cemeli Geplaatst: 5 maart 2011 Geplaatst: 5 maart 2011 beste mensen heb een ipbox 9000hd twintuner,maar als ik em boot moet ik steeds op de gele knop gaan drukken ik heb er geen problemen mee maar mijn kinderen en mijn vrouw zitten er mee is er een kant en klare startscript voor Oscam dat als ik em boot dat ie vanzelf start dank u voor de medewerking
pipodekloon Geplaatst: 7 maart 2011 Geplaatst: 7 maart 2011 Hallo cemeli Makkelijker is mischien om je oscam te hernoemen naar een softcam die wel opstart.
hafeez Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Misschien handig om te melden wat voor software je gebruikt en welke versie. Enigma2 of orginele software. Vanuit flash of USB. Voor beide zijn er mogelijkheden om configfiles aan te passen zodat oscam wel automatisch opstart.
cemeli Geplaatst: 8 maart 2011 Auteur Geplaatst: 8 maart 2011 Dank u voor het antwoord Ik heb de oscam hernoemd maar mocht niet baten Ik gebruik Pgi 0.9 flash versie Alvast bedankt
hafeez Geplaatst: 9 maart 2011 Geplaatst: 9 maart 2011 Blijkbaar wijst /var/bin/yellow.sh naar jouw oscam startscript waardoor je 'm kan aanroepen met de gele knop. Ik zelf gebruik geen PGI meer maar ik had het opgelost door een cronjob aan te maken die elk minuuut checkt of oscam draait (aangezien die weleens de neiging had om te crashen). Zo niet dan start die 'm automatisch weer op. Hierdoor starte oscam ook automatisch na een reboot/shutdown. Inhoud van mijn oscam startscript (/var/bin/oscam_start.sh): Code: #! /bin/shCONFIG_DIRECTORY=/var/bin/oscamif [ -e $CONFIG_DIRECTORY/oscam ] then PID=`pidof oscam | awk '{ print $1 }'` if [ $PID ] then echo "oscam already running (PID: $PID)" else #start dvbapi $CONFIG_DIRECTORY/api3wrapper start #start cardreader $CONFIG_DIRECTORY/sc-driver start #start oscam (ipbox-pmt) $CONFIG_DIRECTORY/oscam -c $CONFIG_DIRECTORY/conf & PIDNEW=`pidof oscam` echo "(re-)started oscam (PID: $PIDNEW)" fifi Cronjob (aanmaken met crontab -e): Code: #CHECK OSCAM EVERY 1 MINUTE*/1 * * * * /var/bin/oscam_start.sh Je moet wel de cron daemon aanzetten door in /var/etc/pgi.conf: Code: CRON="yes" Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Waarschijnlijk moet je wel het een en ander aan oscam_start.sh aanpassen aan jouw situatie.
cemeli Geplaatst: 10 maart 2011 Auteur Geplaatst: 10 maart 2011 Dank u ik zal het ingetrokken weekend ff proberen
cemeli Geplaatst: 12 maart 2011 Auteur Geplaatst: 12 maart 2011 heb het geprobeerd heb wel copy en paste (van hierboven) gedaan alles op 775 gezet,opnieuw opstarten maar het lukte niet doe ik iets verkeerd?
hafeez Geplaatst: 13 maart 2011 Geplaatst: 13 maart 2011 Om te weten wat er niet goed gaat heb ik meer info nodig: - In welke directory staat je oscam - In welke directory staan je oscam config bestanden - Wat is de inhoud van yellow.sh - Of als yellow.sh een link is naar iets anders, wat is de inhoud daarvan. - Check met crontab -l of hij de cronjob wel ziet. Of je kan deze versie gebruiken die ik toen gemaakt had. - ftp naar je box in de tmp directory - vanuit box uitpakken naar de root: cd / tar -xvjf /tmp/oscam-svn4228-sh4-stapi-PGI-api3wrapper_sat4all.tar.bz2 - /var/bin/oscam/conf/oscam.server aanpassen aan jouw situatie - Restart box Succes
cemeli Geplaatst: 13 maart 2011 Auteur Geplaatst: 13 maart 2011 dank voor het snelle antwoord - In welke directory staat je oscam het staat in var/bin - In welke directory staan je oscam config bestanden in var/etc/oscam - Wat is de inhoud van yellow.sh #!/bin/sh # title:Restart oscam BIN_NAME="oscam" do_stop() { echo -e "Stopping $BIN_NAME...\c" killall $BIN_NAME &>/dev/null sleep 1 killall -9 $BIN_NAME &>/dev/null echo "done!" rm -f /tmp/*info /tmp/ca_cache.list } do_start() { echo -e "Starting $BIN_NAME...\c" /var/bin/init.d/start.cs &>/dev/null sleep 1 [ -n "$(pidof $BIN_NAME)" ] && echo "done!" || echo -e "\nError: could not start $BIN_NAME!" } [ ! -f "/var/bin/$BIN_NAME" ] && echo "$BIN_NAME is not found in /var/bin" && exit 1 [ "$1" != "-q" ] && [ "$1" != "stop" ] && echo -e "web_show_mess 3 \0042Starting $BIN_NAME...\0042" >/dev/commander [ "$1" = "stop" ] && echo -e "web_show_mess 3 \0042Stopping $BIN_NAME...\0042" >/dev/commander [ -n "$(pidof $BIN_NAME)" ] && do_stop [ "$1" != "stop" ] && do_start met dank aan (ik dacht)NICO van hier[/b] - Check met crontab -l of hij de cronjob wel ziet. der staat dit #CHECK OSCAM EVERY 1 MINUTE */1 * * * * /var/bin/oscam_start.s dank allemaal
plex Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 @hafeez, wil je deze aub ook aan mij sturen. Ik zit nl na het upgraden van mijn oscam met hetzelfde probleem. Bvd. gr Plex
hafeez Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Ik heb je een PM gestuurd. Weet niet wat je precies wil.
plex Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 @hafeez, Je hebt het over een cronjob die jij hebt aangemaakt voor het automatisch opstarten van oscam. Ik heb dezelfde pgi versie als cemeli en met precies dezelfde verwijzigingen. Bij mij start na het upgraden van mijn oscam niet vanzelf meer op . Mogelijk kun jij mij verder helpen omdat ik geen kennis van de cronjob heb. gr Plex
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen