winwiz Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Leuke discussie die eigenlijk over hulpmiddelen gaat. De kwaliteit van de foto's hangt 80% af van degene die ze maakt en 20% van de camera. Een goeie fotograaf maakt mooiere foto's met een cameraatje van €100 van een grootgrutter dan een klungel met de allerduurste spiegelreflex met top lenzen daarop. Natuurlijk, die dure camera is in staat om betere foto's te maken als je hem maar goed weet te gebruiken! en daar mankeert het vaak aan. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast SatMann Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Hey thx, ik ben gisteren toch nog eens terug gegaan naar de winkel. met mijn vader mee die 25jaar fotografie deed, dus hij weet van wanten :-) het probleem met de canon en het objectief voor zooming (tot 200) was traag door het gebruik van het lcd scherm bij het scherp stellen. via de zoeker gaat hij goed. nu heb ik ook die Tamron objectief erop laten zetten en dat was al een stuk beter. dan nog maar eens de sony a580 eruit gehaald, met een objectief 18-200. getest via lcd en zoeker = max 0.5s voor er 15 punten gemeten waren,dus wat dat betreft toch sneller dan Canon. wat mij ook kon bekoren bij de Sony was het feit dat je het lcd scherm kunt in/uitklappen, schuin zetten. Zoals hier al werd aangehaald, soms trek je eens een foto over de hoofden heen, en dan kan je het toestel gewoon in de lucht steken en het scherm naar beneden klappen...(okey dat gebruik je niet veel maar toch) wat ook op de sony zit is de nieuwe functie panoramic pictures. dat betekent dat je die in een stand zet, je blijft duwen op je knop en draait over je as heen, helemaal rond. je mag zelfs in de hoogte bewegen (zodat je niet op gelijke hoogte trekt), het toestel breid de foto's in 1-5 seconden aan elkaar en regelt het licht uit zodat het één geheel is. ik stond er twijfelachtig tegen, dus direct de test in de toonzaal gedaan, ik dus met het toestel in het hand, duwen en draaien en uiteraard een beetje prutsen door soms eens iets hoger en lager te trekken, dan kaartje in de pc van die man en het resultaat was verbluffend. ik ga dus waarschijnlijk gaan voor de A580 als body met objectief : SAL-18200 (DT 18-200 mm F3.5-6.3-lens) zo heb je alles bij je. ook zal ik een uv filtertje voorzetten om de lens te beschermen tegen inslag of zo. dus het is bijna beslist...maar nu nog moeder de vrouw, want samen kosten ze toch een smak geld.
Big fellow Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Wat ik niet begrijp is waarom de auto-focus trager werkt als je het LCD scherm gebruikt. Ik mag toch aannemen dat in een spiegel reflex camera de focusering logica niet afhankelijk is van een LCD scherm? Focus snelheid is sterk afhankelijk van het objectief. Een objectief met ingebouwde motor is over het algemeen sneller dan een objectief wat wordt aangedreven door een motor in de body. De licht sterkte ("f" getal) van het objectief beïnvloed de snelheid ook. Een "lichtsterker" objectief zal sneller focusseren. Dus hoe lager het "f" getal, hoe sneller de camera in staat zou zijn te focusseren. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Op zich kan er een logische verklaring zijn, bij gebruik van lcd scherm ben je minder 'gefocussed' (mooie woordspeling) en stabiel dan bij gebruik met de zoeker. Het kan dan ook goed zijn dat je teveel beweegt om snel scherp te stellen op iets.
