Golfdiesel Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Ik heb een Visiosat Bi-Sat G3c gekocht voor de ontvangst van de 19.2, 23.5 en 28.2 posities. Nu zie ik verschillende afbeeldingen voor de montage van de LNB houders. Ik zie bijvoorbeeld deze: (is van een G4, maar verder moet dat niet veel uitmaken) Foto is uit een ander draadje gepakt, hoop dat de maker van de foto daar geen moeite mee heeft. Op deze foto zie je dat de LNB voor de 28.2 positie veel hoger staat dan de LNB voor de 23.5 positie. Als ik de montagebeugel voor de LNB houders bekijk die ik heb dan staan de 28.2 en 23.5 op dezelfde hoogte en de 19.2 is wat lager gepositioneerd. Zo staat het ook in de meegeleverde handleiding. Wat is er nu juist, de handleiding van Visiosat of moet ik meer afgaan op de foto en dan zou de montagebeugel verkeerd om gemonteerd zitten als ik de handleiding volg. Die zit namelijk zo: Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
edbe Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 dat verschil denk ik, ik heb ook een Visiosat G4 gehad en bij mij stond het zo : 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Dat hoger lager deel klopt wel, je moet namelijk middels de LNB-houder de verschillen in elevatie opvangen. Op het plaatje is ook te zien dat je eea nog kunt bijstellen in hoogte, ik denk dat dat bij jouw houder nog moet gebeuren.
Golfdiesel Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Dat hoger lager deel klopt wel, je moet namelijk middels de LNB-houder de verschillen in elevatie opvangen. Op het plaatje is ook te zien dat je eea nog kunt bijstellen in hoogte, ik denk dat dat bij jouw houder nog moet gebeuren. Nou snap ik hem geloof ik Ik richt de schotel uit op 23.5 met de 23.5 houder in de 0-positie. Daarna moet ik de elevatie verschillen van 19.2 en 28.2 ten opzichte van 23.5 opvangen door de houders te verschuiven. Er zaten zoveel losse papiertjes in de verschillende zakjes met montage materiaal in de doos van Visiosat dat het er niet duidelijker op wordt ;-) Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Origineel bericht van: Golfdiesel Nou snap ik hem geloof ik Ik richt de schotel uit op 23.5 met de 23.5 houder in de 0-positie. Daarna moet ik de elevatie verschillen van 19.2 en 28.2 ten opzichte van 23.5 opvangen door de houders te verschuiven. Exact en eventueel nog een beetje skew...
Golfdiesel Geplaatst: 4 maart 2011 Auteur Geplaatst: 4 maart 2011 Bedankt voor de antwoorden. Nu moet het gaan lukken Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 4 maart 2011 Geplaatst: 4 maart 2011 Origineel bericht van: Golfdiesel Bedankt voor de antwoorden. Nu moet het gaan lukken Vergeet ook niet te melden hoe het je vergaan is.
wilhelm Geplaatst: 6 maart 2011 Geplaatst: 6 maart 2011 Origineel bericht van: Golfdiesel Foto is uit een ander draadje gepakt, hoop dat de maker van de foto daar geen moeite mee heeft. Het is mijn foto en mijn handje op de foto, dus geen probleem Dit werkt dus zo bij mij goed. DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.
J A C C O Geplaatst: 6 maart 2011 Geplaatst: 6 maart 2011 Ik heb dezelfde set zaterdag aangeschaft. Visiosat voor ontvangst van astra 1,2 en 3. Volgens de handleiding die ik erbij heb moet eerst de middelste LNB (23,5) uitgericht worden. is deze goed dan kunnen de andere twee in hoogte versteld worden tot er een goed signaal is bereikt, eventueel nog een beetje draaien. Nu is het bij mijog niet gelukt. Heb op de middelste LNB (23,5) afgesteld signaal is ongeveer 90% en kwaliteit is 100%. maar op die andere twee LNB's (19,2 en 28,5) heb ik ongeveer 70% signaal en helemaal geen kwaliteit. Ik heb geen smartcard in de ontvanger. Wil alleen de FTA zenders ontvangen. Wanneer alles werkt dan schaf ik een smartcard aan. Iemand tips voor me? Alvast bedankt //VU+Duo//DM7025+//DM500// //Visiosat//Funke//
satencom Geplaatst: 6 maart 2011 Geplaatst: 6 maart 2011 Zo zal het er ongeveer uit moeten zien Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
J A C C O Geplaatst: 6 maart 2011 Geplaatst: 6 maart 2011 Bedankt voor de reactie, ik ben er net achter gekomen dat ik hem he b afgesteld op astra 3A dit moet 3B zijn. Nou staat deze niet in de lijst van mijn ontvanger maar dan stel ik de schotel wel af op astra 1 (19,2) Mijn ontvanger is van het merk Strong type SRT 6850 //VU+Duo//DM7025+//DM500// //Visiosat//Funke//
J A C C O Geplaatst: 7 maart 2011 Geplaatst: 7 maart 2011 Het wil nog niet lukken, heb nu geprobeerd de schotel op astra 1 uit te richten. Krijg 80% signaal en 100% kwaliteit. Ga ik zenders zoeken krijg ik een stuk of 7 BBC zenders. De andere twee LNB's hebben 80% signaal en helemaal geen kwaliteit. Wat doe ik fout? De LNB's zitten in de goede volgorde. //VU+Duo//DM7025+//DM500// //Visiosat//Funke//
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 7 maart 2011 Geplaatst: 7 maart 2011 Als je 7 BBC zenders krijgt dan zit je op de 28.2 en niet op de 19.2 denk ik zo.
J A C C O Geplaatst: 7 maart 2011 Geplaatst: 7 maart 2011 Oke zou misschien kunnen maar zou ik dan niet veel meer moeten binnen halen dan die 7 bbc zenders? of heeft dat weer met de LNB instellingen te maken op de ontvanger? //VU+Duo//DM7025+//DM500// //Visiosat//Funke//
satencom Geplaatst: 7 maart 2011 Geplaatst: 7 maart 2011 Waar je ook even om moet denken dat je de volgorde vanaf de lnb naar DiSEqC Switch , gelijk is aan de instellingen in het lnb menu van de ontvanger, 1op 1 dus Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen