Ga naar inhoud


Monitor ipv TV?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een HD-monitor (via HDMI of DVI) rechtstreeks op de DUO?

Moet/kan ik daarbij problemen verwachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik kan me niet voorstellen dat dit problemen zou opleveren als je een hd monitor via een hdmi kabel aan zou sluiten op je vu.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank.

De vraag kwam voort uit slechte ervaringen in het verleden (maar dat was met één van de eerste monitoren met DVI-aansluiting).

 

Is het de verwachting dat te eniger tijd HDCP-ondersteuning door een monitor van belang is (i.c.m. een E2-box)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

duolist

 

niet doen.

ik heb dit al getest en dat staat al op dit forum.

 

ik had een acer laatste led 24" model met hdmi aansluitingen.

beeld van de vu of de dm was niet goed tov een kleine samsung led tv.

 

dus conclusie, het kan , maar het beeld is niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, nu breng je me weer helemaal in verwarring. Bijna een monitor besteld.

Kan je aangeven wat er niet goed was aan het beeld (t.o.v. die kleine LED-TV)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Een monitor geeft alleen goed beeld op zijn native resolutie en dat is in vrijwel alle gevallen niet wat er uit de VU+ duo komt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, daar kan ik me idd wat bij voorstellen. Maar dan zou een HD-monitor (met een resolutie van 1920 x 1080 en de box ingesteld op 1080i) dus wel moeten voldoen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nee, want een resolutie bestaat niet alleen uit pixels wink

 

De monitor draait in 99% van de gevallen native op 60hz of iets rond die buurt en jij wilt de VU+ niet op 60hz hoeven zetten.

 

Ik heb het diverse keren geprobeerd en als je al beeld krijgt, ziet het er in 95% van de gevallen niet uit.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb een 24" wide screen 1920x1080 schermpje aan mijn pc hangen met dvi, daar zit ook een hdmi interface aan.

 

Ik wil best even kijken wat dat doet als ik dat scherm aan mijn vu+ hang, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe dat zal gaan.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag. Ik zit nu heel erg op de wip: ik heb behoefte aan een bescheiden formaat beeld (22"-26"), en sta voor de keuze daar een monitor of een TV voor te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hmmz, ik zie op de website van de fabrikant van mijn monitor dat deze niet meer leverbaar is.

 

Maar hoe dan ook, ding aansluiten op hdmi, en gewoon superstrak beeld, zowel sd als hd content geen enkel probleem.

 

Monitor die ik heb heeft een engine aan boord die voor hdmi een aantal speciale modi heeft (games / film / enz), ik denk dat dat er voor zorgt dat het er prima uit ziet.

 

grin, zie net dat het ding 22" is smile

 

@duolist, ik stuur je wel een mailtje met details.

 

groet,

 

Wiz

 

Edit, hdmi modes uit de manual geknipt en bijgevoegd

screenshot_019.png

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb mijn Samsung 245B thuis even aan de DM800SE gehangen en dat werkte niet.

 

De native resolutie van mijn monitor is 1920 x 1200 @ 59Hz, maar er zullen best monitoren zijn die ook TV resoluties ondersteunen, zoals die van jou.

 

Je kunt in ieder geval zeker niet zomaar de gok nemen. Probeer het wel voordat je koopt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Michel

Je kunt in ieder geval zeker niet zomaar de gok nemen. Probeer het wel voordat je koopt.


Da's altijd een goed idee, of sla de specificaties van het ding er op na, dat voorkomt een hoop teleurstelling.

groet,

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Even de VU+ onder de arm mee naar de winkel met op de HDD een flinke voorraad testmateriaal.

2 voordelen: de VU+ komt er ook eens uit in de frisse lucht en in de winkel zien ze dan ook eens een echt mooi HD plaatje dat niet van één of andere Blu-ray demodisk komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...