Big fellow Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Mijn "oude vertrouwde" D2h volgt gewoon de bewegingen als ik de focus op continuous zet... Ik zou graag de D3x kopen (of z'n opvolger die volgens mij binnenkort eraan komt...) maar heb op dit moment geen tijd om hem te gebruiken.... Dus even niet investeren . (Ik heb voor een vermogen aan objectieven van Nikon dus ik ga absoluut niet switchen naar Canon...) “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Moderator Matchless Geplaatst: 8 maart 2011 Moderator Geplaatst: 8 maart 2011 Citaat: Ik heb voor een vermogen aan objectieven van Nikon dus ik ga absoluut niet switchen naar Canon De body is het geld ook niet.. Dat zit volledig in het glaswerk. Daarom is het niet verstandig om een minder gebruikt merk te kopen. Mijn vader heeft een samsung spiegelreflex gewonnen bij linda de mol maar zoek daar maar eens een lens voor die ook nog eens een goede prijs heeft. Je kan beter een Nikon, Canon of Sony hebben. De sony is handiger omdat je daar nog AF minolta lenzen op kan gebruiken. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Big fellow Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Origineel bericht van: Matchless Citaat: Ik heb voor een vermogen aan objectieven van Nikon dus ik ga absoluut niet switchen naar Canon De body is het geld ook niet.. Dat zit volledig in het glaswerk. Dat klopt. Alhoewel de body rond de $7500 ligt... Dus dat is toch een aanzienlijke investering! Gelukkig wisselt Nikon niet zo vaak van model, dus blijft de body vrij lang nog wat waard 2e hands. (Niet dat ik mijn D2h verkoop...) “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
station_hendrik Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 haha ik heb een A350 en nog nooit door het zoekertje heen gekeken. Waar zit ding?? --> Windows logica: Afsluiten onder Start
Gertitombo Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Origineel bericht van: Matchless Citaat: Dat bedoel ik ;-). Ik wilde het wel even vermelden. Er zijn mensen die ECHT via de lcd scherm willen fotograferen......Kunnen ze beter een goedkope ***geen-reclame*** camera kopen. Ben ik niet helemaal mee eens. Tuurlijk fotografeer je het meeste via de zoeker maar als je een foto boven je hoofd moet maken of met je neus in de modder moet liggen dan is een klapschermpje wel heel erg handig. Wat wel zonde is het feit dat veel mensen de camera op automatisch zetten en die begrijpen het doel van een spiegelreflex niet. Mijn excuses voor de reclame. Ik zorg dat ik altijd door de zoeker kan foto graferen, hoe dan ook.....3 op de 100 via de lcd viewer. Dit allemaal op manuel en GEEN P of full automatisch ;-)
Oldereast Geplaatst: 9 maart 2011 Geplaatst: 9 maart 2011 Origineel bericht van: SatMann wat mij ook kon bekoren bij de Sony was het feit dat je het lcd scherm kunt in/uitklappen, schuin zetten. Zoals hier al werd aangehaald, soms trek je eens een foto over de hoofden heen, en dan kan je het toestel gewoon in de lucht steken en het scherm naar beneden klappen...(okey dat gebruik je niet veel maar toch) De Canon 60D en de nieuwe 600D hebben ook een klapscherm maar die kosten wel rond de 800€. Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
Gast SatMann Geplaatst: 9 maart 2011 Geplaatst: 9 maart 2011 de sony a580 kost (body) 799€ en dat objectief 599€, dus wel veel geld, maar ik denk dat je veel terug krijgt. als ik hier lees dat bepaalde boven de 4000€ uitkomen, amai dat zijn dan semi-pro's
Moderator Matchless Geplaatst: 9 maart 2011 Moderator Geplaatst: 9 maart 2011 Je hebt verschil in de grootte van de CCD chip. De duurdere camera's hebben een full-frame chip. De "hobby" spiegelreflex hebben veel kleinere chip. reden zijn uiteraard de produktiekosten. klik hier voor een wiki met uitleg. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Zilverster Geplaatst: 9 maart 2011 Geplaatst: 9 maart 2011 @Matchless, Citaat: De sony is handiger omdat je daar nog AF minolta lenzen op kan gebruiken. Klopt, dat was de reden dat ik voor een Sony ben gegaan, kon ik mooi mijn oude lenzen blijven gebruiken , gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Gast SatMann Geplaatst: 9 maart 2011 Geplaatst: 9 maart 2011 voila, weeral bijgeleerd, thx voor de info. en nu kijken waar ik hem goedkoop kan kopen :-)
GeminiRx Geplaatst: 9 maart 2011 Geplaatst: 9 maart 2011 Ik heb de A580, geweldige camera. Hij doet niet onder voor de Nikon D7000, kwa beeldkwaliteit. Wil je goede snelle Liveview, neem dan sony. MAAAAR ik heb hiervoor de A500. Wanneer ik een foto met flits in liveview maakte was de vertaging (het moment van de ontsluitknop indrukken tot het moment de de sluiter daadwerkelijk afging) nihil. Bij de A580 zit er voor mij een frustrerende vertraging in, deze vetraging is niet aanwezig wanneer je via de viewfinder schiet. (Dit lijkt een software kwestie te zijn, maar Sony heeft het niet zo met Frimware updates) Dus test dat nog even. gr,
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen