Ga naar inhoud


Zijn het aantal 'aansluitingen' Canal Digitaal bekend?


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Vroeger hoorde je Canal Digitaal nog wel eens opscheppen hoeveel aansluitingen ze er dat jaar weer bij hadden gekregen.

 

Volgens mij gaan die aantalleen alleen maar omlaag de laatste 2 a 3 jaar, en volgens mij hoor je er om die reden ook weinig meer over.

 

Zijn die aantallen ergens onafhankelijk inzichtelijk?

 

Het waren er volgens CanalDigitaal ooit zo'n 700.000 maar ik verwacht dat het er inmiddels fors minder zijn.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik las een tijd geleden ergens een percentage over digitale tv, en omgerekend kwam ik zelf uit op iets tussen de 200.000 en 300.000 abonnees voor CD.

 

Veel mensen hebben wel een schotel hangen, maar kijken gewoon via kabel, of iptv, of digitenne is me ervaring.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag de jaar gegevens op van het bedrijf en je weet het. Of denk ik nu te simpel?

 

Andere optie, is de transponder huur per jaar schatten, delen door goedkoopste pakket STB en een keer door duurste pakket. Dan heb je de grenzen van de betalende abonnees.

 

Wel zal ook de 123 kijker door cds wel meegerekend worden bij de marktaandeel berekening.

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar zaten ze net boven de 800.000 meen ik, maar aangezien hun marktaandeel iets gedaald is zal het rond de 750.000 zitten.

 

Op telecom paper worden wel is marktaandeel cijfers gepost.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik geloof er niets van. Ik denk dat het nog (veel) lager is.

 

Vandaar de vraag naar harde cijfers.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn momenteel circa 5 miljoen "digitale" kijkers in Nederland (--> KLIK <--), en het marktaandeel

van CDS schijnt momenteel ergens rond de 16% te liggen (Bron: Diverse mediasites op Internet)

En 16% van circa 5 miljoen geeft circa 800.000 kijkers voor CDS.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

800.000 aansluitingen vind ik ook een heel reeel getal. Vergeet echter niet dat er ook huishoudens zijn die zowel Ziggo als Canal Digitaal hebben. Het is dus de vraag met 4,6 miljoen het aantal abbonementen bedoeld wordt of het aantal huishoudens met digitale televisie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
En 16% van circa 5 miljoen geeft circa 800.000 kijkers voor CDS.vGnp


Ik heb andere cijfers gelezen.
Citaat:
Het slechtst presteert CanalDigitaal op dit moment. De satelliettelevisieaanbieder zag het marktaandeel op de digitale televisiemarkt in een half jaar tijd slinken van 7,8 naar 5,8 procent

Zodoende kwam ik op 200.000 a 300.000

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat bedoel ik. Ik had verwacht dat het met 500.000 een heel eind op zou zijn.

 

Vandaar dat ze ook niet meer pronken met hun marktaandeel wink

 

Jammer voor ons, want dat betekend ook minder hobbyisten die ons met een bezoekje vereren.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Origineel bericht van: vGnp
En 16% van circa 5 miljoen geeft circa 800.000 kijkers voor CDS.vGnp


Ik heb andere cijfers gelezen.
Citaat:
Het slechtst presteert CanalDigitaal op dit moment. De satelliettelevisieaanbieder zag het marktaandeel op de digitale televisiemarkt in een half jaar tijd slinken van 7,8 naar 5,8 procent

Zodoende kwam ik op 200.000 a 300.000


Zijn cijfers van half 2010; sindsdien is er wel flink campagne gevoerd.
Niet dat ik verwacht dat de groep satkijkers harder groeit als andere digitale groepen.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Het slechtst presteert CanalDigitaal op dit moment. De satelliettelevisieaanbieder zag het marktaandeel op de digitale televisiemarkt in een half jaar tijd slinken van 7,8 naar 5,8 procent

Waar komen deze belachelijke cijfers vandaan?

Bron van die cijfers rond de 16%: http://www.nu.nl/internet/2326061/digitale-tv-aansluitingen-weer-toegenomen.html

Ergens las ik ook dat een paar jaar geleden ze de miljoenste kaart geregistreerd hadden staan... Denk toch dat 7K tot 8K aan abonnees representatief kan zijn... maar als de helft daarvan slechts een SetTop pakket heeft????
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Het slechtst presteert CanalDigitaal op dit moment. De satelliettelevisieaanbieder zag het marktaandeel op de digitale televisiemarkt in een half jaar tijd slinken van 7,8 naar 5,8 procent

Waar komen deze belachelijke cijfers vandaan?


Ik heb ze hier gevonden:
satellitemagazine.com juli 2009

Aangezien de 16% cijfers dateren van september 2010 mag je daaruit de voorzichtige conclusie trekken dat het marktaandeel juist flink is toegenomen tussen juli 2009 en september 2010!

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Het slechtst presteert CanalDigitaal op dit moment. De satelliettelevisieaanbieder zag het marktaandeel op de digitale televisiemarkt in een half jaar tijd slinken van 7,8 naar 5,8 procent

Waar komen deze belachelijke cijfers vandaan?


Je hebt een slecht geheugen Littlesat
Hier komen de cijfers vandaan.
http://www.satellitemagazine.com/?action=pagina&id=49&id2=2231&title=CanalDigitaal verliest digitaal marktaandeel

Auteur: Jarco Kriek

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n slecht geheugen heb ik nu ook weer niet. Deze link is nog een jaar eerder dan de mijne.... Vreemd dit verschil in cijfers niet???

 

Vermoed dat deze cijfers inclusief analoge (kabel) TV zijn...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...