Ga naar inhoud

Windows 7 werkgeheugen uitbreiden van 4 naar 8 Gb,zinvol???

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: theparasol
Je disc io's moeten omhoog. SSD lijkt me goede optie.

Wat ook kan werken is een RAID1 oplossing met twee vlotte sata schijven.

RAID 1 levert geen snelheids verbetering t.o.v. 1 losse disk.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Geplaatst:
Ben blij dat jij dat roept smile

Dat soort opmerkingen is niet nodig he ?

De readspeed verdubbelt, write is zelfde.

Als je data niet boeit ga dan voor en Raid 0 = stripe.
Lezen en write is dan 2x speed.

Ik heb meer dan eens op diverse servers testen gedaan en de snelheid van een single disk en die van een RAID 1 set is echt hetzelfde.
Logisch ook, want als je de helft van data naar disk 1 schrijft en de andere helft naar disk 2 en de controller op de achtergrond de eerste helft naar disk 2 laat schrijven en de tweede helft naar disk 1, dan is er wel een snelheids toename, maar is er na de schrijf actie een situatie waarop de data niet geheel op 1 disk staat en is er dus een risico, en dat wil je niet.
De data wordt naar 1 disk geschreven en op de achtergrond zorgt de controller er voor dat disk 2 een kopie krijgt.

http://www.prepressure.com/library/technology/raid
RAID 1 offers excellent read speed and a write-speed that is comparable to that of a single disk.

http://www.ahinc.com/raid.htm
Kopje RAID 1 : There is basically no increase or decrease in the time it takes to write or read data.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

Geplaatst:

RAID1 op een entry level controller levert je inderdaad geen snelheidsverbetering op. Een goede controller zal de read IO naar de idle disc sturen.

Op dit forum heb je dus gewoon gelijk maar jouw punt gaat niet voor voor de echte business raid controllers smile

Geplaatst:
RAID1 op een entry level controller levert je inderdaad geen snelheidsverbetering op. Een goede controller zal de read IO naar de idle disc sturen.

Op dit forum heb je dus gewoon gelijk maar jouw punt gaat niet voor voor de echte business raid controllers smile

Ik heb het, bij diverse klanten, op servers getest en nooit een verschil gemeten.
Ik heb het over merk-servers met goede controllers.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

Geplaatst:

Ja hoor, ook dat HP spul ja, onder andere bij een bank waar ik werk.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

Geplaatst:

Tijdens de training waarschuwde de instructor al dat veel van deze oplossingen in het veld onkundig afgesteld worden en daarom niet performden. En klanten maar mopperen.

Ik stop met topic vervuiling: blijven we op dit punt maar van mening verschillen, kan ik prima mee leven.

Geplaatst:

Ik denk dat jullie appels met peren aan het vergelijken zijn....

Hoe meet je snelheid? Wat meet je? Hebben we het over sequentieel of over random?

Random lezen zal Raid 1 iets beter presteren dan single disk, sequentieel daarentegen zal het ongeveer gelijk zijn.

Qua schrijven zul je altijd iets hogere performance halen.

In de situatie zoals hier beschreven is zou ik nooit Raid 1 kiezen maar Raid 0. Veel hogere snelheid en de data is maar tijdelijk aanwezig, dus bij uitval van een schijf is er geen man over boord dat je alles kwijt bent. Als je films/data hierop gaat bewaren gaat dit natuurlijk niet op!!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen