marcel1970 Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Als ik klaar ben met film kijken op mijn Dune dan druk ik deze uit met de ab, dan komt deze in stand-by te staan. Zodra ik dan op wat voor knop ook druk van de ab van mijn Dreambox 800HD, komt er power off te staan in de display van de dune en gaat deze helemaal uit. Best vervelend als je tussen 2 filmpjes even tv wilt kijken. Meer mensen bekend met dit probleem? "My next wife will be normal"
winwiz Geplaatst: 2 maart 2011 Geplaatst: 2 maart 2011 Origineel bericht van: marcel1970 Als ik klaar ben met film kijken op mijn Dune dan druk ik deze uit met de ab, dan komt deze in stand-by te staan. Zodra ik dan op wat voor knop ook druk van de ab van mijn Dreambox 800HD, komt er power off te staan in de display van de dune en gaat deze helemaal uit. Best vervelend als je tussen 2 filmpjes even tv wilt kijken. Meer mensen bekend met dit probleem? De Dune en de Dreambox gebruiken klaarblijkelijk gemeenschappelijke infrarood codes... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
marcel1970 Geplaatst: 2 maart 2011 Auteur Geplaatst: 2 maart 2011 Jah idd maar het gekke is dit gebeurd met bijna elke willekeurige knop van de db remote dus maakt niet uit of ik een cijfer power of funktie toets indruk...en (heel) soms gebeurd het ook niet. "My next wife will be normal"
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 3 maart 2011 Geplaatst: 3 maart 2011 Het is mogelijk om een AB van de dreambox op een ander kanaal te laten werken. Om maar een voorbeeld te noemen... Stel je hebt twee dreamboxen naast elkaar staan, dan is het dus mogelijk om de ene alléén met de ene AB te laten werken en de ander met de andere. Misschien zou zoiets een mogelijke oplossing van jouw probleem kunnen zijn. Vraag me alleen niet hoe je dat moet bewerkstelligen, even zoeken op het board dus want het is wel eens besproken.
marcel1970 Geplaatst: 3 maart 2011 Auteur Geplaatst: 3 maart 2011 Heb er hier een tread over gevonden, alleen werk ik meestal met een harmony remote dus om dit "gebruiksvriendelijk" op te lossen zal ik ook daarvoor ook een oplossing moeten vinden. Zijn hier niet meer mensen met een Dune en een Dreambox? Die wel/niet hetzelfde probleem hebben? "My next wife will be normal"
marcel1970 Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Geplaatst: 24 maart 2011 Ben er intussen (redelijk) uit, als ik me Dune stand by zet moet ik eerst een ab van een ander apparaat gebruiken (receiver of PS3 (via harmony infra rood dus)) dan gaat de dune niet meer in power off mode, druk ik direct na stand by op de dreambox ab dan wel "My next wife will be normal"
holosat Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Ik heb pas een Dune HD Smart B1 gekocht, en vrij snel liep ik ook tegen het beschreven probleem aan in combinatie met een Dreambox 800HD. Omdat ik zag dat jouw probleem al in maart speelde, ben ik benieuwd of je inmiddels nog andere mogelijke oplossingen/instellingen gevonden hebt om het probleem op te lossen. Ik kan bevestigen dat je met het tussendoor gebruiken van een andere afstandsbediening het probleem kan omzeilen ......, maar dit is bepaald geen vriendelijke workaround voor de niet "technische" gebruikers thuis. Holosat.
marcel1970 Geplaatst: 21 juli 2011 Auteur Geplaatst: 21 juli 2011 Ik heb er nog niets op gevonden, maar ik heb de Dune nu zo ingesteld dat hij al helemaal uitgaat als ik de uit toets indruk. Dit zou volgens de handleiding energie besparen "My next wife will be normal"
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen