powerbox Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 Hallo, Ik ben in het bezit van een visiosat schotel met 4 Quad lnb,s en bij behorende switches en 4 tuners aangesloten. Nu wil ik dit graag uitbreiden naar 8 tuners (dit ivm twintuners). Wie kan mij vertellen hoe ik dit aan moet pakken. Gr, Fred
Fatfreddy Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 De goedkoopste manier is denk ik overstappen naar quatro lnb's i.c.m. een multiswitch 17- 8 m.a.w. een G.S.O.
vGnp Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 Origineel bericht van: Fatfreddy De goedkoopste manier is denk ik overstappen naar quatro lnb's i.c.m. een multiswitch 17- 8 m.a.w. een G.S.O. Slimmer is het om een 17/9 multiswitch te kopen die gewoon met quad LNBs overweg kan. Dan hoef je alleen het switching deel uit te wisselen. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Fatfreddy Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 Heb je een voorbeeld van zo een switch ? Heb je dan geen beperkingen ? Een quad lnb kan in principe toch hooguit 4 transponders tegelijkertijd ontvangen.
vGnp Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 Origineel bericht van: Fatfreddy Heb je een voorbeeld van zo een switch ? Heb je dan geen beperkingen ? Een quad lnb kan in principe toch hooguit 4 transponders tegelijkertijd ontvangen. Als je op de 4 aansluitingen van een quad LNB het volgende zet: 14V 14V + 22KHz 18V 18V + 22KHz Dan heb je toch dezelfde situatie als met een Quattro LNB? Het is de multiswitch die de signalen vervolgens verdeelt. Voorbeeld van zo'n switch is de EMP MS17/8PIU-6.Edit: De LNB kiest geen frequentie/transponder, dat doet de tuner. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
satencom Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 Dan zou 1 deze van deze Multiswitches kunnen kopen Deze kun gewoon op je bestande Quad lnb,s aansluiten EMP Multiswitch 17/12 Profi Line PUI-6 EMP Multiswitch 17/8 Profi Line PUI-6 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Fatfreddy Geplaatst: 28 februari 2011 Geplaatst: 28 februari 2011 O.k. bedankt heb ik weer wat geleerd.Dan inderdaad alleen een switch.
powerbox Geplaatst: 1 maart 2011 Auteur Geplaatst: 1 maart 2011 bedankt voor de snelle response, ik ben er uit moet gaan met deze multiswitch EMP MS17/8PIU-6 gr, Fred
Grolschke Geplaatst: 10 maart 2011 Geplaatst: 10 maart 2011 Hallo, ik zit met een soort gelijk probleem. Ik heb een Duo Lnb met 4 uitgangen (astra 19/ 23) en een 80 cm. schotel. Ik heb nu 4 tuners aangesloten, dus alle uitgangen zijn vol. Ik zou graag naar 8 tuners willen (de kinderen willen ook tv op de slaapkamer.....) Het is wel de bedoeling dat ik Astra 19 en 23 kan ontvangen, eventueel hotbird en Astra 28 zou ook nog kunnen. Deze laatste 2 zijn niet van essentieel belang. 3x VU+ Solo met PLI 7.0 Vergissen is menselijk, maar om er een zooitje van te maken, heb je een computer nodig!
Gast willem100 Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 je kan ook en spaun multiswitch nemen, die is wel duurder maar kan je omschakelen. zowel quatro als quad kan je instellen tot 128 ontvanger. hoef je in ieder geval je lnb's niet te vervangen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen