Ga naar inhoud

[DM800HD] Opnemen met de Dreambox middels netwerkverbinding

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Is het mogelijk om in mijn Dreambox 800 HD op te nemen via mijn computer middels een netwerkverbinding? Zo, ja kan iemand mij aub voorzien van een link want ik kan niks terug vinden op het forum, of gebruik niet de juiste keywords.

Wat is een goede interne harde schijf die ik er eventueel kan inbouwen. Werkt een externe harde schijf ook goed? (ivm bekoeling vd dreambox)

Alvast bedankt voor de reactie.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Western Digital heeft harde schijven in het assortiment, welke speciaal voor PVR en HDD recorders zijn bedoeld. Deze schijven zijn stil en zorgen voor weinig warmte-ontwikkeling. Wel even opletten natuurlijk of je een P-ATA of SATA schijf nodig hebt.

Ik heb deze: WD5000AVJB (500Gb)

Geplaatst:

Volgens mij kun je wel opnemen naar de harde schijf van je pc.

Je zou hiervoor een share (gedeelde directory) moeten aanmaken op de pc. Op de DM800 moet je dan een cifs-koppeling aanmaken naar de pc-share. Vervolgens de opname locatie wijzigen naar deze share.

Je netwerk moet wel snel genoeg zijn om de HD-stream naar de pc te kunnen schrijven anders krijg je alleen maar haperingen e.d.

Als je echt wilt opnemen met je DM800 kun je echt het beste een harde schijf inbouwen. Dit is de beste oplossing en je hoeft er eigenlijk helemaal niets voor in te stellen alleen formatteren. echt moeilijk is het inbouwen ook niet.

Zelf heb ik een Western Digital WD2500BEVS (250Gb) Werkt al jaren perfect. koop je ongeveer voor 40 euro bij bekende Nederlandse webwinkel(s)

Succes met je keuze.

Geplaatst:

Mr_Virtual,

je hinkt op twee gedachten

NAS of PC mounten < dus extern medium aankoppelen

of

HDD inbouwen, tot 1 TB heel betaalbaar en makkelijk

(voor het laatste is er een compatibiliteitsoverzicht welke hdd's zeker zullen werken)

ciao

Compulsion

Röyksopp

• 3 weken later...
Geplaatst:

Voor een ingebouwde disk, ga voor groot en traag. Groter is beter omdat een disk nooit te groot is, trager is minder warm en dus ook beter.

Ik zou niet weten waarom je tot 1TB beperkt zou moeten zijn, ik heb al heel lang een 1,5TB in de 8000 zitten.

Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
Voor een ingebouwde disk, ga voor groot en traag. Groter is beter omdat een disk nooit te groot is, trager is minder warm en dus ook beter.

Ik zou niet weten waarom je tot 1TB beperkt zou moeten zijn, ik heb al heel lang een 1,5TB in de 8000 zitten.

Hoi MiLo,

Dank je wel voor jouw reactie.
Wat voor harde schijf heb jij in jouw Dreambox? Past deze ook in mijn 800 HD PVR?

Groetjes

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen