Ga naar inhoud


Ik heb mijn paard van stal gehaald!


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

  • Moderator

@gigantaandemuur..

 

CIMG3927.JPG

 

Dat is volgens mij een black bomber of te wel een honda cb450T.

Dat was de eerste zware motorfiets die honda in europa verkocht werd d8 ik.

 

Leeftijd zal rond de jaren 60 zijn. Mooi ding smile

ik heb zelf een cb500t gehad en dat was best een pittig beestje. er werden zelfs races mee gehouden.

Hij heeft ook iets leuks nl torsie stangen ipv klepveren.

het voordeel daarvan is dat je geen "zwevende kleppen" krijgt bij hogere toerentallen. Hij blijft ook gewoon optrekken bij een hogere snelheid.

Met die fiets heb ik veel plezier gehad.

 

edit..

 

net even gegoogled maar jou fiets lijkt er wel op maar is hem niet.

http://www.motorcycleclassics.com/uploadedImages/Blogs/Landon/found_on_ebay-honda_cb450.jpg

 

dat is de 450..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Greatone,

 

Citaat:
Aan de andere kant ben ik zo vaak langs ome motormuis gereden, en ben nooit staande gehouden.

 

Denk dat je vanavond ook niet meer staande gehouden zult worden, je zult het hele huis wel vol hebben, Van Harte nog.

 

Was wel verassing om er achter te komen dat je ook gek op motoren bent, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n mooi weer en ik kom er niet toe .

Auto's naar apk ,werken ,begrafenissen enz .

Heb er nog wel diverse op stal .

Guzzi LM 1 : eerst nog jaartje werk

Suzuki Gt750 : omgelazerd bij monteren van electronische ontsteking , ruit kapot en loopt onderin niet gelijk .

Ktm lc 4 : stationair een ramp , niet mee te rijden .

Honda XL 600 : Staat bij mijn zus heb daar MB sprinter opgehaald om koppeling te maken

Honda cb 550 : zou kunnen

Guzzi V7 special : zou kunnen , maar die pak je niet zo maar.

 

Ieder het zijne , maar waarom neem je een motor die , veel te duur is, niet door een bocht te sturen is zonder de grond te raken , nauwelijks remt ,

een Golf gti niet kan volgen ?

Zijn zeker ook Apple klanten .

 

Matchless , een Harley ?? Dan toch wel een Knucklehead of ouder ? Ik had je meer verwacht op een G50 .

 

Holle vaten klinken het langst , een beetje geluid is leuk maar , veel maken het te bont .

Als je veel geluid maken leuk vind moet je eens komen luisteren naar mijn gt zonder eind dempers ( 3 cyl tweetakt met expansie pijpen ) ,

ben je gauw genezen .

Ik reed eens langs het cafe met open expansie's (gt250) waarop de klanten riepen dat zoiets een verbaal moest krijgen

, op een na , die zei liever niet , omdat hij het dan zou moeten betalen , mijn vader dus .

Veel geluid (te) vind ik tegenwoordig genant , om 5 uur s'morgens naar je werk terwijl je de hele straat wakker maakt is niet echt leuk .

Ook maakt het imago van de motorrijder er niet beter op .

Slechts een keer was geluid functioneel . Mijn neef ging rijden in Kenia met een groep , er werd aangeraden een flinke herrie uitlaat te monteren .

Als de eerste rijder door het dorp reed liep heel de bevolking de straat op , het was wel fijn dat men je dan hoorde aankomen .

Lijkt me in Nederland overbodig !!

Tijdens een toertochtje (in Nederland ) later werd hem ook verzocht achteraan te gaan rijden : andere rijders kregen er hoofdpijn van .

 

RIJ VEILIG !!

 

Ad

 

 

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb het gevoel dat mijn fiets een keer in de bigtwin heeft gestaan.

 

Het is idd wel een oudje wat ik nu heb.

 

Een FXR uit 82 met evo blok.Er zitten veel extra dingen op zoals lagere vering en balhoofdplaten die in een schuinere hoek staan.

 

Maar een foto zegt veel meer denk ik..

 

harley1.jpg

harley1.jpg

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zilverster
@Greatone,

Denk dat je vanavond ook niet meer staande gehouden zult worden, je zult het hele huis wel vol hebben, Van Harte nog.

Was wel verassing om er achter te komen dat je ook gek op motoren bent, gr.

Zilverster.


Had inderdaad het huis vol zitten, was een gezellige avond smile Van het weekend doen we het nog een keer over :D

Leuk dat het je was opgevallen!

En ik ben inderdaad gek op motoren. 3 jaar terug nog een VIP arrangement gehad tijdens de TT in Assen, waar ik Rossi heb ontmoet laugh

Afgelopen motorbeurs in Utrecht nog enkele leuke motoren gezien waar ik intresse in heb, moet alleen nog een keuze maken welke het eventueel gaat worden.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aanj
Ieder het zijne , maar waarom neem je een motor die , veel te duur is, niet door een bocht te sturen is zonder de grond te raken , nauwelijks remt ,
een Golf gti niet kan volgen ?
Zijn zeker ook Apple klanten .


Nee, zeer zeker geen Apple klant, wel Harley klant.

Je zult het misschien ooit nog wel gaan begrijpen... Er is meer in de wereld dan alleen maar knietje aan de grond... Dat gaat op een gegeven moment ook vervelen en kost je je rijbewijs!

En jouw beeld van een Harley is totaal verkeerd, naast het feit dat sommige Harley rijders de acceleratie van een Golf GTI totaal oninteressant vinden!!!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd pas 38 jaar motor dus ik denk niet dat ik het nog gaan snappen .

Heb van alles gedaan van off road ritten , sterrendagen op Zandvoort , tot vakantie's door europa in een tentje met 2 motoren , in regen , sneeuw en ijs

Over een weg sukkellen met een showboot vol toeters en bellen , met een hoop herrie , dat ze je toch vooral zien heeft mij nooit getrokken

(expansie pijpen gaven veel meer vermogen ).

Ik vind het ook fijn dat ik op tijd kan stoppen als er onverwacht een auto uit een zijstraat komt en er niet op knal met een Suzuki Intruder gechopt

, omdat de remmen meer show zijn dan functioneel ( mijn zwager dus ) .

Heb ooit eens op een Virago 750 gereden , is verdorie net of je op een circus bal rijd , het wil alle kanten op en de gewichtsverdeling slaat nergens op .

Mijn ideaal is met een off road motor door verre landen te trekken .

Met de V 7 op een drukke plaats gaan staan en dan meer contact hebben dan de bling bling fietsen is ook wel leuk .

Rijden in Ned is niet leuk meer door drempels , regeltjes ,gestoorde weggebruikers etc.

Ik rijdt overigens zelden harder dan 140 km/u , het samenspel tussen motor en weg trekt me , hoe kan ik zo leuk mogelijk door een bocht gezien de omstandigheden .

En dan is het vervelend dat de motor de grond al raakt ver voor het leuk word .

Harley rijders heb je ook in soorten en maten maar degenen die ik tegen kwam in Engeland , Liberator , Electraglide etc onderweg naar treffen in Brighton

, en dan via Denemarken terug , met koffers gereedschap , vind ik de echte .

Degenen die onderweg stoppen om te poetsen , hun werkster ook de motor schoon laten maken , onderhoud door de dealer laten doen , vind ik juppen die volgens mij beter een cabrio ( trike ? )kunnen kopen . Veel comfortabeler , je kan droog zitten , je radio goed horen ( zodat een ieder kan mee genieten )

je hoeft geen lastige helm op (kunnen ze ook zien wie die prachtige auto heeft ) en je trekt nog meer aandacht , nu ook van de van "normale" burgers .

Voorts is het bezit van een Harley erg stressvol , ze halen je Electraglide(oude) uit je garage weg ( vriend van me overkomen ).

Dat ze in Italië een MV (oud) uit een binnenplaats over een flat weg halen met een kraan kan ik nog inkomen , maar een Harley ?!?

Maar doe wat je niet laten kunt.

Er zal wel ergens een bijeenkomst zijn van Harley rijders met veel gepoets , drank , hamburgers en mensen die 3000 km per jaar al heel behoorlijk vinden .

Ik ga nog wat rijden op de CB 550 , vrouwen motor (laag ) maar toch wel leuk ( en hij doet het altijd !!!!!!!).

 

Ad

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Ik rijd pas 38 jaar motor

 

Lol.. dan ben ik pas "beginner" met maar 24 jaar op de teller smile

 

En daar heb ik 18 jaar lang met een gpz900 mee gesleten. Omdat hij op was had ik niks meer te rijden en kwam deze motor toevallig langs.

Ik was nl aan het sparen voor een andere kawa smile

 

Daarom ben ik niet zo merk gericht zoals sommige vinden dat een harley de enige echte is.Maar mischien is de virus nog niet toegeslagen.

 

Zo'n tupperware harley vind ik ook helemaal niks. Een kennis van me heeft zo'n ding en het is idd een kermisfiets.

Nu ik weer iets rijdend heb kan ik lekker rustig de matchless weer in elkaar gaan bouwen en daarna aan me motobecane uit 1934 beginnen.

EN als die klaar is staat nog een honda vf1000f op me te wachten samen met een tr1 hardtail chopper ...

 

Pfff.. ik heb eigenlijk een beetje teveel staan merk ik smile

 

En in de winter?

Dan rij ik reliant wink

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aanj
Ieder het zijne , maar waarom neem je een motor die , veel te duur is, niet door een bocht te sturen is zonder de grond te raken , nauwelijks remt ,
een Golf gti niet kan volgen ?
Zijn zeker ook Apple klanten .


Wat heeft een Golf GTI eigenlijks met motorrijden te maken?

Ik rijd in het dagelijkse leven een Golf 5 GTI, maar heb een chopper als motor.

Als ik motor rijd, dan wil ik vooral genieten, hoeft niet hard en laag te gaan wink

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een scheurijzer vind ik ook niet mis hoor.

 

maar ik rij nu een paar dagen op de harley en je rijdt daar heel anders op.

 

Ik reed gisteren rustig en relaxed met een smile op me gezicht.

Even naar de snelheidsmeter kijken en zie dat ik eigenlijk te langzaam rij. But who cares smile Met die snelheid genieten van het rijden kon met de kawa niet. Daar kwam de smile pas bij een (te) hoge snelheid.

 

En ik had idd liever een liberator gehad maar die had ik voor deze prijs nooit gevonden.

 

harley duur? dat was voor de banken ellende zo maar die tijden zijn veranderd. De onderdelen prijzen liggen ongeveer gelijk aan de BMW onderdelen tegenwoordig.

En als je geen gekke dingen doet lijkt mij een harley net zo betrouwbaar als een normale motor.

Gewoon je onderhoud doen en niet het gas vol open bij een koude motor.

Een vriend van me heeft van de week nog een harley gekocht uit 96 voor 6500 euro.

Helaas is diefstal wel een probleem bij dit merk frown

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motorrijden is zo leuk en "vroeger" ook zo verbroederend .

Je stond nooit lang alleen langs de weg met een kapotte bougie .

Iemand stopte er wel , maar een bougie uit een Honda cb 450 , dat gaat niet lang goed in een Suzuki GT 250 (gat in de zuiger )

Dat moet ik nu nog zien , en als er al iemand stopt , heeft hij waarschijnlijk nog geen bougie bij zich . Als hij al weet wat het is .

Verstopte sproeier ?? Wat is dat ?

Je kon toen ik begon ( motoren begonnen toe weer in te komen )nog een Liberator kopen met weinig km (mls )gelopen uit ww 2 magazijnen in Griekenland voor Fl 5000,-.

En een Matchless voor Fl 250,- in de dump ( had ook nog een FN M13 met 2000 km gelopen )

Nog een pijnlijk verhaal net voor mijn tijd . Oud ijzer handelaar kom met liberator aan bij zijn bedrijf , een kennis kon hem kopen voor Fl 25,00 .

Maar hij had het geld niet , de motor werd van de wagen geschopt en gesloopt !!!

Begin jaren 70 lag hier nog een Matchless voor oud vuil naast de weg ,kon je zo meenemen ( had ik toch moeten doen ) .

Heb ik je wel eens verteld ,Matchless , tijdens een sat meeting in het dorp van onzen vriend Prutsie .Ik was toen met de V 7 .

Heb eens een ZX 9 r mogen lenen , heb er even 240 mee gereden , moest het toch eens proberen , is helemaal niet leuk .

Je helm fladdert alle kanten op , weg is een ramp , je moet meer op andere weggebruikers letten dan de weg .

Optrekken ,wauw kikken man , leuk een bocht aansnijden , heerlijk .

We werden op weg naar Sprint in Drachten ( Herman Jolink met Ducati , over BIG TWIN gesproken )ingehaald

, wij 140 km /u , met 200 km + , in de bocht naar het vliegveld haalden we ze vlotjes in , watjes ,

hard rechtuit tijden kan iedereen .

Oppassen dat je vrouw niet te ver achterop raakt als je in Grenoble de (bochtige) alpen in gaat is ook aan te raden

voor de sfeer de rest van de vakantie .Volgen mij zou ik nu ook een schoteltje achterop meenemen .

Vriendje met BMW R 60 organiseerde af en toe ritjes vanaf de motor camping waar hij meer kwam .

Klaagde dat ze hem zo slecht volgden , een bergbeekje durfden ze bijna niet door met hun polyester bakken . :D

 

Blijven rijden , maak niet welke motor, blijft leuk .

Maar in ned volgens mij het leukst met een KTM SUPER MOTARD , ruim vermogen , weegt niks , overal te rijden , snel of langzaam , overal te parkeren

,pizzabox (topkoffer ) achterop voor wat boodschappen of je helm , laag verbruik , comfortabel zitten , en geen ruimte voor passagier ,

krijg je ook geen roffels op je rug of ander commentaar . smirk

Een nadeel : er wordt soms een duiveltje in je wakker .

 

EN ALTIJD MET HELM AL IS NOG ZO WARM.

 

Meemaken dat meisjes van 16 verongelukken omdat ze geen helm op hebben achterop , gaat je niet in je kouwe kleren zitten.

 

Ad

 

 

 

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag was dan de grote dag! Mijn nieuwe motor is afgeleverd, ik heb vandaag een hoop kilometers gemaakt.

 

Wat is het toch fijn, om je steeds weer te realiseren dat nu dan toch echt mijn droom is uitgekomen: Ik heb een Harley. En wat rijdt het lekker met dat steeds weer in je achterhoofd.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...