Ga naar inhoud


Zijn het aantal 'aansluitingen' Canal Digitaal bekend?


Michel

Aanbevolen berichten


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator
Origineel bericht van: Littlesat
Ergens las ik ook dat een paar jaar geleden ze de miljoenste kaart geregistreerd hadden staan...


Er zijn denk ik best wel wat huishoudens met een 2e of een 3e kaart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Origineel bericht van: Littlesat
Ergens las ik ook dat een paar jaar geleden ze de miljoenste kaart geregistreerd hadden staan...


Er zijn denk ik best wel wat huishoudens met een 2e of een 3e kaart.

Maar die zijn er bij alle aanbieders. Bij Ziggo zijn zelfs abonnees met een 4e.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo jammer dat kabel nooit kan concurreren met het Internationale aanbod van Canal Digitaal. Ik ontvang via mijn glasvezelboer nu wel wat Internationale zenders, maar dat zijn dan 5 internationale nieuwszenders (BBC World, CNN, EuroNews, CNBC, NHK World) en dan de BBC zenders (1, 2 en Entertainment), ARD, ZDF, WDR, NDR, RTL, ProSieben en Sat1, CNN Turk, TRT en Al Jazeera. Op zich een interessant internationaal aanbod maar dit kan niet tippen aan het internationale aanbod van de schotel.

 

Zou CDS dadelijk de mist in gaan omdat ze veel minder abonnees hebben, dan is de schotel in Nederland alleen interessant voor FTA aanbod. Dat zou toch zonde zijn... wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind niet zo vreemd dat canal digitaal verder achterloopt. Ten eerste de slechte administratie ten tijde van FilmNet en Canal+, toen de switch van irdeto naar seca. Toen kwam er ineens weer een switch naar andere satelliet.

En als laatste weer een nieuwe uitzend norm.

De gebruiker wordt steeds weer op nieuwe kosten gejaagd.

En dan heb ik het nog niet over het NL zender aanbod, waar zijn de publieke thema kanalen, en RTL Lounge, Comedy Family.

Dat zijn zender in het nederlands dus makkelijker voor de mensen.

Dat het slecht gaat met Canal Digitaal vind ik niet zo vreemd.

En de kosten voor digitale TV zijn een stuk lager, schijntje smartkaart en de ontvanger ook voor geen 100 euro. In sommige gevalen via CI in de tv op te lossen. Canal Digitaal kan overleven door daadwerkelijk een zeer compleet zender aanbod te gaan bieden waaronder alle regionale zenders, ook die we nu op dit moment missen. En dan ook veel theme NL zenders zodat je een afspiegeling bent van de kabel.

En dan gooi je nog een hoop zender erboven op als lokkertje en maak je smartkaart een stuk goedkoper. Mensen trappen niet meer in dure 0900 nr's en hoge prijzen in ijskrabbers.

VANTAGE X221SCI / Skystar 2 / DM 8000 HD / DrHD F16 / DrHD F15 / Viosat G4Quadro / 2 x Echostar 1,20 68e-50w / Quali-TV 1080 for 4:2:2 / Moteck DBOX II / Channelmaster 1.2 45o-45w / GBOX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat werkt.

Wat jij wil is meer zenders voor minder geld.

Transponders zijn niet goedkoop.

Sta er van te kijken hoeveel transonders er gehuurd zijn voor zo'n klein landje.

Kijk eens naar Sky Duitsland. En die kunnen niet eens winst maken.

Vind dat CDS het goed doet op dat gebied.

Die veranderingen zijn inderdaad niet goed. Van mpeg 2 naar mpeg 4 hoeft de klant niets te weinig te kosten.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk... Leuk om te zien hoe het marktaandeel Digitale TV van satelliet slinkte sinds de kabel en Digitenne eindelijk eens fatsoendelijk begon met Digitale TV en hoe die krimp zich eigenlijk de laatste jaren gestabiliseerd heeft en een beetje zichtbaar weer iets aan het groeien is...

 

En ook in het totale marktaandeel zijn interessante dingen te zien... Vooral de kabelkrimp (vanaf de piek in 2003)... En de krimp van de ether die weer gaat groeien doordat Digitenne in heel het land begon...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg niet voor minder geld ben bereid voor televisie te betalen, maar dan wel voor kwaliteit en niet voor pulp.

Kijk engelse kanalen via andere satelliet erbij is mooi en makkelijk, maar je moet de consument wel over de streep trekken. En dat gebeurd nu niet, of zeer slecht.

Want als je geen aanbod bied wat een NL consument wil, zullen ze op de kabel blijven hangen.

Mischien ook een verstandige zet geweest om naar de goedkope 23.5 satelliet te gaan, en daar ook flinkt te gaan uitbreiden.

En als je daar een aanbod kan krijgen wat de kabel overtreft zullen er veel volgen.

Je kan altijd markt gebied belgie proberen bij te krijgen voor de thema NL zenders.

 

VANTAGE X221SCI / Skystar 2 / DM 8000 HD / DrHD F16 / DrHD F15 / Viosat G4Quadro / 2 x Echostar 1,20 68e-50w / Quali-TV 1080 for 4:2:2 / Moteck DBOX II / Channelmaster 1.2 45o-45w / GBOX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Want als je geen aanbod bied wat een NL consument wil, zullen ze op de kabel blijven hangen.

Uit de grafieken blijkt juist dat er steeds minder abonnees blijven hangen bij de kabel... en als je de rapporten van de kabelaars zo doorleest dan hebben ze alleen meer omzet door internet, telefonie, en dure digitale extra pakketten aan te bieden via die kabel -alias- nog meer geld te vangen.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te zien dat het aantal satellietkijkers nog altijd aan het stijgen is. En dit ondanks de stevige concurrentie van andere platformen.

 

Die 900.000 aansluitingen zijn lang niet allemaal betalende abonnee's. Als iemand een abonnement opzegt blijft de aansluiting in stand en wordt de aansluiting omgezet in een gratis standaardpakket.

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...