rolandroland Geplaatst: 6 maart 2011 Geplaatst: 6 maart 2011 Bij UPC telefonie valt het telefoon gesprek weg, met name in de avonduren. Na 19 uur 's avonds meestal. UPC heeft verschillende keren het modem vervangen zonder resultaat. De laatste monteur welke langs is geweest geeft aan dat ik de splitter er tussen uit moet halen en die laten vervangen. Dit lijkt me dan een slimme splitter die in de avonduren zijn werk kennelijk niet goed doet. Ook horen mensen soms een in gesprek toon terwijl de telefoon gewoon op de hoorn ligt. Eerder was het zo dat wanneer je ging internetten via de kabel dat de telefoonlijn dicht geknepen werd! Je hoort de ander dan in puzzelstukjes, ook hoor je dan robot achtige stem. UPC kan het dus niet oplossen. Volgens de monteur kan de flat ook voor storingen veroorzaken. De monteur wilde graag een 24 uurs meting uitvoeren maar dat vind UPC te kostbaar.....(!)
trucker530 Geplaatst: 6 maart 2011 Geplaatst: 6 maart 2011 Hallo, Ik heb precies hetzelfde gehad,de monteur ontdekte na de derde keer dat ie kwam dat er een breuk ineen coax zat. Deze heeft ie vervangen en probleem opgelost
Oldereast Geplaatst: 6 maart 2011 Geplaatst: 6 maart 2011 Als je voip steeds uitvalt heb je te maken met losse verbindingen, in vakjargon packetloss. Of de kabel is verrot, de f-connector is vervuild (in de eindversterker) of je wandcontactdoos/aop is niet goed. Joepiesie hoort dat gewoon netjes op te lossen. Meestal gooien ze een modem in een 24 uurs monitor zodat het gedrag kwa signaalniveau zichtbaar wordt. Dat is een simpele handeling voor de technicus. Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen