michaelangelo Geplaatst: 7 maart 2011 Geplaatst: 7 maart 2011 Ik heb een router tussen mijn Dreambox en Modem zitten en vroeg af of het niet mogelijk is om een splitter achter mijn modem te gooien om alsnog gebruik te maken van mijn LAN netwerk. Is dit mogelijk? [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 7 maart 2011 Geplaatst: 7 maart 2011 Je zult iets duidelijker moeten zijn in je vraagstelling. Als je dreambox (en wellicht ook je pc/laptop) allebei aan de router gekoppeld zijn, dan is dat precies het LAN. Als je pc direct op het modem zit aangesloten, hoef je die alleen maar aan je router te hangen ipv aan je modem en dan ben je waar je wezen wilt.
michaelangelo Geplaatst: 8 maart 2011 Auteur Geplaatst: 8 maart 2011 Ik wil mijn dreambox blijven bereiken via in het internet. Nou kan ik dit via m'n router doen. Het enige wat ik mij afvraag is of het ook alleen met de modem kan. Ik heb een motorola modem met 1 ethernet ingang waar m'n router nu op zit. Is het mogelijk om hier een splitter op aan te sluiten zodat ik en internet verbinding en verbinding met de dreambox tot stand kan brengen. [color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!
Beheerder Michel Geplaatst: 8 maart 2011 Beheerder Geplaatst: 8 maart 2011 Nee, dat kan niet. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Origineel bericht van: michaelangelo Is het mogelijk om hier een splitter op aan te sluiten zodat ik en internet verbinding en verbinding met de dreambox tot stand kan brengen. Feitelijk is je router een 'splitter' om het zo maar eens te verwoorden, precies wat je nodig hebt heb je al.
Puch Geplaatst: 8 maart 2011 Geplaatst: 8 maart 2011 Waarschijnlijk zitten de lan poorten van op router vol. Uitbreiden is geen probleem. Schaf een switch aan. Verbind die met één van de lan poorten op je router. Daarna kan je vanuit de switch naar andere toestellen in je netwerk vertrekken. Je hoeft geen extra instellingen te doen, je router regelt dat allemaal zelf. Trouwens het is wel mogelijk om een switch (geen router) tussen je modem en je router te steken. Op deze manier kan je twee onafhankelijke netwerken maken. Telenet gebruikt die techniek al jaren bij hun digitale tv klanten. Dit omdat de digiboxen een publiek ip adres nodig hebben om te werken. Ze plaatsen een simpele switch en verbinden de met de modem. Uit die switch vertrekt één netwerkkabel naar de digibox, een andere vertrekt naar je computer of router. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
chellohacker Geplaatst: 9 maart 2011 Geplaatst: 9 maart 2011 Origineel bericht van: Puch Waarschijnlijk zitten de lan poorten van op router vol. Uitbreiden is geen probleem. Schaf een switch aan. Verbind die met één van de lan poorten op je router. Daarna kan je vanuit de switch naar andere toestellen in je netwerk vertrekken. Je hoeft geen extra instellingen te doen, je router regelt dat allemaal zelf. Trouwens het is wel mogelijk om een switch (geen router) tussen je modem en je router te steken. Op deze manier kan je twee onafhankelijke netwerken maken. Telenet gebruikt die techniek al jaren bij hun digitale tv klanten. Dit omdat de digiboxen een publiek ip adres nodig hebben om te werken. Ze plaatsen een simpele switch en verbinden de met de modem. Uit die switch vertrekt één netwerkkabel naar de digibox, een andere vertrekt naar je computer of router. Hou er dan wel rekening mee dat alles OPEN staat, modem heeft GEEN firewall. Verder is het zo dat je dan meerdere IP adressen krijgt toegewezen, uit ervaring weet ik dat, en werd me niet in dank afgenomen, werd erover gebeld... Na je modem heb je geen publiek IP adres, alleen van DHCP. Je zal dan denk ik met NAT iets moeten doen, of een dem zone oid. Heb wel aan deze methode gedacht om wat te experimenteren met mijn kabel,om e.e.a. tekunnen scannen, maar dat is een ander verhaal dan permanent.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen