Gast Geplaatst: 16 augustus 2002 Geplaatst: 16 augustus 2002 Dag allen... Ik begin nu met mijn eerste vraag op dit board. Wat heb ik nodig en hoe maak ik een HEX file waarmee ik alleen FTA kanalen kan bekijken ? Goldkaart, Asscom v1, Seca
gamgra Geplaatst: 16 augustus 2002 Geplaatst: 16 augustus 2002 Hoi Chiel, Voor FTA (free to air) heb je geen hexfile nodig, die kanalen zijn vrij. Op je Ascom met C+ kaart of Goldkaartje zijn al deze FTA kanalen vrij te bekijken. gamgra
Hemant Geplaatst: 16 augustus 2002 Geplaatst: 16 augustus 2002 Chiel, Ik weet dat het vervelend klinkt maar kijk eens erst op de site van Duwgati, daar staat dit soort informatie uitgebreid beschreven. Mocht je in de toekomst echt iets te vragen hebben dan zit je hier in iedergeval bij de leukste BOARD van NL. Oh ja lees ook even de boardregels Suc6 ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Gast Geplaatst: 16 augustus 2002 Geplaatst: 16 augustus 2002 Dat is niet mijn vraag, ik heb geen orginele kaart. Dus hoe kan ik dat ding dan evengoed aan de praat krijgen ? Of kan ik gewoon FTA kanalen ontvangen zonder dat er een kaart in dat ding zit? Als dat niet het geval is wil ik graag terugkomen op de eerste vraag :-) tx
Satori Geplaatst: 16 augustus 2002 Geplaatst: 16 augustus 2002 In een GW/FUN smartcard zitten 2 componenten, een processor en een eeprom. De processor emuleert een abo-kaart en heeft daarvoor info nodig uit de eeprom. Ook als je alleen naar FTA zenders wilt kijken, kijkt de processor in de eeprom. Je zult dus een eeprom nodig hebben. In principe is dat dezelfde eeprom als gebruikt wordt door de hobyisten die meer willen zien dan FTA. Wat je moet doen is de keys er ui halen. Op 0 of 0xff zetten. Er blijft echter een rpobleem over. De FTA NL kanalen werken niet zonder keys. De truc van C+ om toch nog wat te verdienen aan FTA kanalen is dat zij een kaart aanbieden voor pakweg 50 euro + zo'n 20 Euro admiekosten, waarmee je de 'FTA' kanalen kunt ontvangen. (Hoezo Free to Air??) Voor jou betekent dit, dat je toch keys moet invullen voor het C+ basispakket om de NL kanalen te kunnen ontvangen. Voor FTA kanalen heb je echter aan de eenvoudigste kaart kaart voldoende. Dus elek kaart die voor SAT geschikt is, kun je gebruiken. Je moet alleen de bijpassende editor hebben. Groeten Satori
prutsie Geplaatst: 16 augustus 2002 Geplaatst: 16 augustus 2002 Zolang je ontvaner voorzien is van de originele Canaal + software zal deze zonder kaart "dood" zijn. Er moet gewoon een kaart inzitten. je kan hiervoor een goldkaartje nemen natuurlijk. er hoeven dan niet eens geldige key's op te staan, als de ontvanger maar een seca kaart ziet. Als je ontvanger is voorzien van "alternatieve" software (patch) heb je dit probleem volgens mij niet meer. Ik weet dit echter niet zeker omdat ik niet teveel ervaring heb met Canaal dinges goedgekeurde secabakjes. succes, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Satori Geplaatst: 16 augustus 2002 Geplaatst: 16 augustus 2002 @Prutsie, Daar had ik niet aan gedacht! Ik weet niet of de Aston zonder kaart werkt. Van de C+ goedgekeurde versies weet ik dat er een kaart in moet. Als je ze patched dan heb je met de H2DeeToo en afgeleide versies (9.6 en 1.0) geen smartkaart meer nodig voor FTA kanalen. Groeten Satori
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen