Ga naar inhoud

CDS huurt 5de transponder op Astra3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:
Vijfde transponder voor CanalDigitaal op Astra3

M7 Group S.A, de Luxemburgse eigenaar van onder andere CanalDigitaal en TV Vlaanderen, heeft een meerjarige huurovereenkomst met SES ASTRA voor een vijfde transponder op de Astra3-satelliet gesloten.

Het gaat om de transponder waarop de regionale omroepen uitzenden. Tot verleden jaar huurden de regionale omroepen die via de satelliet zijn te ontvangen zelf transponderruimte op de Astra3-satelliet bij de Luxemburgse satellietoperator SES Astra. Door het aflopen van deze huurovereenkomst en de verplichte Europese aanbesteding voor een nieuwe overeenkomst zijn veel van de op de satelliet te ontvangen regionale omroepen een nieuwe distributieovereenkomst met het Luxemburgse M7 Group S.A aangegaan. Op zijn beurt heeft de Luxemburgse televisieaanbieder nu de transponder waarop de regionale omroepen te zien zijn van SES ASTRA gehuurd.

Op de transponder waarop de regionale omroepen te zien zijn komt binnen enkele maanden meer bandbreedte beschikbaar omdat enkele regionale omroepen in de periode van 1 april tot 1 juli in het bandbreedte besparende MPEG4 gaan uitzenden. Deze vrijgekomen bandbreedte gaat M7 Group S.A gebruiken om het HD-aanbod verder uit te breiden. Op dit moment bestaat het HD-aanbod bij CanalDigitaal al uit meer dan 25 HD-zenders. Dit komt mede doordat, naast het eigen HD-aanbod, veel buitenlandse HD-zenders ongecodeerd via de één van de ASTRA-satellieten te ontvangen zijn. Het aantal ongecodeerde HD-zenders via de ASTRA-satellieten gaat in de komende jaren nog verder toenemen.

Door deze overeenkomst beschikt M7 Group inmiddels over vijf transponders op ASTRA 23.5 Oost, naast vier transponders op ASTRA 19.2 Oost. Dankzij de succesvolle introductie van de ASTRA DUO LNB in 2007, is de overgrote meerderheid van de Nederlandse satelliethuishoudens in staat om beide ASTRA-satellietposities te ontvangen. Bill Wijdeveld, Managing Director ASTRA Benelux: “We zijn erg blij met het nieuwe contract met M7 Group en het feit dat regionale omroep via satelliet beschikbaar blijft. Het bevestigt ook de belangrijke rol die ASTRA 23.5 Oost in vier jaar tijd in Nederland heeft opgebouwd.”

Bron: Bron: Totaal TV
Auteur : Jarco Kriek
Datum: 1 maart 2011

Blijkbaar zouden er dus bijkomende HD-zenders worden toegevoegd op de beschikbare ruimte.

Greets

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Knap.... want ik zie nu 3 AXN zenders voor SkyLink komen op die transponder. Zovel plek komt er dan niet bij... zeker als ze de transponder (nog) niet om kunnen zetten in DVB-S2... Meer HD kanalen zie ik alleen komen als ze de overige transponders omzetten naar andere parameters (8PSK 2/3, 3/4 of zo).

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Citaat:
Meer HD kanalen zie ik alleen komen als ze de overige transponders omzetten naar andere parameters (8PSK 2/3, 3/4 of zo).

Littlesat, laat ons daarover aub niet nog eens beginnen. Het was daar nu een tijdje stil over. Die discussie is ondertussen al ruim gevoerd.

Greets
Geplaatst:

Ik ben het met littlesat eens, er is geen reden om dat niet te doen.

Waren ze overigens niet een transponder op 19.2 aan het opruimen? Misschien dat de restanten daarvan dan (ook nog) op deze transponder komen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

De restenten die nog onbekend zijn voor ons zijn de Radio zenders op de 'SBS' transponder en TMF/Comedy Central.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Citaat:
Ik ben het met littlesat eens, er is geen reden om dat niet te doen.

Dat wil ik best geloven, maar daarover is denk ik ondertussen al zoveel geschreven dat als we het moesten uitprinten er een paar bomen zouden moeten worden omgezaagd om aan voldoende papier te raken.

Greets
Geplaatst:

Kan ook RTL8 HD op vijfde transponder gebruiken????

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Geplaatst:
Origineel bericht van: Zuppelan
Ik schat dat er ruimte ontstaat voor 2 HD-zenders. RTL8 zou dus een plekje kunnen vinden, maar wie weet heeft men andere plannen.

Zal film1 action HD een kans hebben? Dan zal wel de sd versie verdwijnen.
Geplaatst:

Leuk hoor dat speculeren. Komt er een Hd variant van een SD simulcast dan kan de SDvariant inderdaad verdwijnen. Iedereen kan nu geacht worden een juiste decoder te hebben. En nu we toch aan het speculeren zijn, TravelchannelHD lijkt mij een fantastische aanvulling. Daar is overigens niet eens ruimte voor nodig want die kan gedeeld worden met die buitenlandse partner, de Tsjechen geloof ik.

Geplaatst:
Origineel bericht van: meijelsat
Kan ook RTL8 HD op vijfde transponder gebruiken????

RTL8 in HD? Pure verspilling van bandbreedte!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Verder speculeren:

Het wordt tijd dat de eredivisie live abonnees waar krijgen voor hun geld. Wanneer het SD kanaal t.z.t. verdwijnd dan blijft er volgens de huidige situatie niet veel over. Dat is dan ook een reden geweest voor voormalige CDS klanten om te kiezen voor de kabel met 4 eredivisie kanalen.

Geplaatst:

AnimalPlanet HD, RTL8 HD en TravelChannel HD. :D SVP 1 Maal

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Geplaatst:

EL2HD delen met Penthouse HD, EL1HD en Hallmark weer 24/7, en eventueel als EL3 en/of EL4 nodig is EL2HD terugschakelen naar SD. Als ze overschakelen naar bijvoorbeeld 8PSK 27500 2/3 of zo dan is er genoeg plek. (per HD transponder kan er dan ongeveer een HD en een SD zender bij) Ook voor Animal Planet HD en RTL-8HD is er nog plek over voor Film1ActionHD... met 8PSK 27500 3/4 is dat ook nog - alleen wordt het dan net met een regenbui kantjeboord met de triple sat....

Hoeft nog niet eens transponderruimte extra voor bijgehuurd worden...

Geplaatst:
Origineel bericht van: SalimRMAF
AnimalPlanet HD, RTL8 HD en TravelChannel HD. :D SVP 1 Maal

Gooi dat RTL8 er maar helemaal af.
3x RTL is genoeg van hetzelfde sick

Die andere 2: graag!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen