Ga naar inhoud

Wie zou er een kleine aanpaasing aan een skin willen maken?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie zou er een kleine aanpassing willen maken aan de 'Kerni-HD1R2' skin?

Ik zou heel graag de orbit positie van de satelliet (19.2E; 0.8W, 30.0W e.d.) willen zien in het std zap/info scherm (balk onderaan) en in de bouquet overzichten als je daar doorheen scrolt.

De 'Magic HD' skin heeft dat std in zich maar die skin vind ik helemaal niet prettig.

Ik ben zelf al eens bezig geweest met e2skinner maar ik krijg dat niet voor mekaar.

Verder heb ik al een hele vracht skins bekeken maar er zijn er maar een paar die dit ingebakken hebben. Meestal is zo'n skin dan heel beperkt of niet mooi. (smaken verschillen natuurlijk)

Misschien is er iemand die hier kaas van heeft gegeten en dat voor me zou willen doen. Ik ken nog een paar sat-hobbyisten die daar erg blij mee zullen zijn.

Groet,

Atrax

Geplaatst:

Ik gebruik ook de kerni- hd skin in Gemini, standaard staat die vermelding uit, maar in het menu kan je de optie aanvinken dat de Sat. positie getoond wordt..

B17

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Geplaatst:
Origineel bericht van: B17
Ik gebruik ook de kerni- hd skin in Gemini, standaard staat die vermelding uit, maar in het menu kan je de optie aanvinken dat de Sat. positie getoond wordt..

B17

In Openpli ontbreekt deze mogelijkheid helaas.

Geplaatst:

Geef de skin maar even en zeg maar waar je die orbit-positie wilt hebben. Of is het de skin die in de PLi-feed staat? Dan kan ik hem daar wel even binnen halen.

Je kunt trouwens beter met de skni_user werken: die wordt bij een eventuele update van de skin niet overschreven.

Geplaatst:

Geweldig Duolist, dat je dat wilt doen!

Hij is bij Pli inderdaad uit de feed te halen. Anders kan ik de xml wel plaatsen natuurlijk maar het is het mooiste als het gewoon weer een .ipk is zodat ie bij elke Enigma2 image los is te installeren.

vwb de positie:

In het std zap/info scherm zou het op een vaste positie achter de zendernaam kunnen tussen de DVB-S/T/C tuner-signalering, daar is ruimte zat. bv 'Orbit: 19.2E' ??

In het bouquet-scrol-scherm, misschien bovenin de regel achter "zenderKeuze", daar is ruimte genoeg of anders rechts achter de bouquetnaam zou het net passen ('19.2E')

Kijk maar wat je ervan kunt maken ik vind het in ieder geval erg leuk dat je het wilt en kan regelen.

Ik gebruik hier een Rotor en zit veel op andere Sats te feedhunteren e.d. Dan maak ik bv bouquetten met zenders maar je hebt geen idee meer waar de schotel op dat moment op gericht staat. Als de satpositie zichtbaar is kun je ze ook veel makkelijker ordenen om zo in een rotor-richting alles af te zoeken en niet telkens heen en weer te draaien.

Wat je precies met skni_user bedoeld begrijp ik niet echt. Plaats je de skin dan ergens anders of hernoem je deze zodat ie niet wordt overschreven?

Ik hoor het wel, geen haast hoor.

Thanx!

Atrax

Geplaatst:
Origineel bericht van: Atrax
Wat je precies met skni_user bedoeld begrijp ik niet echt. Plaats je de skin dan ergens anders of hernoem je deze zodat ie niet wordt overschreven?

Voor zover ik het weet (ben niet zo'n skin knutselaar) worden bij het gebruik van een skin_user.xml
bestand de instellingen in dat bestand gebruikt om instellingen in skin.xml te overrulen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:
Ik hoor het wel, geen haast hoor.
Ik ga wel eens even knutselen, maar het kan wel (over)morgen worden.

