Gast Mreffe Geplaatst: 1 maart 2011 Geplaatst: 1 maart 2011 Ik ben eigenlijk heel er tevreden over de ET9000. Heb tot nu toe een probleem nog niet kunnen oplossen. Telkens als ik ET9000 op standby zet en b.v. volgende dag weer aan dan krijg ik geen beeld op TV. Als b.v. na 30 sec. ET9000 weer op standby zet en vervolgens weer aan dan heb ik wel opeens beeld. TV staat gewoon op HDMI. Heeft iemand dit al eens meegemaakt of weet waar dit door wordt veroorzaakt. OpenPLi image.
robje Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Ik ben benieuwd of je probleem al is opgelost? Wij zitten namelijk met het zelfde "probleem". Ik heb er verder geen last van maar mijn vrouw die begint zich te irriteren
Doctor V Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Heb je al de laatste software erop staan?, ik had nl. een soortgelijk probleem en na een update was het probleem opgelost.
Gast 1664 Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Origineel bericht van: robje Ik heb er verder geen last van maar mijn vrouw die begint zich te irriteren Andere vrouw... Ik heb dit zelf ook 1 keer gezien, dus het kan inderdaad best een verouderde driver zijn.
robje Geplaatst: 25 maart 2011 Geplaatst: 25 maart 2011 Zal vanavond de nieuwste versie flashen, de openpli van 20-03 schijnt stabiel te zijn en goed te werken. Hopelijk is het probleem dan opgelost.
robje Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Heb inmiddels weer geupdated naar een nieuwere versie van eind maart. De problemen bestaan nog steeds. Ik doe de box uit door 1 keer kort op de aan/uit knop te drukken, dus gewoon standby. Bij inschakelen schakeld de tv niet over op HDMI.
Gast 1664 Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Origineel bericht van: robje Bij inschakelen schakeld de tv niet over op HDMI. Dat is niet ongebruikelijk, dat kan aan de HDMI CEC van de TV liggen. Dan zul je met de hand de juiste HDMI ingang van de TV moeten selecteren. Bij de TS staat de TV gewoon op de juiste HDMI ingang, maar er is geen beeld.
robje Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 Oh ja idd, ik had zijn bericht niet helemaal goed gelezen. Tja dan moeten we het maar met de hand blijven doen. Onze Topfield schakelede de scart wel in dus wordt wel ff wennen.
hemertje Geplaatst: 5 april 2011 Geplaatst: 5 april 2011 zoek eens op "hotelmode" of "servicemode" voor je TV daarin kun ja aangeven dat je TV moet opstarten met een vastgestelde ingang, bv scart of HDMI1 DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
robje Geplaatst: 6 april 2011 Geplaatst: 6 april 2011 Dat is inderdaad een goede. Ik zal eens kijken of ik in de servicemode kan komen van mijn Panasonic Plasma tv.
videodok Geplaatst: 27 april 2011 Geplaatst: 27 april 2011 Is dit probleem inmiddels opgelost? Ik heb 2 ET9000's en op 1 van de TV's dit zelfde probleem. TV staat aan en op HDMI. Bij opstarten uit standby, geen beeld op hdmi. Bij opstarten uit deep standby wel beeld, maar opstarten uit deep standby duurt best lang.
jedeje Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Ik ken dit probleem niet met m'n ET9000, maar kende het probleem wel met m'n TF7700HDPVR met E2. Die hoefde ik niet geheel te rebooten om beeld te krijgen, hdmi stekker uit/in de TV was afdoende. Later heb ik CEC uitgezet via het menu van de TV (Anynet+ bij Samsung), dat loste het euvel voorgoed op. Gr JeDeJe ---------------------------- Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.
videodok Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Ik ga zeker kijken naar CEC settings. Ik begreep dat dit een protocol was om automatisch om te schakelen, naar een actieve hdmi poort. Hopelijk vind ik wat.
videodok Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Opgelost Waarschijnlijk inderdaad CEC probleem. Kon echter de term CEC niet terugvinden op het JVC scherm, maar HDMI control wel. Deze op OFF gezet en probleem direct verholpen. Tuner kan nu eindelijk op standby ipv deep standby.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen