Ga naar inhoud


Horrengaas voor kunststof kozijnen


Dolf

Aanbevolen berichten

Wij willen onze houten kozijnen vervangen door kunststof kozijnen. Helaas gaan de draai/kiep ramen bij kunststof naar binnen toe open, dit is niet handig voor horrengaas. Wij willen graag horrengaas die we zelf iedere dag open en dicht kunnen doen, ook op bovenverdieping. Zijn er kunststof kozijnen die naar buiten toe open draaien/kiepen of bestaat er horrengaas aan de buitenkant die je van binnen eenvoudig open en dicht kan doen ?

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1) er zijn weldegelijk naar buiten openende ramen en deuren in kunstof kozijnen echter heeft dat gezien de inbraakweerstand niet de voorkeur alsook zijn die minder makkelijk vast te zetten in geopende stand (bij wind belangrijk).

2) bij naar binnen draaiende ramen en of deuren zijn er de zogenaamde inzethorren (van buiten af monteren) of "extra dure" gaas-screens die net als zonwering bediend kunnen worden.

 

geen makkelijke oplossing dus.

ciao

Sweet Hours

Beth Rowley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je dat het gaas aan de buitenkant veel logischer is?

 

Gaas aan de binnenkant:

 

's ochtends:

Je doet het gaas open, je zet je raam open, je doet het gaas dicht.

 

's avonds:

Je doet het gaas open, vliegen komen binnen, je doet je raam dicht, je doet het gaas dicht.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Googel eens met

fenster insektenschutz

 

Er zijn meerdere oplossingen, afhankelijk van de fabrikant van je kozijnen.

Van horren, die je met magneetstrips aan de buitenkant plaatst, tot rolhorren, die net als rulluiken op en neer bewogen kunnen worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Han Peekel
Heb hier kunstofkozijnen die naar binnen draaien .
Hier zitten losse horren in die ik er evt zo uit kan klikken als ik het raam naar binnen open draai .
In de praktijk laten we de horren er zomer en winter in zitten hooguit om ze schoon te maken.


Ik heb hetzelfde systeem. Ook voor vervangen is dit een stuk makkelijker. In NL is dit misschien niet zo vaak nodig maar hier verteert het gaas nogal snel met 40+ graden erop.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook kunstof kozijnen en deze draaien ook naar binnen open maar ik heb in alle ramen horren. Dit werkt perfect. Het zijn gewoon inzet horren deze klik je zo in het kozijn. Ik heb ze gelijk bij de kozijnen meegekocht.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb door een bedrijfje aan mijn stacaravan naar buitenopengaande ramen ( en deuren ) laten zetten , deze zijn zeer inbraakbestendig en voorzien van de nodige degelijke ankers , en voor de ongewenste kleine bezoekers gebruiken wij rolhorren , makelijk in gebruik en eenvoudig te plaatsen , alles is netjes in kunstof 5 kamerprofiel , dus nooit meer condensatie , ze plaatsen dit ook in woningen en chalets , de profielen zijn van een zeer degelijk duits merk

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
1) er zijn weldegelijk naar buiten openende ramen en deuren in kunstof kozijnen echter heeft dat gezien de inbraakweerstand niet de voorkeur alsook zijn die minder makkelijk vast te zetten in geopende stand (bij wind belangrijk).
2) bij naar binnen draaiende ramen en of deuren zijn er de zogenaamde inzethorren (van buiten af monteren) of "extra dure" gaas-screens die net als zonwering bediend kunnen worden.

geen makkelijke oplossing dus.
ciao


van af binnen inkliken

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, naar binnendraaien is dus geen probleem. Ga kijken of ik de horrengaas met de kozijnen mee kan bestellen.

 

Dolf.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bliksem
Origineel bericht van: Tonskidutch
1) er zijn weldegelijk naar buiten openende ramen en deuren in kunstof kozijnen echter heeft dat gezien de inbraakweerstand niet de voorkeur alsook zijn die minder makkelijk vast te zetten in geopende stand (bij wind belangrijk).
2) bij naar binnen draaiende ramen en of deuren zijn er de zogenaamde inzethorren (van buiten af monteren) of "extra dure" gaas-screens die net als zonwering bediend kunnen worden.

geen makkelijke oplossing dus.
ciao


van af binnen inkliken


Ik denk dat hij de eerste montage bedoelt. Dat moet van buitenaf. Je kan het wel van binnenuit doen, maar dan zul je toch uit het raam moeten hangen en heel goed moeten meten...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...