De skin_user.xml is een file in etc/enigma2. De schermen die daarin staan, "overrulen" de schermen in de skin. De skin wordt wel eens geupdate, dus dan ben je eigen aanpassingen daarin kwijt. Die skin_user is, zoals de naam al suggereert, een gebruikersbestand: updates komen daar niet aan.

Ik maak wel een skin_user voor je.

Ik heb zelf de orbitpositie altijd staan in de infobar en in de zenderlijsten.
Geplaatst:

Bedankt Duolist, ik ben razend benieuwd.

Wat de skin_user.xml betreft is me nu duidelijk.

Dat is een stuk handiger en in principe blijvend werkend.

Doe rustig aan, ik houd je wel 'in de gaten'

Succes!

Atrax

Geplaatst:

Dan moet je

De 'Magic HD' skin heeft dat std in zich maar die skin vind ik helemaal niet prettig.
wel even anders verwoorden hoor! Als je eens wist hoeveel uren ik daarin heb gestoken crazy
Geplaatst:

Kijk maar even hoe deze bevalt.

Vergeet niet E2 te herstarten na het plaatsen.

Heeft het zin die orbit ook aan de radio-infobar toe te voegen?

skin_user.zip

Geplaatst:

Zo... dat is snel enne sorry voor het Magic HD verhaal. Ik wist niet dat die van jouw hand was. Dan ben je helemaal een kei als je dan nog aan een andere skin gaat sleutelen voor mij smile

Ik kraak de skin zeker niet af, MagicHD werkt perfect alleen ik houd niet zo van dat harde zwart. Ik vind verder perfect ook met tv-beeld tijdens zappen en menu en orbit positie !!

...Ik had alles al afgesloten en stond op het punt om tussen de klamme lappen te kruipen toen ik je bericht nog net las.

Kon niet wachten dus naar beneden en alles weer gestart, Bestandje in etc/enigma2 geplekt en restart GUI.

Helaas een green-screen en niet meer te starten. Ook een reboot wilde niet meer. Gelukkig kon ik met dcc nog net even tussendoor het .xml bestandje renamen zodat de boel weer doorstartte.

Ik heb overigens de Newnigma image er nu in staan. Altijd Pli-fan, vanaf het prille begin, maar daar kreeg ik helaas mijn DVB-T stick niet mee aan de praat voor Digitenne.

Zodoende deze zijstap. Ik probeer de benodigdheden daarvoor te isoleren en mee te nemen naar Pli.

Tot zover nog even de test. Het is dus niet gelukt, als je meer info wilt hoor ik het graag. Nu rap te bed het is 01:16 uur.

Gegroet

Geplaatst:

Dat is je straf laugh

Tsjaa, als je een heel ander systeem gebruikt wordt het gokken. Dat systeem kan heel anders reageren en bovendien kan de daar gebruikte skin een heel andere versie hebben.

Probeer de bijgaande eens; als het weer niet goed gaat vooral een crashlog meesturen. En in dat geval ook de betreffende skin.xml

Succes en we horen het wel weer.

skin_user.zip

Geplaatst:
Altijd Pli-fan, vanaf het prille begin, maar daar kreeg ik helaas mijn DVB-T stick niet mee aan de praat voor Digitenne.
Gegroet

Ik weet niet welke DVB-T stick je hebt, maar mijn PCTV nanostick Solo (73e SE) DVB-T USB stick werkt perfect onder OpenPLi 2.0
Via het menu, applicaties de driver(s) downloaden, reboot je box en de stick werkt.

Grts.

Geplaatst:

@Mobieltje

Ik heb een "MSI Digi Vox Mini II" Deze heeft een af9015 chipset.

Met mijn grote vriend Pli krijg ik daar geen beeld uit. Hij ziet 'm ook niet. Verschillende drivers her en der vandaan maar ging niet werken helaas. Veel lezen bracht me bij Newnigma waarbij daar wel al ondersteuning voor was. Ik ben hier overigens mee aan de slag gegaan met de 2.0 versie van 24-02. Misschien zijn er drivers aangepast of toegevoegd. 24-02 was verder zeer stabiel in alle opzichten.

Tips zijn welkom hoor!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen