

 

Het gaat er op zich niet over dat als het moet ik niet mee kan kijken.

 

Ik beschik zelf over een Matrox G400 AGP TV. En deze beschikt behalve over TV tuner ook over een video/audio in/uitgang en S bus. Helaas geen scart bus.

Maar mijn PC staat 8m van mijn satalietontvanger. Dat zou beteken dat ik behalve een scsi kabel ook nog een S-bus+audio kabel zou moeten leggen. Terwijl het allemaal digitaal over de SCSI kabel kan.

 

Maar het is ook leuk, om wat te prutsen en met andere mensen te keuvelen over wat er zoal mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even getest maar welke fouten krijg jij eigenlijk?

Wanneer ik de MPEG player zoals die in dvbrecorder zit gebruik is het enige probleem wat ik zie is dat het 2-3 seconden vertraagd is.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bart,

 

Ik had gisteravond toch al Windows98 er opnieuw opgezet. Omdat ik altijd van alles probeer. En daardoor blijft er altijd nogal wat dingen achter in het register. Dus zo nu en dan poets ik hem is op.

 

Maar nu net heb ik het weer geprobeerd. Maar het is gewoon knudde. Het beeld staat zo nu en dan stil de audio wordt soms in slowmotion afgespeeld. En soms blokken je kent het wel.

Het zit hem in het opnemen. Bij het transport van de ontvangen data gaat er zo nu en dan wat mis. Ik heb het eerst op SCSI drive geprobeerd en later op de IDE drive. Maar het resultaat blijft hetzelfde.

 

Of het moet niet goed ingesteld staan (alhoewel er aan BVBrecorder weinig is in te stellen. Overigens het ik gisteravond gisteravond een film van 1.5 uur opgenomen en dat geschied foutloos.

 

Daarom wou ik is vragen aan je. Hoe stel jij DVBrecorder in. En wat voor hardware gebruik je. Gebruik je soms XP of heb je b.v een hardware MPEG decoder (of dat iets uitmaakt weet ik niet) en dergelijke dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik een XP1800+, 756mb met GF4 videokaart (met iets oudere ATI radeon werkte het ook) en heb dan 25% CPU load. Ik gebruik een seperate IDE harddisk voor recording. Is dus wel een snelle PC met Windows 2000 er op.

 

Hoeveel CPU load draai jij tijdens 'realtime' opname / weergave? Klinkt mij namelijk alsof je CPU het net niet bij kan benen.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bart

 

Je zat met je veronderstelling gewoon goed.

Het volgendf gebeurt: als ik "streamreader" start ligt CPU load ongeveer

op 30% en het maakt niet zoveel uit op je opneemt of niet.

 

Het typerende aan DVB recorder is: zodra ik dit programma open loopt de CPU load op naar 90% er komt nog een paar procent bij als je opneemt. En dan natuurlijk als je er nog een paar procent bijdoet om het voor het afspelen dan is het net teveel.

 

Maar als ik dan vervolgens DVB recorder helemaal afsluit blijft de CPU load toch gewoon 90% en alle programma's worden tergend langzaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke dvb2000 zit er in je Nokia? In principe kan 2000 beta 8 problemen geven (zie de readme.txt bij dvbrecorder) en kun je daarom beter beta 6 of ouder proberen.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bart

 

Ik ben er nog niet zo goed in thuis, want ik heb pas zeer recentelijk deze Nokia aangeschaft. Volgens mij zit er in DVB2000 V1.3. En als ik dit goed begrijp is dit een door NoOneManIt gepatchte versie van de DVB2000 1.82.

 

Hou me ten goede als er niks van klopt.

 

P.s Zijn er nog meer types van Nokia welke over SCSI bus beschikken?

En op de nieuwere soorten zit een ethernet aansluiting, kun je daar iets mee? Of heeft dit dezelfde functie als het modem wat in de 9500 zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je software is ok en voor gepatchte nokia de beste keus. Via scsi kun je je firmware trouwens mbv vgrabber in een paar seconden wisselen.

 

Probleem zit denk ik in je PC configuratie. Probeer eens de adaptec aspi layer ipv de microsoft scsi zooi. Daarnaast moet je eens op no-access kijken m.b.t. Nokia instellingen t.b.v. scsi.

 

Voor video opname op PC is de nokia die je nu hebt de beste keus.

De dbox2 heeft weliswaar ethernet maar helaas is dat 10 mbit wat net even te weinig is om onder linux betrouwbaar te streamen naar harddisk.

Wel zijn er momenteel aankondigingen / geruchten dat er minimaal twee receivers komen die echt geschikt zijn om te streamen naar PC. Dit is enerzijds dreambox en anderzijds een ontvanger die door Uli Hermann de programmeur van dvb2000 is ontworpen. Aangezien beide ontvangers uit duits / europese hobby hoek komen wordt op de IFA in Berlijn over 2 weken hopelijk meer duidelijk m.b.t. wanneer deze ontvangers leverbaar zijn.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...