Ga naar inhoud


Zijn het aantal 'aansluitingen' Canal Digitaal bekend?


Michel

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Noordzee
Goed om te zien dat het aantal satellietkijkers nog altijd aan het stijgen is. En dit ondanks de stevige concurrentie van andere platformen.
Die 900.000 aansluitingen zijn lang niet allemaal betalende abonnee's.

Waar baseer je deze ferme uitspraak op? whistle

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Volgens mij wordt er in alle tot nu toe gepresenteerde cijfers gerekend met het aantal digitale TV kijkers.

 

Nergens staat dat het om CanalDigitaal kijkers gaat.

 

Een (van oorsprong) Turkse meneer die via de schotel naar Turkse zenders kijkt, kijkt immers ook al digitaal.

 

Als die aantallen meetellen, mag je er zo 300.000 vanaf trekken wink

 

Ik geloof niets van al die cijfers. Het zou mij benieuwen hoeveel canal digitaal abonnees nog steeds jaarlijks een of andere vorm van bijdrage betalen, want alleen die mensen kan je als (legale) kijker beschouwen.

 

Die cijfers zullen wel heel erg geheim zijn.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk het niet dat je die 300K ervan af kunt trekken... die 300K Turken, Marokanen etz... staan niet geregistreerd... Je ziet er zelfs geen Nederlanders bijstaan die nog altijd analoog naar Duitse zenders kijken ;-)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Volgens mij wordt er in alle tot nu toe gepresenteerde cijfers gerekend met het aantal digitale TV kijkers.

Nergens staat dat het om CanalDigitaal kijkers gaat.

Toch wel...
Ze meten de aansluitingen aan de hand van de abonnementen, want hoe moet je anders betrouwbaar meten hoeveel satellietkijkers er zijn?
Op pag. 32 staat een grafiek dat Canal Digitaal ca. 20% heeft van alle digitale TV aansluitingen en op pag. 24 staat dat er in het 2e kwartaal van 2010 4,7 miljoen digitale TV aansluitingen zijn, dan kom je op 940.000.
In de bijlage nog een ander rapport waar ook e.e.a. in staat. Het is alleen niet de laatste versie, want daar moet je een account voor hebben op de betreffende website.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bovenstaande grafiek geeft een indicatie van het aantal huishoudens dat inmiddels is aangesloten

op enige vorm van digitale televisie. De grafiek is gebaseerd op gegevens die door de

distributiepartijen zijn verstrekt of via publieke bronnen als persberichten/kwartaalcijfers zijn gepubliceerd, aangevuld met inschattingen van deskundigen1. Deze gegevens zijn opgeteld en niet

ontdubbeld voor bijv. huishoudens met meerdere aansluitingen of recreatief gebruik. Ook

verschillen de definities die de diverse distributiepartijen hanteren als grondslag voor de

gepubliceerde aantallen. Het doel van deze grafiek is primair de ontwikkeling aan te geven in de

afgelopen kwartalen.

 

De vraag is hoe betrouwbaar zijn deze opgaven en wat wordt er geteld.

De niet betalende gebruikers van de CanalDigitaal seca2, seca3 en irdeto kaart worden ook geteld.

De Nederland 1, 2 en 3 kijkers via de satelliet dus.De free to view kanalen dus.

In princiepe is dat iedere kaart die in een ververleden uitgegeven is en waar het abonnement van is opgezegd.

Van de hier genoemde 940.000 digitale CanalDigitaal gebruikers blijven er dan nog maar erg weinig over die jaarlijks of maandelijks en xxx bedrag aan CanalDigitaal over maken ....

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Noordzee
Goed om te zien dat het aantal satellietkijkers nog altijd aan het stijgen is. En dit ondanks de stevige concurrentie van andere platformen.
Die 900.000 aansluitingen zijn lang niet allemaal betalende abonnee's.

Waar baseer je deze ferme uitspraak op? whistle



Zoals Johan45 hierboven ook al schreef zijn er veel mensen die wel een Smartcard bezitten, maar waar verder niets meer voor wordt betaald.

Zelf behoor ik ook tot die groep, ik kan wel Nederland 1/2/3 bekijken.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval zijn er nu twee raparten van een officiele instantie waaruit blijkt dat CDS ongeveer net zo groot is als UPC..

 

Alleen zal de omzet door de goedkopere prijzen (er zullen nog veel SetTop pakketters bij die 900K zitten) minder zijn... lijkt mij...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
In ieder geval zijn er nu twee raparten van een officiele instantie waaruit blijkt dat CDS ongeveer net zo groot is als UPC..


Aan me hoela met officieel.
Die opgegeven cijfers zijn niet gecontroleerd.!
Zo heb ik net ergens gelezen dat CanalDigitaal nog geen 450000 betalende abonnees heeft.
Zijn ook geen officiële cijfers en de bron mag ik niet noemen.
Maar nu kan je wel op het andere board schrijven dat je dit gelezen hebt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... 450K...en dan geen bron. Ergens gelezen...

 

Bij deze lees je nu CDS heeft slechts 100.000 abonnees... smile

 

En heus deze raporten zijn betrouwbaar... of mag je deze instanties ook al gaan wantrouwen...?????? Er komt wel praktisch 2x hetzelfde uit!!!!

 

Mijn kantekeningen veel SetTop pakketen heb ik al genoemd...

 

Verder is het wel heel makkelijk om negatief te doen wat betreft CDS....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit betrouwbare bron weet ik dat canal digitaal in elk geval 1 betalende abonnee heeft!! laugh:D

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat


Bij deze lees je nu CDS heeft slechts 100.000 abonnees... smile



Okee, staat genoteerd.

Cijvers komen van de providers.
Alleen uit concurrentie overwegingen maken ze dit liever niet bekend.
Zo is het voor CanalDigitaal wel erg makkelijk om alle kaarten die ze ooit uitgegeven hebben als digitale gebruikers te bestempelen.
Onzin dus, er klopt helemaal niets van de genoemde +900K cijfers.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag begon met "Zijn het aantal 'aansluitingen' Canal Digitaal bekend?"

 

Onder het aantal aansluitingen kun je (denk ik) verstaan, alle actieve (hoofd-)smartcards. Of daar ook opgezegde abonnementen bij zitten betwijfel ik.

Misschien kun je betere informatie uit de gedeponeerde jaarstukken halen, die zijn opvraagbaar bij de KvK.

In het TNO rapport staan ook nog referenties genoemd zoals cijfers van de OPTA, deze kun je ook nakijken.

 

Opgaves zoals "ik heb ergens gelezen dat..." zijn onbetrouwbaar zonder bron opgave. Het moet toch onderbouwd worden hoe je aan die getallen komt.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben meer dan een miljoen geregistreerde kaarten... (Bron: google 'CANALDIGITAAL MILJOEN KAARTEN' en dat is al enige tijd geleden (April 2008?)... Dus 900K is al minder dan het aantal geregistreerde kaarten (gratis Nederland 1,2 en 3).

 

Als je al de cijfers van Opta en TNO niet meer vertrouwen kan??? Dan ga ik 'spontaan' ook de KPN, kabel, IPTV cijfers in twijfel brengen.......???????!!!

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...