Tuneboy Geplaatst: 7 maart 2011 Geplaatst: 7 maart 2011 Hallo, Ik heb het volgend probleem. Ik zit bij Scarlet voor mijn internet en telefonie. Nu is het zo dat na een tijdje alle inkomend verkeer geblokkeerd wordt zowel voor mijn internet als telefonie. Ik gebruik een sagem fast 3464 voor deze functies. Nu heb ik gebeld naar de helpdesk en die vroegen of ik toevallig een dreambox aan die modem had aangesloten. Ik zei van ja en die zei dan terug dat dit de reden was. Scarlet heeft strikte regels van belgacom gehad dat deze modems niet compatible zijn een dreambox. Kan dit kloppen? Als ik de modem reset dan werkt alles naar behoren voor een tijdje tot dat die terug alles blokkeerd. Kan ik dit omzeilen en hoe? Alvast bedankt
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 7 maart 2011 Geplaatst: 7 maart 2011 Lijkt me sterk dat je dreambox er wat mee te maken heeft. Misschien even de dreambox afkoppelen van je modem om dat in ieder geval uit te sluiten. Ik denk eerder dat het te maken heeft met bv. de firmware in je modem, geheugenlekje oid. Je weet het nooit.
Tuneboy Geplaatst: 7 maart 2011 Auteur Geplaatst: 7 maart 2011 Technieker is al langs geweest en een andere modem aangesloten alsook belgacom heeft mijn lijn opnieuw gelast omdat ze dachten dat dit het probleem was. Helaas niks helpt
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 7 maart 2011 Geplaatst: 7 maart 2011 Dan dus toch even dreambox afkoppelen, modem resetten en kijken hoelang je verbinding hebt.
jeevanhoof Geplaatst: 7 maart 2011 Geplaatst: 7 maart 2011 Hoi, ik heb ook internet en telefoon van scarlet, en bij mij hangt er ook een dreambox aan. Wel via een router. Ik heb er geen problemen mee. Ik heb wel de zwarte modem, met ingebouwde wifi enz... mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Tuneboy Geplaatst: 7 maart 2011 Auteur Geplaatst: 7 maart 2011 Bij mij is het ook de zwarte, welke router heb jij er dan aanhangen. Heb je de sagem in bridged mode staan met jou router en werkt telefonie dan nog?
jeevanhoof Geplaatst: 7 maart 2011 Geplaatst: 7 maart 2011 Hoi, het typenummer vind ik niet zo snel terug. Het is de VDSL router met aansluitingen voor twee TV's. (De modum werkt wel nog in ADSL2 modus). De modem staat ook gewoon als router ingesteld, maar staat wel in een andere range dan mijn tweede router. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Tuneboy Geplaatst: 9 maart 2011 Auteur Geplaatst: 9 maart 2011 Ok het probleem ligt dus bij de sagem fast 3464 die constant mijn internet doet vastlopen door de meerdere connecties. de sagem kan dit niet aan. Kan er iemand mij een idee geven welke router ik achter mijn sagem kan hangen. Zodat ik de sagem enkel als moden en voip gebruik en het routeren enal met de nieuwe router laat doen. Alvast bedankt
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 9 maart 2011 Geplaatst: 9 maart 2011 Routers van Linksys werken met alles, dus dat is een goede optie.
Intersound Geplaatst: 9 maart 2011 Geplaatst: 9 maart 2011 Als het vastlopen pas gebeurd na enkele dagen, dan zou je ook een tijdschakelaar ertussen kunnen zetten en dan elke nacht even de modem een minuutje uitzetten. Dan kijk je waarschijnlijk toch geen tv en zit je ook niet te internetten. Het is natuurlijk niet de echte oplossing, maar het werkt wel.
Tuneboy Geplaatst: 9 maart 2011 Auteur Geplaatst: 9 maart 2011 Origineel bericht van: Intersound Als het vastlopen pas gebeurd na enkele dagen, dan zou je ook een tijdschakelaar ertussen kunnen zetten en dan elke nacht even de modem een minuutje uitzetten. Dan kijk je waarschijnlijk toch geen tv en zit je ook niet te internetten. Het is natuurlijk niet de echte oplossing, maar het werkt wel. Het vastlopen gebeurd altijd rond de 8 uren, kan eens een uur of 2 later zijn. Ik heb nu voor de test mijn VU+ 36 uur van mijn modem afgekoppeld en sindsdien is het internet en telefoonverkeer niet eenmaal vast gelopen.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 10 maart 2011 Geplaatst: 10 maart 2011 Dan zou je er een router tussen kunnen zetten om het probleem definitief naar de eeuwige jachtvelden te kunnen verwijzen.
Tuneboy Geplaatst: 10 maart 2011 Auteur Geplaatst: 10 maart 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Dan zou je er een router tussen kunnen zetten om het probleem definitief naar de eeuwige jachtvelden te kunnen verwijzen. Ja maar welke router zou daarvoor geschikt zijn. Moet die een PPPOE sessie kunnen opbouwen en hoe zit het dan met mijn telefonie?
Gast Sende115 Geplaatst: 10 maart 2011 Geplaatst: 10 maart 2011 Je telefoon kun je gewoon via je modem laten lopen, Router is voor internetverbindingen.
Tuneboy Geplaatst: 10 maart 2011 Auteur Geplaatst: 10 maart 2011 Ik heb hier een Belkin F5D7230-4 version 2001df router met wireless accespoint ter beschikking van een collega die ik even mag gebruiken, zou deze daar geschikt voor zijn of is die te oud? thanks
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen